Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-18@14:04:45 GMT

تقویت لثه با ساده ترین روش ها

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۳۲۷۱۱

تقویت لثه با ساده ترین روش ها

رکنا: تقویت لثه با ساده ترین راهکارها سبب می شود دیرتر لثه های تان تحلیل رود.

بدن برای این که عملکرد درستی داشته باشد به پروتئین نیاز دارد و از این رو، باید این ماده مغذی را به میزان کافی برای بدن خود تامین کنید.

 تحلیل رفتن لثه ها و یا در موارد جدی‌تر از دست دادن دندان برای انسان مشکلاتی غیر معمول نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنگامی که افراد به بیماری پریودنتال مبتلا می شوند با دقت بیشتری به آنچه دندانپزشک و متخصص بهداشت می گوید توجه کرده و آنها را رعایت می کنند، اما ممکن است هرگز وضعیت دهانشان مانند گذشته نشود.

روش‌هایی ساده برای تقویت و بازسازی لثه

برای برطرف کردن مشکل در دهان، ما باید سلامت کل بدن خود را مد نظر قرار دهیم. مشکلات لثه و دندان ممکن است صرفا با عدم رعایت بهداشت دهان و مسواک زدن در ارتباط نباشند. بدن به مواد مغذی نیاز دارد و دندان ها و لثه ها نیز از این مساله مستثنی نیستند. پروتئین، سیلیس، ویتامین C، مس، روی و دیگر مواد مغذی در شکل گیری و حفظ سلامت لثه ها نقش دارند.

هنگامی که مواد مغذی مورد نیاز بدن را فراهم می کنید، در حقیقت، توانایی بهبودی آن را افزایش می دهید. این شرایط برای لثه ها نیز صادق است. بر همین اساس، با ایجاد تغییر در رژیم غذایی خود نه تنها می توانید به لثه های خود کمک کنید، بلکه سلامت کلی بدن را بهبود می بخشید.

مصرف قند می تواند آسیب جدی به دندان ها وارد کند و پوسیدگی آنها را به همراه داشته باشد. قند pH دهان را تغییر می دهد و موجب خروج مواد معدنی از بافت هایی مانند لثه ها می شود تا ثبات pH خون حفظ شود. بر همین اساس، با کاهش مصرف مواد غذایی شیرین و نوشیدنی های محتوی قند می توانید به بهبود سلامت لثه ها کمک کنید.

پروتئین کافی مصرف کنید بدن برای این که عملکرد درستی داشته باشد به پروتئین نیاز دارد و از این رو، باید این ماده مغذی را به میزان کافی برای بدن خود تامین کنید. در صورت مصرف ناکافی، ذخایر پروتئین بدن تخلیه خواهند شد و این می تواند به ضعف لثه و افتادن دندان منجر شود.

برای این که میزان پروتئین مصرفی روزانه خود را محاسبه کنید می توانید وزن خود را تقسیم بر ۲ کنید که نتیجه حاصله میزان پروتئین مورد نیاز به گرم است. این عدد را تقسیم بر ۳ کنید و میزان پروتئین مورد نیاز در هر وعده غذایی روزانه مشخص می شود. به عنوان مثال، اگر ۱۴۰ پوند (۶۳.۵ کیلوگرم) وزن دارید، این عدد تقسیم بر ۲ می شود ۷۰ پوند (۳۱.۷ کیلوگرم) و بر همین اساس به ۷۰ گرم (۳۱.۷ گرم) گوشت در روز نیاز دارید که با تقسیم آن به عدد ۳ به ۲۳.۳۳ گرم (۱۰.۵ گرم) در هر وعده می رسیم.

ویتامین C مصرف کنید برای پیشگیری از خونریزی و مشکلات لثه مصرف روزانه ویتامین C از اهمیت ویژه ای برخوردار است. حداقل مقدار توصیه شده مصرف روزانه این ماده مغذی ۶۵ تا ۹۰ میلی گرم است و میانگین دوز مصرفی روزانه ۱,۰۰۰ میلی گرم است که برای برخی افراد می تواند تا ۲,۰۰۰ میلی گرم نیز برسد. در حقیقت دوز ۲۰۰۰ میلی گرم سقف مصرف روزانه ویتامین C محسوب می شود.

اخبار 24 ساعت گذشته را از دست ندهید.

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

این زن جوان چرا در پرواز هواپیمای بویینگ 707 بود ؟+ عکس اخراج دانشجوی دکتری به خاطر تقلب از دانشگاه تهران ! اولین فیلم و عکس از لحظه دستگیری مرد مسلح در رشت توسط نوپو ماجرای دستگیری حامد کاویانپور چه بود؟ +فیلم دختر جوان معلول در مرکز توانبخشی توسط 4 نگهبان و پرستار متجاوز حامله شد! کاوه با فیلم های شیطانی که از ارتباطمان داشت همه کار با من کرد 7 ساعت گریه مرد تهرانی بالای سر جسد عشقش / جمعه برای این مرد کابوس بود ! مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا مرد تهرانی همسر سابق اش را به خاطر وضعیت دختر جوانش کشت +عکس راننده 206 قرمز زن عابر پیاده را عمدا به دیوار کوبید+فیلم کتک کاری دو جراح بالای سر مریض در اتاق عمل !+عکس روایت 2 سال بعد از حادثه وحشتناک پلاسکوی تهران آخرین جزییات یخ زدگی مرگبار پسر 6 ساله در مرز ماکو پایان سرقت‌های 2 پسر جوان وینچستر به دست در آبادان قتل مهندس جوان با میل گرد در لواسان + عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: دندان سلامت سلامت مواد غذایی پیشگیری کاهش کل عکس فیلم زن مادر صبح زندگی مرد مشهد تخریب در خیابان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۲۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استامینوفن ممکن است برای سلامت قلب ایمن نباشد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، استامینوفن- ماده فعال در تایلنول- یک داروی بدون نسخه است که برای درمان دردهای خفیف تا متوسط و همچنین برای کاهش تب استفاده می‌شود.

مطالعات گذشته نشان می‌دهد که در افراد مبتلا به بیماری قلبی، استامینوفن بهترین درمان درد نسبت به انواع دیگر داروهای مسکن مانند آسپرین و ایبوپروفن است که به عنوان داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) شناخته می‌شوند.

اما نتایج یک مطالعه جدید بر روی موش‌ها نشان می‌دهد استامینوفن پروتئین‌ها را در بافت قلب تغییر می‌دهد.

این پیامدها به طور بالقوه می‌توانند مسیرهای بیوشیمیایی مورد نیاز برای عملکردهایی مانند تولید انرژی و استفاده از آنتی اکسیدان را تحت تأثیر قرار دهند.

برای این مطالعه، محققان از یک مدل موش برای بررسی اثرات استامینوفن بر بافت قلب استفاده کردند.

به برخی از موش‌ها آب ساده داده شد، در حالی که به برخی دیگر آب حاوی مقداری استامینوفن معادل ۵۰۰ میلی‌گرم داده شد.

پس از هفت روز، محققان تغییرات قابل توجهی در پروتئین‌های بافت قلب موش‌هایی که استامینوفن دریافت کردند در مقایسه با موش‌هایی که فقط آب داشتند، پیدا کردند.

این تغییرات پروتئینی با مسیرهای بیوشیمیایی مسئول بسیاری از عملکردها، از جمله تولید انرژی، استفاده از آنتی اکسیدان‌ها و تجزیه پروتئین‌های آسیب دیده مرتبط بود.

دانشمندان بیش از ۲۰ مسیر سیگنال دهی مختلف را پیدا کردند که تحت تأثیر تغییرات پروتئین قرار گرفته است.

«گابریلا دل تورو ریورا»، محقق ارشد این مطالعه و دانشجوی دکترا در دانشگاه کالیفرنیا، گفت: «ما از یافته‌ها شگفت‌زده شدیم، زیرا پیش‌بینی کردیم که استامینوفن، زمانی که در این غلظت‌ها استفاده شود، کمترین تأثیر را بر قلب خواهد داشت. در حالی که داده‌های موجود در درجه اول مصرف بیش از حد استامینوفن را با آسیب کبدی مرتبط می‌کند، تحقیقات ما نشان می‌دهد که استامینوفن ممکن است بر بافت‌های فراتر از کبد تأثیر بگذارد.»

از آنجایی که استامینوفن حاوی خواص ضد التهابی نیست، اثراتی که روی قلب مشاهده می‌شود به دلیل نتایج ضد التهابی نیست.

کد خبر 6079337

دیگر خبرها

  • مرگ در کمین مصرف کنندگان دارو‌های تقلبی و قاچاق
  • پروتئین بار خانگی و روش های درست کردن آن در خانه
  • این تخمه ها منبع بزرگ پروتئین و خواص گوناگون هستند
  • برای سلامتی موهایمان چه غذاهایی بخوریم؟
  • با خواص شگفت انگیز کاهو آشنا شوید! از تقویت اسپرم تا پیشگیری از سرطان
  • کف هنگام پخت گوشت را دور بریزیم؟
  • استامینوفن برای قلب ضرر دارد؟
  • استامینوفن ممکن است برای سلامت قلب ایمن نباشد
  • در مورد خواص سلامت انواع تخمه ها
  • برای افزایش قد این ویتامین را بخورید