Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@11:45:28 GMT

میزان سفر با مترو تهران به 7 میلیون سفر می رسد

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۳۲۰۱۳

میزان سفر با مترو تهران به 7 میلیون سفر می رسد

کلان شهر تهران روزانه شاهد بیش از 18 میلیون سفر شهری است؛ آلودگی هوا و ترافیک فزاینده و لجام گسیخته مدت هاست که جز دغدغه های اصلی شهروندان و مدیریت شهری پایتخت به شمار می آید و غریب به اتفاق کارشناسان و مسئولان، توسعه حمل و نقل عمومی ، مترو را تنها راهکار برون رفت از این بحران می دانند، ناوگانی که براساس آمار از ابتدای بهره برداری تاکنون از انتشار 2 هزار و 461 هزار تن گازهای آلاینده به هوای تهران جلوگیری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش روز شنبه مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، فرنوش نوبخت ضمن گرامیداشت 29 دی، روز هوای پاک افزود: شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه براساس چشم انداز خود تلاش می کند تا به عنوان شرکتی سرآمد در حمل و نقل شهری با رویکرد دقت، سلامت و سرعت فعالیت کند.
وی در خصوص سهم مترو تهران و حومه در کاهش مصرف سوخت های فسیلی گفت: امروزه بیش از سه چهارم نیاز انرژی دنیا از منابع سوخت های فسیلی شامل نفت، بنزین و گاز تامین می شود که آلاینده های حاصل از آن سبب افزایش آلودگی هوا و گرم شدن زمین شده اند.
نوبخت ادامه داد: اهمیت کاهش استفاده از سوخت های فسیلی یک دغدغه جهانی است چرا که براساس گزارش رسمی سازمان بهداشت جهانی، از هر ١٠ نفر در دنیا فقط یک نفر به هوای سالم دسترسی دارد وآلودگی هوا چهارمین عامل خطر برای سلامت انسان ها در کل دنیا به شمار می‌رود.
وی تصریح کرد: در این میان استفاده از مترو به عنوان تنها وسیله حمل و نقل عمومی درون شهری پاک می تواند صرفه جویی بسیاری در مصرف سوخت های فسیلی داشته باشد که این امر تاثیر زیادی در کاهش آلودگی هوا دارد.

** مترو تهران 195 میلیون لیتر بنزین صرفه جویی کرده است
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه خاطر نشان کرد: آمارها نشان می دهند که استفاده از مترو تهران و حومه تنها در 6 ماه نخست سال 97 باعث شده است تا در مصرف 195 میلیون لیتر بنزین و 19 میلیون لیتر گازوئیل صرفه جویی شود و این میزان صرفه جویی در مجموع سفرهایی که از ابتدای بهره برداری از متروی تهران و حومه تا پایان آذر ماه سال 1397 در این ناوگان انجام شده است به رقم 4 هزار و 968 میلیون لیتر در مصرف بنزین و 497 میلیون لیتر در مصرف گازوئیل می رسد.
به گفته نوبخت انجام سفرهای شهری با متروی تهران و حومه در نه ماه نخست سال 1397 باعث شده تا 810 هزار تن گاز Co2 وارد هوای تهران نشود، ضمن آنکه سفرهای انجام شده با متروی تهران و حومه در این مدت مانع از انتشار 113 هزار تن گازهای Co ، NOX، So2، PM10و HCشده است.
وی در این خصوص افزود: شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه برای افزایش ظرفیت ناوگان در خطوط موجود به تجهیزات و به خصوص به واگن های بیشتری نیاز دارد که مستلزم تامین بودجه از سوی نهادهای ذیربط است اما این شرکت از آبان ماه 1396 علی رغم همه محدودیت ها و فشارها در خصوص کمبود بودجه و مشکلاتی که براثر تحریم ها بر سرراهش قرار گرفته سعی کرد تا با بهره وری حداکثری از ظرفیت و امکانات موجود باز هم نسبت به ارتقا سطح خدمات به مردم گام بردارد که کاهش فاصله حرکت قطارها در خطوط یکی از این موارد است.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه ادامه داد: از آبان ماه 1396، حداقل فاصله حرکت قطارها در خطوط 1 ، 2 و 4 متروی تهران از 5 دقیقه به 4 دقیقه کاهش یافت ضمن آنکه این زمان در خط 3 از 18 دقیقه به 9 دقیقه و سپس در دی ماه 97 از 9 دقیقه به 7 و نیم دقیقه رسید. در خط 5 هم به منظور رفاه بیشتر حال مسافران، در آذر ماه 96 تعداد واگن‌های قطارهای خط پنج مترو از 8 واگن به 9 واگن افزایش یافت ضمن آنکه مسافران این خط در سال 97 هم شاهد افزایش قطارهای تندرو از ایستگاه کرج به ایستگاه تهران بودند.
مترو تهران که فعالیت آن نخستین بار از سال 1377 شروع شده در 6 خط اصلی با 204 کیلومتر و 116 ایستگاه فعال است .
تهرام/7243 / 1539
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امور بین الملل انرژی حمل و نقل عمومی زمین مترو جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۲۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از پست ۶۳ کیلو ولت تاریخانه دامغان

آیین بهره برداری از پست ۶۳/۲۰ کیلو ولت تاریخانه شهرستان دامغان با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه و مسئولان شهرستانی برگزار شد. - اخبار استانها -

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دامغان، اظهار داشت: پروژه پست برق 63/20 کیلو ولت تاریخانه شهرستان دامغان همزمان با دور دوم سفر ریاست جمهور به استان سمنان با حضور داود منظور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه،مسئولان استانی و شهرستانی با اعتبار 125 میلیارد تومان رسما به بهره‌برداری رسید.

مجید وفایی گفت: تأمین برق پایدار، مستقل و مطمئن جهت مصارف صنعتی، ایجاد ظرفیت و زیر ساخت جدید برق‌رسانی به مشترکین جدید صنعتی از قبیل تأمین برق صنایع جدید و کارگاه‌های صنعتی از دستاوردهای احداث این پست برق است.

وی با بیان اینکه چندین پروژه زیرساختی شرکت برق منطقه‌ای سمنان هم همزمان با سفر رئیس جمهور و وزیر نیرو به استان سمنان افتتاح می‌شود گفت: چهار پروژه با اعتبار بالغ بر 368 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: یکی از این پروژه‌های زیرساختی احداث پست 63 کیلومتر ولت تاریخانه دامغان با اعتبار 125 میلیارد تومان و سه پروژه حیاتی و زیرساختی میامی است که به بهره‌برداری می‌رسد.

گفتنی است، قابلیت اطمینان شبکه فوق توزیع در شهرستان دامغان، بهبود پارامترهای کیفی برق و پروفیل ولتاژ شبکه، کاهش تلفات برق، افزایش قابلیت مانور و کاهش خاموشی‌ها از دیگر اهداف احداث پست 63 کیلو ولت تاریخانه شهرستان دامغان عنوان شده است.

انتهای پیام/362/

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری پروژه‌های عمرانی گلستان با اعتبار ۱۶ هزار میلیارد تومان
  • بهره‌برداری از پست ۶۳ کیلو ولت تاریخانه دامغان
  • کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها در خط ۷ متروی تهران
  • بهره برداری از عملیات تعریض مرحله نخست پل فلاورجان تا پایان سال
  • معطلی مسافران در خط ۷ مترو کاهش پیدا می‌کند
  • زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط ۷ مترو تهران
  • بزودی؛ بهره برداری از جاده احمدآباد ورامین
  • بهره برداری از مدرسه شش کلاسه روستایی در چابهار
  • آیین بهره برداری از ۴۰ اتوبوس برقی در کرج با حضور وزیر کشور
  • آیین بهره برداری از 40 اتوبوس برقی در کرج با حضور وزیر کشور