Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@13:49:37 GMT

کاهش ۱۰ دلاری قیمت نفت‎خام سنگین ایران

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۳۲۵۸۷

کاهش ۱۰ دلاری قیمت نفت‎خام سنگین ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازدبیرخانه اوپک، در تازه‌ترین گزارش ماهانه دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) آمده است که قیمت نفت خام سنگین ایران در هفته منتهی به ۱۱ ژانویه، ۵۵ دلار و ۷۳ دلار به ازای هر بشکه معامله شده است، این رقم در مدت مشابه پارسال ۶۵ دلار و ۶۲ سنت بوده است.

قیمت نفت خام سنگین ایران همچنین در هفته منتهی به ۱۱ ژانویه نسبت به هفته گذشته (۱۴ دی‌ماه) ۴ دلار و ۶۴ سنت برای هر بشکه افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته منتهی به ۱۱ ژانویه، به ۵۸ دلار و ۴ سنت به ازای هر بشکه رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال ۸ دلار و ۷۷ سنت برای هر بشکه کاهش نشان می‌دهد.

کد خبر 4517459

منبع: مهر

کلیدواژه: اوپک تولید نفت صادرات نفت فروش نفت قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۲۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موج هیجانی قیمت دلار فروکش کرد / احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ در بازار

به گزارش قدس آنلاین، علی اصغر زبردست ، با توجه به نمایش اقتدار نظامی ایران با نام وعده صادق و بازخوردهای جهانی اظهار کرد: بی تردید نباید تاثیر این تنش منطقه ای را بر بازار نادیده گرفت، اما این مساله تاثیر آنچنانی بر افزایش نرخ ارز نداشت و برخلاف فضاسازی‌ها و پیش‌بینی‌های قبل از عملیات، روند قیمتی چندان دچار نوسان طولانی و عمیقی نشد.

وی ادامه داد: مطمئنا با آرام شدن منطقه و عدم بروز تنش‌های جدید می توانیم منتظر ثبات بیشتر در بازار ارز باشیم. البته فعلا با عدم واکنش رژیم صهیونیستی به عملیات وعده صادق مواجه هستیم که همین موضوع نیز می تواند قیمت ارز را در یک کانال مشخص و ثابت نگه دارد. ما در شب انجام عملیات وعده صادق تا ساعات بامدادی روز بعد، شاهد افزایش قیمت دلار تا ۷۰ هزار تومان بودیم که این موج هیجانی ناشی از تنش‌های سیاسی به سرعت فروکش کرد و دلار دوباره به کانال‌های قبلی بازگشت.

عضو کمیسیون تسهیل تجارت و مدیریت واردات اتاق بازرگانی ایران افزود: معتقدم اعلام عدم حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی در حمله و پاسخ احتمالی به ایران نیز در کاهش قیمت ارز تاثیرگذار بود که مطمئنا این موضع گیری آمریکایی‌ها به دلیل توان بالای ایران در مواجهه با تنش‌های منطقه‌ای صورت گرفته است.

زبردست با اظهار امیدواری به کاهش بیشتر قیمت ارز در روزهای آتی گفت: قطعا اگر شرایط به همین گونه پیش برود می توان امیدوار بود که کاهش قیمت ارز ادامه دار باشد؛ چراکه با اعلام موضع آمریکا نسبت به وعده صادق و عدم پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی، دلیلی برای نگرانی بیشتر مردم و فعالان اقتصادی در بازار وجود ندارد.

وی در پایان ادامه داد: بی تردید نوسانات اخیر ارزی دلیل سیاسی دارد، وگرنه افزایش عجیب قیمت دلار در عرض یک شب، هیچ توجیه منطقی و اقتصادی ندارد.

منبع: روزنامه همشهری

دیگر خبرها

  • قیمت نفت در بودجه چند دلار است؟
  • موج هیجانی قیمت دلار فروکش کرد / احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ در بازار
  • موج هیجانی قیمت دلار فروکش کرد | احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ در بازار
  • قیمت نفت نزولی شد
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • کاهش قیمت نفت همزمان با کاهش مخاطرات ژئوپلتیک منطقه
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ |برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • خیز قیمت جهانی نفت پس از حمله بچه‌گانه رژیم صهیونیستی به اصفهان