Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-03-28@23:32:18 GMT

دانش آموزان سفیر محیط زیست هستند

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۳۲۷۴۳

دانش آموزان سفیر محیط زیست هستند

خبرگزاری میزان- همزمان با ۲۹ دی ماه گرامیداشت روز هوای پاک، جشنواره دانش آموزی با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران برگزار شد.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، همزمان با ۲۹ دی ماه گرامیداشت روز هوای پاک، جشنواره دانش آموزی با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران، رئیس مرکز هوا و اقلیم و مدیر کل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست، رئیس آموزش و پرورش منطقه ۶ و جمعی از مسئولان آموزش و پرورش تهران در مدرسه ابتدایی دخترانه مصلی نژاد منطقه ٦ برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیومرث کلانتری در این مراسم گفت: این روز از ۲۹ دی ماه ۱۳۷۳ به واسطه حساسیت‌های دوستداران محیط زیست در پارک شهر تهران آغاز شد و تا به امروز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه دانش آموزان به عنوان نسل آینده جامعه ما هم حق دارند که از هوا و محیط زیست سالمی برخوردار باشند، افزود: دانش آموزان به عنوان سفیر محیط زیست در خانواده‌ها خواهند بود و لذا برنامه‌های این چنینی یک اقدام فرهنگی و آموزشی است.

کلانتری با اشاره به اینکه اگر نسل‌های آینده را نسلی مسئولیت پذیر نسبت به محیط زیست پرورش ندهیم قطعاً ممکن است از بسیاری از کیفیت‌های محیط زیست کاسته شود، اظهار داشت: ما نیازمند فرهنگسازی و توسعه فرهنگ زیست محیطی نسل آینده هستیم و انتخاب یک مکان آموزشی و جمعی از آینده سازان این مملکت برای چنین روزی انتخابی درست است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران ادامه داد: به دلیل عدم توجه به آموزش‌های محیط زیستی به خصوص درکودکان و خردسالان متاسفانه امروز شاهد عدم تعادل در محیط زیست و وجود بسیاری از مسائل و مشکلات زیست محیطی هستیم.

کلانتری با اشاره به اینکه حفظ محیط زیست وظیفه عمومی است و برای حفاظت از محیط زیست نیازمند مشارکت همه آحاد جامعه هستیم، گفت: اگر بخواهیم مشارکت مردمی در حوزه محیط زیست داشته باشیم باید افراد جامعه آموزش کافی ببینند.

وی با اشاره به اینکه ارتباط محیط زیست با بخش‌های رسمی آموزشی کشور در حد مراسم نمادین نیست، تصریح کرد: خوشبختانه دفتر آموزش سازمان حفاظت محیط زیست هم کتاب انسان و محیط زیست را تهیه و چاپ نموده و هم در کتب درسی دانش آموزان مطالب آموزشی کافی در خصوص محیط زیست درج گردیده است و ما نیز در طول سال ارتباطات خوبی در رابطه با ارائه آموزش‌های محیط زیستی در همه سطوح تحصیلی داریم.

کلانتری با بیان اینکه بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری آموزش‌های محیط زیستی را باید از سنین خرد شروع کرد، گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی در حوزه آموزش زیست محیطی صورت گرفته و این ارتباط بین آموزش و پرورش و محیط زیست وجود دارد.

نواختن زنگ هوای پاک توسط دانش آموزان، نمایشگاه دست آورد‌های محیط زیستی دانش آموزان، اجرای استنداپ محیط زیستی توسط دانش آموز و همچنین اجرای سرود و برنامه‌های محیط زیستی از جمله برنامه‌های این جشنواره بود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: محیط زیست دانش آموزان هوای پاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۲۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پهنه آبی تالاب‌های چالدران افزایش یافت

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس اداره حفاظت محیط زیست چالدران گفت: با توجه به افزایش سطح بارش های زمستانه در حوزه شهرستان چالدران و با مشارکت و همراهی جوامع محلی حجم آب تالاب های چالدران نسبت به سال آبی پارسال ۳۰ درصد افزایش یافته است.

حجت آذریار در گفت و گو با ایسنا افزود: در حال حاضر میزان سطح آب تالاب های این شهرستان به بیش از ۲۵۰ هزار مترمکعب رسیده است و این امر نتیجه مشارکت مردم در حفظ و احیاء این میراث های طبیعی است. 

وی بیان کرد: بر اساس تعاملات بعمل آمده با کشاورزان حاشیه تالاب های چالدران علاوه بر حق‌آبه تالاب ها، آب مازاد بخش کشاورزی نیز به این تالاب هدایت می‌شود و انتقال این آبها در فصل خارج از کشت، با تلاش مامورین یگان حفاظت محیط زیست چالدران و همکاری و تعامل جوامع محلی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حفاظت از محیط زیست یک تکلیف است
  • صدور 31 حکم سبز جایگزین حبس در آذربایجان‌غربی
  • پهنه آبی تالاب‌های چالدران افزایش یافت
  • بازدید بیش از ١۵ هزار و ۵۰۰ نفر از موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی لرستان
  • رونمایی از شعار و لوگوی روز جهانی تنوع زیستی سال ۲۰۲۴
  • پایش محیط زیستی ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی
  • ساده‌زیستی در میان دانش‌آموزان استان قزوین ترویج شود
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه + فیلم
  • هشدارمحیط زیست گیلان/ از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی خود داری کنید
  • طرح‌های محیط زیستی چقدر وام گرفته اند؟