Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مهدی رجبی زاده روز شنبه در گردهمایی مدیران روابط عمومی صنایع و معادن بزرگ استان کرمان با موضوع نحوه مشارکت در حفظ و توسعه عرصه های منابع طبیعی افزود: حضور معین های اقتصادی در استان کرمان اتفاق خوبی است.
وی ادامه داد: منابع طبیعی استان کرمان در زمینه حفاظت از منابع طبیعی با 12 شرکت و معین اقتصادی استان در راستای حفاظت از منابع تفاهم نامه امضا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان ادامه داد: میانگین زمان اجرای طرح ها تفاهم نامه ها پنج سال است و این شرکت ها تعهد کرده اند 59 هزار و 80 هکتار بیابانزدایی در این استان انجام دهند.
وی افزود: سال گذشته نیز حدود 2 هزار هکتار از اراضی استان کرمان به کمک معین های اقتصادی اقداماتی چون نهال کاری و بذر کاری انجام شد.
رجبی زاده تاکید کرد: کارهایی که در کرمان توسط معین های اقتصادی انجام می شود بی نظیر است.
وی افزود: یکی از مشکلات ما رسانه ای نکردن اقدامات انجام شده در حوزه حفاظت از منابع طبیعی است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: مبنای فعالیت بشر بر توسعه استوار است و مشکلاتی چون بیابانزایی کمبود آب و تغیبیر اقلیم در هزاره سوم حیات بشر را تهدید می کند که اگر بشر اینها را مدیریت نکند کره زمین از بین می رود.
وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های اصلی دنیا حفظ محیط زیست است تاکید کرد: ایران کشور خشک و نیمه خشک است و بارندگی میانگین استان کرمان 149 بوده که اکنون این مقدار به 125میلی متر رسیده است.
وی کشور ایران را از نظر آبی ورشکسته دانست و گفت: اکنون 90 درصد منابع آب زیرزمینی استان کرمان حدود 90 میلیارد متر مکعب آب مصرف شده است.
رجبی زاده اظهار داشت: اکنون زمان بارندگی ها کم و شدت آنها زیاد شده لذا باید خودمان را با این وضعیت سازگار کنیم.
وی بیان کرد: زمان، امکانات و اعتبارات برای اجرای طرح های منابع طبیعی اندک است.
3029
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها حفاظت از منابع طبیعی زمین صنایع و معادن مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری منابع طبیعی جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۱۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار آتش سوزی در جنگل های مازندران

سرهنگ محسن مرادی صادق در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه با توجه به گرم شدن هوا احتمال وقوع حریق در سطح جنگل‌ها و مراتع وجود دارد، افزود: افزود: لازم است کلیه نیروهای منابع طبیعی در آماده باش کامل باشند.

وی افزود: در چند روز گذشته دمای هوا افزایش یافته و این احتمال می‌رود براثر سهل نگاری آسیبی به عرصه‌های جنگلی و مرتعی برسد.

وی از مسافران و گردشگران خواست بدلیل خشکی هوا از روشن کردن آتش خودداری نمایند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی نوشهر از کلیه شهروندان خواست در صورت مشاهده آثار آتش سوزی بدون فوت وقت مراتب را با کد امداد جنگل به شماره ١۵٠۴ و ۱۳۹ اطلاع دهند.

کد خبر 6081858

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • هشدار آتش سوزی در جنگل های مازندران
  • سبزی کوهی؛ نچینیم و نخریم؛ چرا؟
  • دامداران ضوابط قرق مراتع را رعایت کنند
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری
  • معین الدین سعیدی: کاش رئیسی، بلوچ بود / با دلار ۶۷، ۶۸ هزار تومانی چه بلایی سر سفره مردم می آید؟
  • توصیه به گندمکاران برای مبارزه علیه آفت سن گندم
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی در شهرستان چرام
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ مترمربع از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی چرام