Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا و به نقل از شرکت آب منطقه‌ای تهران، سید حسن رضوی در جلسه انسجام بخشی آب و آبفای استان تهران اظهار داشت: بخش زیادی از منابع آب در بخش کشاورزی به مصرف می‌رسد که باید با انجام کار فرهنگی از ظرفیت کشاورزان برای مدیریت مصرف آب در این بخش استفاده کرد.
وی مدیریت مصرف آب را یک موضوع فرا سازمانی عنوان کرد و یادآور شد: علاوه بر شرکت آب منطقه‌ای و شرکت آب و فاضلاب سایر سازمان‌های متولی همچون جهاد کشاورزی باید برای نجات منابع آب استان تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رضوی با تاکید بر اینکه ضخامت آبرفت‌های (منابع آبی ) استان تهران به حداقل ممکن رسیده است، افزود: اگر آب با همین شیوه مصرف شود نه تنها منابعی برای نسل آینده باقی نمی‌ماند بلکه نسل فعلی نیز با کمبود شدید آب مواجه می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به لزوم اتخاذ سیاست مشترک بین دستگاه‌های متولی برای نجات منابع آب استان گفت: در حال حاضر هیچ منبع جایگزینی به جز پساب تصفیه شده برای بخش کشاورزی و صنعت وجود ندارد و برای جایگزینی آن با آب خام همکاری بیشتری باید میان دستگاه ها صورت گیرد.
همچنین محمد شهریاری مدیر دفتر بهره‌برداری از تاسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران در این نشست اظهار داشت: خوشبختانه با حاکم شدن وضعیت آب و هوایی جدید و موج جدید بارش‌ها در کشور، در حال حاضر دغدغه روزهای انتهای شهریور وجود ندارد ولی همچنان وضعیت منابع آبی با شرایط مطلوب فاصله دارد.
وی با بیان اینکه از ابتدای مهر تا بیست و ششم دی ماه بیش از 164 میلی‌متر بارش در سطح استان به وقوع پیوسته است، گفت: این رقم در مدت مشابه سال گذشته 23 میلی متر به ثبت رسیده است که بیش از 600 درصد افزایش را نشان می‌دهد، همچنین میزان بارش‌ها از ابتدای سال آبی تاکنون در مقایسه با متوسط بلند مدت 65 درصد رشد داشته است.
مدیر دفتر بهره‌برداری از تاسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران میزان بارش برف در حوزه آبریز سد لار از ابتدای سال آبی را بی سابقه توصیف کرد و گفت: میزان بارش برف در چهار ماه گذشته در این منطقه به سه متر و 30 سانتی متر رسیده که یک رکورد محسوب می‌شود.
وی با قدردانی از اقدامات شرکت آب و فاضلاب استان تهران در مدیریت مصرف آب گفت: با توجه به اقدامات انجام شده و همکاری مردم میزان برداشت آب از سدهای پنجگانه تامین‌کننده آب شهر تهران برای مصارف شرب و بهداشتی حدود 13 درصد کاهش یافته است.
شهریاری میزان آب ذخیره شده در مخازن سدهای امیرکبیر، طالقان، لار، لتیان و ماملو را 547 میلیون مترمکعب عنوان کرد و گفت: این درحالی است که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 586 میلیون متر مکعب بوده است که علی رغم بارش‌های نسبتا مناسب همچنان میزان آب ذخیره شده در مخازن پنجگانه نسبت به سال گذشته 38 میلیون متر مکعب و نسبت به شرایط نرمال 105 میلیون متر مکعب کمتر است.
در ادامه محمدرضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه پساب را نباید به عنوان یک منبع آبی جدید نگاه کرد گفت: با توجه به وضعیت بسیار نامناسب منابع آب زیرزمینی پساب باید به عنوان یک منبع آبی جایگزین تلقی شود و با جلوگیری بهره‌برداری از منابع آب زیرزمینی، پساب تحویل حقابه‌بران بخش کشاورزی داده و از توسعه کشاورزی در استان جلوگیری کرد.
تهرام/ 9206 / 1539
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها بخش کشاورزی جهاد کشاورزی دی ماه شرکت آب و فاضلاب صنعت جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۱۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روند اجرای عملیات ساخت بیمارستان جایگزین پورسینا در رشت

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز (یکشنبه ۲۶ فروردین ماه) با همراهی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، اقتصاد و دارایی استان و جمعی از مدیران کل و رؤسای سازمان‌های استان برای بررسی روند اجرای عملیات ساخت بیمارستان جایگزین پورسینا در رشت بازدید کرد.

او با اشاره به ساخت بیمارستان جایگزین پورسینا در رشت گفت: این بیمارستان با بهره‌گیری از ظرفیت مولدسازی املاک مازاد دولت در دست ساخت قرار گرفت، اما فرآیند آن کمی طولانی شد در حالیکه ساخت این بیمارستان جزء مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهور به گیلان بوده است و تلاش‌ها برای ساخت و تکمیل آن باید بیشتر شود.

استاندار به منابع مورد نیاز برای ساخت و بهره‌برداری از این بیمارستان اشاره کرد و افزود: حدود ۷۰ درصد منابع لازم برای ساخت بیمارستان از محل تهاتر و مابقی آن از منابع دولتی تأمین خواهد شد که سهم منابع دولتی از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به گیلان تخصیص داده شده است.

عباسی همچنین با بیان اینکه بیمارستان ۴۲۱ تختخوابی لاکان حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: در تلاشیم تا در ۶ ماه ابتدای امسال پیشرفت فیزیکی این پروژه به حد قابل قبولی برسد.

او بر ضرورت همکاری و تعامل بیشتر پیمانکاران و کارفرمایان در رابطه با طرح‌های عمرانی سلامت‌محور گیلان تأکید کرد و گفت: پیمانکاران و کارفرمایان ساخت بیمارستان‌ها باید همکاری و تعامل بیشتری با یکدیگر داشته باشند تا سرعت اجرای پروژه‌ها با شتاب بیشتری انجام شود. 

ساخت بیمارستان جایگزین پورسینا با همکاری مشترک قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء از سال ۱۴۰۰ آغاز شد و در حال حاضر حدود ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • تاکسی‌های فرسوده تهران با تاکسی‌های برقی کرمان موتور جایگزین می‌شوند
  • تاکسی های فرسوده تهران با تاکسی های برقی کرمان موتور جایگزین می شوند
  • نورهای مصنوعی جایگزین نورخورشید برای رشد گیاهان
  • ۱۵۰ میلیارد تومان برای تصفیه خانه فاضلاب مهران اختصاص یافت
  • ساخت تصفیه‌خانه پساب قم در گام‌های نهایی
  • جانمایی احداث دو تصفیه خانه محلی در شیراز
  • تلاش‌ها برای تکمیل بیمارستان‌های گیلان
  • بررسی روند اجرای عملیات ساخت بیمارستان جایگزین پورسینا در رشت
  • تکمیل طرح ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب مهران
  • سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو