Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  محققان دریافتند بیماری پیشرفته لثه موسوم به "پریودنتیت" ناشی از عفونت باکتریایی است که به بافت نرم و استخوان محافظ دندان‌ها آسیب می‌رساند.

یافته‌های محققان دانشگاه تافتس آمریکا نشان می‌دهد شرکت کنندگانی که فاقد دندان بودند ۸۰ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان روده قرار داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نداشتن دندان علامت پریودنتیت شدید است.

همچنین این نتایج نشان داد در بین افرادی که هیچوقت سیگار نکشیده بودند، ریسک دو برابری ابتلا به سرطان ریه و سرطان کلورکتال (انت‌های روده بزرگ) در بین شرکت کنندگان مبتلا به پریودنتیت حاد مشاهده شد.

همچنین یک مطالعه دیگر نشان داده است که باکتری Td (Treponema denticola) که موجب پریودنتیت می‌شود در شروع سرطان لوزالمعده هم نقش دارد.

در مطالعه محققان دانشگاه هلسینکی فنلاند بر روی حدود ۷۰ هزار فنلاندی اثبات شد که باکتری‌ها می‌توانند از طریق دهان به سایر بخش‌های بدن پخش شده و موجب تومور شوند.

التهاب سیستماتیک درجه پایین مرتبط با پریودنتیت روند پخش باکتری‌های دهان و عوامل ویروسی را در سایر بخش‌های بدن تسهیل می‌کند.

«تیمو سورسا»، استاد دانشگاه هلسینکی، در این باره می‌گوید: «این مطالعات برای اولین بار اثبات کرده اند که عوامل ویروسی باکتری‌های بیماری زا مرکزی مرتبط با بیماری لثه، قادرند همراه با باکتری‌ها از دهان به سایر بخش‌های بدن پخش شوند و در مکانیسم مرکزی نابودی بافت مرتبط با سرطان نقش داشته باشند.»

محققان تاکید می‌کنند پیشگیری و تشخیص زودهنگام پریودنتیت نه تنها برای بیماران مبتلا به مشکلات دهان و دندان مهم است بلکه برای کل سلامت بدن هم اهمیت دارد.

منبع:مهر

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۲۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ شبکه دو تلویزیون فرانسه در گزارشی از افزایش موارد ابتلا به سرطان در میان افراد کمتر از پنجاه سال خبر داد.
دوازده ماه است که برای ایمیلی تیرون سرطان روده تشخیص داده شده است آن هم در حالی که تنها ۳۹ سال دارد. مانند او شمار زیادی از بیماران جوان به سرطان مبتلا شده اند. این روند نگران کننده است.
امیلی: یک بلای ناگهانی بود. غافلگیر کننده بود. من هیچ سابقه خانوادگی ندارم و اگر این آزمایش خون را به دلیل تغییر در پزشک معالج انجام نمی‌دادم، چیزی تشخیص نمی‌دادیم.
خبرنگار: بیماری در جوانی همانند یک سونامی برای همه خانواده بود. امیلی تریون هنوز به کار خود به عنوان پرستار بازنگشته است. اما پس از عمل جراحی و شیمی درمانی او رو به بهبودی است. ده سال پیش در مرکز مبارزه با سرطان، حضور بیمارانی به جوانی وی نادر بود. حالا پزشکان مانند این سرطان شناس
شاهد شمار زیادی از این دست بیماران هستند.
خبرنگار  : طبق یک مطالعه اروپایی بین سال‌هایی ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۶ سرطان‌های روده‌ای بین جوانان ۷.۹ درصد در سال افزایش یافته است. این از دیدگاه متخصصان یک پدیده مرموز است.

دیگر خبرها

  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن
  • باکتری‌های درون دهان از تعداد کل انسان‌های زمین بیشتر است!
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ اردیبهشت
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت
  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • فلوراید تراپی بیش از ۷۶ هزار نفر از دانش آموزان روستایی خوزستان
  • دانش آموزان روستایی خوزستان فلوراید تراپی شدند
  • «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است