Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، پروفسور دکتر نصرالدین عمر در 23 ژوئن 1959 در منطقه‌ای به نام اوجونگ بونه (استان سولاوسی جنوبی) متولد شد.

رایزنی فرهنگی ایران در اندونزی آموزش ابتدایی خود را در مدرسه ابتدایی دولتی در اوجونگ – بونه سپری کرد و سپس وارد حوزه (مدرسه دینی شبانه‌روزی) اسعدیه شد و دوره تربیت‌معلم را آنجا ادامه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در سال 1984 مدرک کارشناسی خود را از دانشکده شریعت دانشگاه اسلامی علاءالدین شهر اوجونگ پاندانگ به دست آورد. سپس کارشناسی ارشد و دکتری را در دانشگاه اسلامی شریف هدایت الله جاکارتا ادامه داد. او در سال 1998 عنوان بهترین فارغ‌التحصیل دوره دکتری دانشگاه شریف هدایت الله را با پایان‌نامه‌ای تحت عنوان "مسائل جنسیتی در نگاه قرآن" به خود اختصاص داد.

نصرالدین در کشورهای مختلف و با برنامه‌های گوناگون ازجمله برنامه دانشجوی میهمان در دانشگاه مک گیل کانادا (1993-1994)، دانشجوی میهمان در دانشگاه لیدن هلند (1994-1995)، برنامه ساندویچی در دانشگاه پاریس فرانسه (1995)، انجام تحقیقات کتابخانه‌ای در چندین دانشگاه کانادا، ایالات‌متحده، ژاپن، انگلستان، هلند، بلژیک، ایتالیا، آنکارا، استانبول، سریلانکا، کره جنوبی، عربستان سعودی، مصر، ابوظبی، اردن، فلسطین، سنگاپور، کوالالامپور و مانیل، تحصیل‌کرده بود. در سال 2002، او به‌ عنوان استاد تمام‌وقت (پروفسور) در زمینه تفسیر در دانشکده اصول‌الدین دانشگاه اسلامی شریف هدایت الله جاکارتا منصوب شد.

پروفسور نصرالدین موقعیت‌های مهمی، ازجمله معاون رئیس دانشگاه اسلامی شریف هدایت الله جاکارتا، مدیرکل ارشاد اسلامی وزارت امور دین و معاون وزیر دین را به عهده گرفت. او همچنین در حال حاضر عنوان مستشار (عضو هیات شوری)سازمان اسلامی نهضت العلماء، رئیس دانشگاه علوم قرآنی (PTIQ) جاکارتا و امام بزرگ مسجد استقلال جاکارتا را دارد.

پروفسور علاوه بر تدریس در دانشکده اصول‌الدین و چندین دانشگاه دیگر، یک نویسنده پرکار است. او مقالات رسانه‌های جمعی، مجلات و کتاب‌هایی در زمینه‌های عرفان (تصوف و تصوف مدرن)، مسائل جنسیتی، تفسیر دین، دفاع از زنان را به‌صورت فعال می‌نویسد.

عالم دینی آرامش‌بخش امت
پروفسور نصرالدین عمر به‌عنوان یک روحانی فعال در تبلیغ دینی شناخته‌شده است. او همچنین از گروه‌های رادیکال و تکفیری از طریق اظهارات و نوشته‌ها انتقاد می‌کند. به‌عنوان‌مثال، در مقاله‌ای که در روزنامه کُمپاس (Kompas)، 1 اوت 2015 منتشر شد، او نوشت، "در این دوران تمام اعتقادات، باورها و مذاهب ، آزادانه در این جمهوری اندونزی زندگی می‌کنند، اما باید مواظبت کرد که ایدئولوژی رادیکالی که جمهوری اندونزی را تهدید می‌کند، توسعه نیابد؛ چراکه محال نیست که ممنوعیت عدم احترام به پرچم سفید و سرخ اندونزی، ممنوعیت برگزاری بزرگداشت استقلال اندونزی، و ممنوعیت زیارت به قبرهای قهرمانان ملی (شهدا)، به دلیل بدعت، صدور پیدا کند. آوازخوانی سرود ملی و سایر آهنگ‌های وطنی، نصب نمادهای گارودا (عقاب ، نماد اندونزی) و عکس‌های رهبران (رئیس‌جمهور و معاون آن) را در دفترها به بهانه شرک ممنوع می‌کنند؟ چهرۀ این جمهوری اندونزی بدون اهل سنت و جماعت چگونه خواهد بود؟"

پروفسور نصرالدین عمر بر اهمیت وحدت امت تأکید دارد. به‌ عنوان مستشار نهضت العلماء، او تصریح کرد که این سازمان بر نقطه اشتراک تأکید دارد، نه نقطه افتراق. نهضت العلماء پناهگاه برای گروه‌های اقلیت است، زیرا در این سازمان تقریباً هیچ واژه با عنوان "دیگران" پیدا نمی‌شود. نهضت العلماء ثابت کرده است که شمولیت و جهانی‌شدن اسلام می‌تواند بدون نیاز به حذف و از بین بردن فرهنگ‌های محلی، به تحقق برسد. نهضت العلماء دارای بینش چند فرهنگی است، به این معنا که سیاست اجتماعی آن از سنت و فرهنگ محلی محافظت نمی‌کند، ولی تجلی سنت و فرهنگ محلی که حق زندگی در این جمهوری عزیز دارند را به رسمیت می‌شناسد.
 
انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۱۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محاکم به اصل پیشگیری از تکرار جرم توجه کنند

رئیس دیوان عالی کشور با تاکید بر لزوم صدور احکام جایگزین حبس متناسب با جرم و در چارچوب قانون گفت: محاکم در صدور این نوع از احکام، اصل پیشگیری از تکرار جرم و کاهش بزهکاری را در دستور کار قرار دهند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری؛ رئیس دیوان عالی کشور در نشست شورای معاونین با اشاره به نشست فصلی اعضای شورای عالی قوه قضاییه با رؤسای کل دادگستری و دادستان‌های مرکز استان‌ها، درباره دستورهای رئیس عدلیه مبنی بر اینکه هیچ حکم قطعی قضایی نباید بدون دلیل موجه معطل اجرا بماند، اظهار کرد: نظارت بر اجرای احکام قطعی پرونده‌ها در دستور کار معاونت نظارت دیوان عالی کشور قرار گیرد و این موضوع با جدیت هر چه بیشتر پیگیری شود.

رئیس دیوان عالی کشور بر آسیب‌شناسی و بررسی دقیق میزان پرونده‌های کیفری و حقوقی که آرای آنها قطعی شده است، اما در اجرای احکام معطل مانده است، تأکید کرد و گفت: با لحاظ قوانین و مقررات مربوطه و اتخاذ تدابیر و تمهیدات مقتضی آسیب‌شناسی این نوع پرونده‌ها برای جلوگیری از تضییع حقوق اصحاب پرونده در دستور کار قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که یادآور تدبیر حکیمانه امام خمینی (ره) است، افزود: یکی از نهادهایی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) تشکیل شد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که در اردیبهشت سال 1358 شورای انقلاب با تاسیس آن، گامی اساسی در راه سازمان‌دهی این نهاد برداشت.

رئیس دیوان عالی کشور با تأسی از فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه اگر اگر سپاه نبود، کشور هم نبود، گفت: کارنامه پر افتخار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیش از چهار دهه گذشته، در عرصه‏‌های مختلف، امیدهای فروانی را برای مردم، مسئولان نظام و همه دوستداران انقلاب در سراسرجهان ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انصاریان‌: نمازهای جماعت در کشور ما ورشکسته است
  • انصاریان‌: نمازهای جماعت الان در کشور ما ورشکسته است
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • شیخ حسین انصاریان: نمازهای جماعت در کشور ما ورشکسته شده است /چهارتا مشجد کنار حرم ها را ملاک نگیرید
  • اعطای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیس جمهور
  • (ویدئو) درخواست کمک امام جماعت از طریق بلندگوی مسجد
  • محاکم به اصل پیشگیری از تکرار جرم توجه کنند
  • روایت عباس عبدی از بازدیدش از مسجد پارک قیطریه
  • روایت عباس عبدی از بازدیدش از مسجد پارک قیطریه : مسجد را در تقابل با نهادهای دیگر قرار دادن، اعتبار نهاد دین را افزایش نمی‌دهد
  • یادمان پدران و مادران آسمانی شهدای خضرآباد