Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-16@15:19:04 GMT

کاهش پرتفوی پرریسک بیمه معلم

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۳۱۷۷۹

در طی بیست و چهار سالی که از تاسیس بیمه معلم می‌گذرد، بویژه در 5 ساله اخیر با اتکا به سند چشم انداز و برنامه استراتژیک، این شرکت توانسته ضمن ارزیابی و مدیریت بهینه ریسک، در راستای عمل به منویات و آیین نامه‌های بیمه مرکزی، پرتفوی پرریسک خود را کاهش داده و با تمرکز بر بیمه نامه‌های خرد در مسیر افزایش ضریب نفوذ بیمه در جامعه حرکت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی بیمه معلم، کامبیز حاجی میرآقا معاونت فنی اموال این شرکت اعلام کرد: رشد 350 درصدی حق بیمه از نظر ریالی (در مقایسه با رشد 123 درصدی صنعت بیمه در بیمه‏ های اموال) و رشد 270 درصدی از نظر تعداد بیمه‏ نامه صادره در طی سال‏های 91 تا 96 در حوزه معاونت اموال نشان از حرکت رو به جلوی بیمه‏ های اموال در شرکت بیمه معلم دارد.

وی افزود: عملکرد 9 ماهه سال 97 نشان از رشد 41 درصدی حق‏ بیمه های صادره معاونت فنی بیمه های اموال نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

حاجی میر آقا با اشاره به نقش معاونت فنی در خصوص افزایش توانگری مالی بیمه معلم خاطر نشان کرد: در راستای افزایش سطح توانگری علاوه بر برنامه‏ افزایش سرمایه شرکت، در معاونت بیمه‌های اموال رعایت دستورالعمل‌های فنی و مالی بیمه مرکزی به منظور جذب پرتفوی مناسب با ریسک مطلوب و با زمان‌بندی فصلی صحیح در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: خوشبختانه توانسته‌ایم با کوشش جمعی همکاران و هدایت و نظارت درست شعب و نمایندگان، نسبت خسارت خود را کنترل نموده و در حد متوسط صنعت نگاه داریم.

معاونت فنی اموال بیمه معلم تصریح کرد: نسبت خسارت 61 درصدی این معاونت در مقایسه با نسبت خسارت 62 درصدی بیمه های اموال صنعت بیمه در سال 96، خود گواهی بر این مدعاست.

حاجی میر آقا در ادامه به تشریح همکاری با 2 نهاد بزرگ و تاثیرگذار در حوزه‏های فرهنگ و اقتصاد کشور، وزارت آموزش و پرورش و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، پرداخت و تاکید کرد : ارائه خدمات مناسب و درخور به آن‏ها از افتخارات شرکت است، همچنین اخذ نظرسنجی توسط سیستم‌های داخلی از این 2 مجموعه نشان از رضایت ایشان داشته، و وجود نگرش مثبت بیمه گذاران بزرگ به شرکت بیمه معلم تمایل به همکاری‌های بیشتر را فراهم آورده است.

وی با اشاره به این‌که در سنوات گذشته تمرکز بیمه معلم بر بازار خرد صنعت بیمه بوده، گفت: تمرکز بر بیمه‌های خرد سبب شده تا علاوه بر افزایش تعداد بیمه نامه‌های صادره و بهبود بخشیدن به ضریب نفوذ، به نوبه خود در ارتقای فرهنگ خریداری بیمه نامه به عنوان جز جدا نشدنی زندگی امروزی ایفای نقش نماید.

معاون فنی اموال بیمه معلم در ادامه افزود: ارائه طرح‏های متنوع در حوزه آتش ‏سوزی و باربری و همچنین تعریف جشنواره‌‏های فروش در بیمه‌های بدنه، از جمله تلاش‏های این حوزه در خصوص گسترش بازار خرد شرکت بوده است.
وی همچنین تاکید کرد: با توجه به عملکرد مطلوب شرکت در ماه‏های اخیر، تا پایان سال 97 بودجه شرکت بطور کامل محقق خواهد شد.

حاجی میرآقا در پایان ضمن تبریک سالروز تاسیس بیمه معلم اعلام کرد: با توجه به عملکرد مطلوب سنوات گذشته شرکت، فعالیت بیمه معلم در سال جاری نیز مورد وثوق یکی از سهامداران بزرگ قرار گرفته و ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بخش بدنه کشتی در هفته گذشته بصورت کلی تحت پوشش بیمه معلم قرار گرفته است. تحت پوشش قراردادن سرمایه بیش از 8 میلیون دلاری ناوگان حمل و نقل دریایی شرکت کشتیرانی کشور موجب شد تا بیمه معلم نقش خود را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی به خوبی ایفا کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: بیمه معلم حق بیمه بیمه نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۱۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت آغاز شد/ امسال 27 هزار کادر درمان و 70 هزار معلم جذب خواهد شد

به گزارش تابناک، نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت امروز سه‌شنبه 28 فروردین ماه 1403 با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد  و داوود منظور با اشاره به لزوم کاهش تکیه بر درآمدهای ناپایدار که در نوسان و عامل کسری بودجه نیز هستند بیان کرد: دولت افزایش درآمد پایدار را در بودجه ۱۴۰۳ در نظر گرفته است و این درآمدها از ۴۵ درصد در سال ۱۴۰۱ به ۵۲ درصد در سال ۱۴۰۲ رسیده و برنامه برای رسیدن به ۶۰ درصد در سال ۱۴۰۳ است.

 

وی ادامه داد: امیدواریم هرچه سریعتر قانون برنامه هفتم توسعه را دریافت کنیم چراکه ظرفیت ها و رویکردهای جدیدی در این برنامه درنظر گرفته شده است. در اولین جلسه مجلس در سال جدید بخش دوم بودجه تحویل داده شده است و مجلس هم فورا بررسی را آغاز کرد.


منظور گفت: یکی از مطالبات مهم مردم اعطای اعتبارات بیشتر به بخش فرهنگ، گردشگری، ورزش و جوانان است و در بودجه امسال شاهد افزایش ۴۵ درصدی بودجه این بخش بوده ایم و بخش ورزش افزایش ۱۰۰ درصدی بودجه داشته است. همچنین در بخش سلامت شاهد افزایش ۳۰ درصدی بودجه بوده ایم و امسال ۲۵ هزار کادر درمان و ۱۸۰۰ عضو هیئت علمی در دانشگاه های علوم پزشکی جذب خواهد شد.

دیگر خبرها

  • هزینه‌کرد ۲۰۰ میلیاردتومانی شهرداری ارومیه برای نصب علائم و ایمن‌سازی ترافیکی
  • هزینه‌کرد ۲۰۰ میلیاردتومانی شهرداری ارومیه بابت نصب علائم و ایمن‌سازی ترافیکی
  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت آغاز شد/ امسال ۲۷ هزار کادر درمان و ۷۰ هزار معلم جذب خواهند شد
  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت آغاز شد/ امسال 27 هزار کادر درمان و 70 هزار معلم جذب خواهد شد
  • معلمان در دایره فقر؛ حقوق ماهانه 5 میلیون تومان
  • کاهش ۱۷ درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری
  • مجلس با رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت موافقت کرد
  • کاهش ۱۰ درصدی فروش آیفون
  • اصلاح سرفصل‌های مربوط به مشارکت و نشر آگهی از لایحه تجارت
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری معاونت پرستاری و مرکز ملی تحقیقات بیمه سلامت