Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@20:14:08 GMT

تنگ نظری ها سبب مرگ هنر می شود

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۳۱۶۶۹

تنگ نظری ها سبب مرگ هنر می شود

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی خسروی روز شنبه در آیین اختتامیه جشنواره قرآن و عترت استان سمنان در مجتمع فرهنگی هنری کومش، بیان کرد: هنر در فضای آزاد رشد می کند و آزادی لازمه شکوفایی هنر است.
وی ادامه داد: اگر فضای باز و آزاد در جامعه ایجاد شود، شاهد خلق آثار فاخر در جامعه از سوی هنرمندان خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: در بخش های زیادی شاهد وجود فضاهای مناسب شکوفایی هنر در کشور هستیم و نباید کفران نعمت کرد.
خسروی گفت: در گوشه و کنار شاهد انتقادهایی هستیم اما واقعیت، حکایت از وجود فضای مطلوب دارد.
وی هنر را وسیله بیان زیبایی عنوان و اضافه کرد: هنر، عالم وجود را به شکل ماندگار بیان می کند که با گذر زمان شکوفاتر می شود.
وی با اشاره به اینکه هنر، فرهنگ را به نسل های بعدی منتقل می کند گفت: آثار هنرمندان باید بیانگر و ترجمان دردهای بشر باشد.
به گزارش ایرنا، آیین اختتامیه نخستین جشنواره قرآن و عترت استان سمنان امروز در سالن تئاتر شهر مجتمع فرهنگی هنری کومش شهر سمنان برگزار و در آن با حضور مسوولان کشوری و استانی از هنرمندان ارائه دهنده آثار برتر، تجلیل شد.
جشنواره قرآن و عترت استان سمنان از آبان ماه امسال در رشته های تعزیه، تئاتر خیابانی، شعر، داستان کوتاه، فضای مجازی، سرود، تواشیح و ابتهال، پوستر، خوشنویسی، فیلم نامه نویسی و فیلم نامه نویسی، فیلم کوتاه، مستند و پویانمایی فراخوان شد.
دبیرخانه هر یک از این رشته ها در شهرستان های مختلف این استان از جمله مهدیشهر، سمنان، دامغان، میامی، آرادان، شاهرود و سرخه بوده است.
7342م/7408
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها خوشنویسی شعر فرهنگی هنری فضای مجازی مرگ جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۱۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره قرآنی «حیات» در مشهد برگزار می‌شود

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، محمد بابایی؛ مسئول مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به اینکه مرحله استانی نخستین جشنواره قرآنی «حیات» به انجام رسیده است، گفت: از این مرحله ۵۷۰ منتخب به مرحله کشوری این دوره راه پیدا کرده‌اند.
 
وی ادامه داد: مرحله کشوری نخستین جشنواره قرآنی «حیات» در سه بخش آوایی، شفاهی و کتبی و در ۱۴ رشته هم برای آقایان و هم برای بانوان، ۲۲ اردیبهشت در مشهد مقدس برگزار می شود و تا ۲۵ اردیبهشت نیز ادامه خواهد داشت. 
 
بابایی تصریح کرد: از جمله برنامه‌های ما در خلال برگزاری این جشنواره، رونمایی از طرح راویان قرآن در قالب جشنواره «حیات» است که به این منظور یک مجموعه نمایشگاهی نیز برپا می‌کنیم و نشان راوی قرآن را نیز به روایتگران برتر اعطا خواهیم کرد.
 
مسئول مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به اینکه منتخبان شرکت‌کننده در مرحله کشوری این جشنواره از ۳۲ استان کشور به این مرحله راه یافته‌اند، گفت: راهیابی به این مرحله از دو طریق بوده است؛ در بخش‌های غیر هنری رقابت استانی ملاک انتخاب برای این بخش بوده و در بخش هنری، علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره، آثار هنری خود را در قالب پوستر، کلیپ، فیلم کوتاه، خوشنویسی، عکاسی و پادکست مستقیم به دبیرخانه جشنواره فرستاده که ارزیابی برای انتخاب برگزیدگان در مرحله کشوری انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران
  • رشد ۲۰ درصدی ثبت نام قرآن آموزان البرزی در سامانه حمد
  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در اشکنان
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز مدارس بیضا
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان اعلام شد
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شد
  • جشنواره قرآنی «حیات» در مشهد برگزار می‌شود