Web Analytics Made Easy - Statcounter

روابط عمومی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در اطلاعیه ای نسبت به صدور بخشنامه 27 دی ماه 97 گمرک جمهوری اسلامی ایران در خصوص ترانزیت خارجی کالاهای گروه چهارم واکنش نشان داد.

گمرک جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 27/10/1397 بخشنامه ای را خطاب به گمرکات اجرایی سراسر کشور صادر نموده است که از ابعاد مختلف جهت تنویر افکار ذینفعان قابل بررسی و توجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا در این خصوص توضیحاتی می بایست ارائه شود: 

1. دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سازمانهای مناطق آزاد و ویژه و همچنین فعالین اقتصادی این مناطق از ابتدای سال جاری با بخشنامه های متعدد، متفاوت و بعضا متناقضی از سوی دستگاه های اجرایی مرتبط با موضوع واردات و صادرات روبرو بوده اند.
در جلسات متعدد برگزار شده با دستگاه های مرتبط تاکنون تلاش بر آن بوده است که فضای اشتغال، کسب و کار و ابعاد اقتصادی مناطق، قانون مترقی این مناطق و محیط کسب و کار مرتبط با آن برای دستگاه‌های مسئول و تاثیر گذار تبیین و مشخص گردد، لکن متاسفانه روند تصمیم گیری در این زمینه مشکلات متعددی را برای فعالین اقتصادی اعم از سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان و اصناف به وجود آورده است، بنحویکه این فعالین را با چالش های متعدد و بعضا جبران ناپذیری مواجه ساخته است.

2. در آخرین جلسه که در 27 دیماه 1397 در محل بانک مرکزی برگزار شد، ضمن اعلام مخالفت با موارد مطرح شده در جلسه، هیچگونه صورتجلسه ای توسط نمایندگان دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد به امضا نرسیده و جمع‌بندی مذکور در بخشنامه فوق الذکر خلاف نظرات و دیدگاههای منبعث از مجموعه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور است.

٣. همواره اعلام شده است، فعالین اقتصادی و سازمانهای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ضمن درک شرایط کشور و همان‌طور که همراهی کامل با سیاستهای دولت را تاکنون سرلوحه فعالیتهای خود قرار داده اند، تمایل دارند پیشگام رفع مشکلات کشور  و مردم باشند.

لازم به ذکر است؛ با توجه به تاکید جناب آقای دکتر روحانی ریاست محترم جمهور مبنی بر ضرورت استفاده بیشتر از ظرفیت این مناطق در شرایط حساس فعلی کشور، لازم است دستگاه های ذیربط نیز در راستای سیاست های کلان کشور اقدام نمایند.
در انتها تاکید می شود، فرصت های موجود در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در مقطع کنونی، می تواند نقش سازنده ای را در کمک به بهبود اوضاع، برون رفت از شرایط حال حاضر و مقابله با جنگ اقتصادی ناجوانمردانه ایفا نماید./ فرینا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۱۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط آزاد ین ژاپن

ین در برابر دلار به پایین‌ترین سطح ۳۴ سال اخیر رسید.

به گزارش ایسنا، در بحبوحه افزایش هشدارهای مقامات ژاپنی درباره بازار ارز (FX) این کشور، ین ژاپن در برابر دلار آمریکا به پایین‌ترین میزان خود در ۳۴ سال اخیر سقوط کرد.

کاهش ارزش ین پس از آخرین گزارش تورم ایالات‌متحده رخ داد.

شونیچی سوزوکی، وزیر دارایی ژاپن تاکید کرد که ضعیف بودن ین می‌تواند قیمت واردات را افزایش دهد و در نتیجه مستقیما بر مصرف‌کنندگان و شرکت‌ها تاثیر بگذارد.

وی اظهار کرد که دولت این کشور اقداماتی را برای کاهش تاثیرات ضعیف ین بر خانوارها اتخاذ خواهد کرد.

علاوه بر این، معاون وزیر دارایی ژاپن در امور بین‌الملل، ماساتو کاندا گفت که دولت آماده است تا به حرکت‌های آشفته ارزی واکنش مناسب نشان دهد.

به نقل از بیزنس، دلار با ۰.۱۱ درصد افزایش در برابر ین معامله شد و در ساعت ۲:۵۹ به وقت اروپا به ۱۵۳.۴۵۴۰ ین رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اهداف ايران خودرو در سال جهاد اقتصادي
  • کشف انبار اکتان‌های بنزین قاچاق در جنوب تهران
  • فرصت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در منطقه آزاد دوغارون ایجاد می‌شود
  • حفظ آرامش واتخاذ تصمیمات هماهنگ میان دستگاه‌ها در تنش‌های خارجی‌ ضروری‌ست
  • توقیف محموله کود شیمیایی رژیم صهیونیستی توسط گمرک ایران
  • توقیف محموله ترانزیتی رژیم صهیونیستی توسط گمرک
  • سقوط آزاد ین ژاپن
  • افزایش ۲۷ درصدی ترانزیت خارجی در بخش کانتینری
  • ◄ افزایش 27 درصدی ترانزیت خارجی در بخش کانتینری
  • مناطق آزاد و ویژه، سرپنجه‌های اقتصاد ایران در عرصه بین‌المللی هستند