Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@04:31:03 GMT

بنای تاریخی موسوم به حسام الدوله وقفی است

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۳۲۳۷۰

بنای تاریخی موسوم به حسام الدوله وقفی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام پرویز بخشی پور صبح شنبه در شورای شهر بیرجند اظهار کرد: آثار تاریخی به عنوان شناسنامه فرهنگ و تمدن شهر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و حفظ آن دغدغه همه متولیان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: تفاوت بناهای تاریخی وقفی با سایر بناها این است که از منظر شرعی و قانونی جز در شرایط خاص و استثنایی نمی توانیم در غیر از نیت واقف آن را هزینه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشی‌پور با اشاره به وضعیت باغ و عمارت شوکت‌آباد وگلایه برخی از اعضای شورای شهر در این زمینه، ادامه داد: با توجه به ورود سرمایه گذار جدید به بحث بهسازی باغ شوکت آباد، وضعیت آن منطقه در حال حاضر تغییر کرده است.

وی با تبیین اینکه به زودی باغ و عمارت شوکت آباد با همکاری میراث فرهنگی به هتل تبدیل خواهد شد، افزود: علت خشک شدن درختان در مجموعه باغ شوکت آباد تا حدی تغییر آب و هوا و خشکسالی سال‌های اخیر بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: در زمینه بهسازی و زیباسازی اماکن وقفی چون حسینیه دختر آخوند، حسینیه حاج آمنه و ساختمان باغ بهلکرد تفاهم نامه با میراث داشته‌ایم.

بخشی پور با بیان اینکه موضوع و مسئله اصلی ما ساختمان و بنای حسام الدوله بوده که در حال حاضر در اختیار بنیاد شهید خراسان‌جنوبی است، اظهار کرد: این ساختمان وقفی است و سند وقف آن را ارائه کرده ایم.

وی با تبیین اینکه قنات پرویزآباد زیرکوه وقف بر بنای حسام الدوله جهت کتابخانه عمومی شهر، کتابدار و تعمیر ساختمان است، بیان کرد: دنبال ابطال سند فعلی بنای حسام الدوله و اخذ سند وقف آن از طریق مراجع قانونی هستیم.

کد خبر 4517359

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل اوقاف خراسان جنوبی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۲۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنگره ابن حسام و آیت الله تهامی

قناعت استاندار خراسان جنوبی در جلسه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان با بیان اینکه امسال ۲ ستاد اجرایی جداگانه برای برگزاری کنگره ملی ابن حسام خوسفی و آیت الله تهامی تشکیل می‌شود، گفت: تقویم اجرایی کنگره ملی ابن حسام خوسفی مشخص شده و در چهار بخش و سه سطح در تهران، بیرجند و خوسف اجرای برنامه داریم و کمیته‌های مربوطه باید در موعد مقرر نسبت به اجرای برنامه‌ها اقدام کنند.

او افزود: کنگره ملی ابن حسام خوسف فرصتی برای انجام کار فرهنگی فاخر برای آشنایی نسل جوان نسبت به مفاخر و مشاهیر است که بدانند چه گنجینه‌های ارزشمندی در استان و کشور داریم.

قناعت در ادامه با تأکید بر اینکه برگزاری کنگره و بزرگداشت مفاخر و مشاهیر استان ضمن اینکه یک حرکت ریشه‌ای فرهنگی اصیل است، فرصتی نیز برای معرفی استان در سطح ملی است که آورده‌هایی (سرمایه‌گذاری) برای خراسان جنوبی خواهد داشت، بیان کرد: در سال ۱۴۰۴ نیز بزرگداشت آیت الله محمد حسن تهامی همزمان با برگزاری کنگره ۲ هزار شهید استان در دستور کار خواهد بود.

بیشتر بخوانید

 ارسال ۴۵۰ اثر برای شرکت در جشنواره تجسم هنر فجر

استاندار در پایان با بیان اینکه هر اقدام مرمتی و بهسازی برای مقبره ابن حسام خوسفی باید در قالب تدوین طرح جامع حسامیه صورت گیرد، تصریح کرد: دغدغه تأمین اعتبار نباید مانعی برای انجام این حرکت عظیم فرهنگی ارزشمند شود و اعتبار مورد نیاز از محل‌های مختلف تأمین خواهد شد.

برگزاری کنگره ملی ابن حسام خوسفی در چهار مرحله و در سه سطحی ملی، استانی و محلی برنامه ریزی شده و اختتامیه آن در ۲۸ آبان امسال در مرکز استان برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • سوغات منشی ناصرالدین‌شاه برای تهرانی‌ها
  • انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تعداد ۳۸ بنای تاریخی را احداث کرده است
  • قلع و قمع ۲۵ بنای غیرمجاز در اراضی شهرستان قزوین
  • کنایه سنگین حسام الدین آشنا به اسرائیلی ها: موشک یا موش کوچک؟!
  • بارش باران به یک بنای تاریخی در نرماشیر زیان رساند
  • هزینه۱۳ میلیارد ریالی مرمت آثار تاریخی تربت‌حیدریه
  • برگزاری کنگره ابن حسام و آیت الله تهامی
  • حسام الدین آشنا: گشت را ارشاد کردند؟
  • اعمال معافیت‌های ویژه در پرداخت پذیره اماکن وقفی در مازندران
  • گود میدان مشق رفع خطر می‌شود | همکاری مشترک وزارت امورخارجه و شهرداری