Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@12:03:15 GMT

نوسازی ناوگان حمل و نقل فرسوده در پایتخت

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۳۲۹۳۱

نوسازی ناوگان حمل و نقل فرسوده در پایتخت

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، عیسی فرهادی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان تهران در بیست و سومین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان که با حضور محسنی بندپی، استاندار و سایر اعضای این کارگروه در محل استانداری تهران برگزار شد، ضمن اشاره به ناوگان فرسوده خدمات‌رسان عمومی در پایتخت، اظهار داشت: در طول یک سال و نیم گذشته، امکان تعویض و نوسازی ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی فرسوده در تهران وجود نداشت و این موضوع  امروز به همین میزان بر عمر ناوگان فرسوده خدمات رسان در شهر تهران اضافه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر، حدود ۵ هزار کامیون زباله‌کش فرسوده در تهران داریم که عمر بعضی از این وسائل نقلیه به بیش از ۳۵ تا ۴۰ سال می‌رسد. بر همین اساس، امیدواریم تا بر حسب دستور رئیس جمهور مبنی بر لزوم نوسازی ناوگان فرسوده در کشور و بخصوص در پایتخت، شاهد تصمیمات و اقدامات جدی در این زمینه باشیم. 

 

فرهادی همچنین ضمن اشاره به بحث لزوم رعایت استانداردها در حوزه انرژی ساختمان‌ها در تهران، خاطرنشان کرد: در خصوص بحث گرمایش و سرمایش منازل مسکونی و تاسیسات مربوط به آن نیز باید تصمیمات جدی گرفته و حتی اخذ پایان کار را نیز توسط شهرداری، منوط به رعایت این استانداردها کنیم. 

 

فرماندار ویژه شهرستان تهران عنوان داشت: در سال گذشته تصویب شد که از محل فرودگاه امام خمینی(ره) تا تهران، فضای سبز را به شکل متصل داشته باشیم که با توجه به تردد میهمانان خارجی و هم‌وطنان در این مسیر، تحقق نهایی چنین مسئله‌ای می‌تواند به زیباسازی پایتخت کمک کرده و در مقابله با آلودگی هوای شهر نیز نقش قابل توجهی ایفا کند. 

 

معاون استاندار تهران در پایان نیز افزود: همچنین در گذشته مقرر شده تا در حد فاصل پارک جهان‌نمای کرج تا منطقه ۲۲ تهران، فضای سبز را در کمربند مسیرداشته باشیم که باید تمهیدات لازم را در این زمینه اندیشیده و از واگذاری زمین‌های همجوار درمسیر، در جهت غیر از این مبنا، جلوگیری کنیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پایتخت جهان دستور رئیس جمهور زباله ناوگان حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۲۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۲۵ هزار واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت‌های مردمی

محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه برنامه نوسازی ۱۵۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده طی امسال آغاز شده است گفت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته ۱۰۰ هزار واحد مسکونی با مشارکت و همکاری مردم و با استفاده از پرداخت تسهیلات ساخت تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: در  حال حاضر  ۲۵ هزار واحد از واحدهای نوسازی شده از طریق پرداخت تسهیلات ساخت  و با استفاده از ظرفیت های مردمی  در سراسر کشور آماده بهره‌برداری است که به‌ مرور  به بهره‌برداری می رسد.

آیینی اظهار کرد: امروز همزمان با سفر رئیس جمهور  به سمنان ۳۹۲ واحد در بافت فرسوده به بهره‌برداری خواهد رسید که ۳۰۰ واحد آن در غرب استان و بقیه در شرق استان (شاهرود) خواهد بود.

وی یادآور شد: استفاده از ظرفیت های مردمی در نوسازی بافت های فرسوده از طریق پرداخت تسهیلات ساخت نوسازی بافت های فرسوده یکی از مهم ترین برنامه های است که در دستور کار خود قرار داده ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات ساخت مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند
  • پرداخت تسهیلات ساخت، مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند
  • ۲۵ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند
  • راه‌اندازی تعمیرگاه مخصوص خودرو‌های برقی در پایتخت
  • بهره برداری از ۲۵ هزار واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت‌های مردمی
  • تاکسی های فرسوده همدان در انتظار نوسازی
  • اجرای ۱۲ طرح زیربنایی و بازآفرینی شهری در استان اردبیل
  • آغاز نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد در کشور
  • نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد فرسوده در کشور با همت مالکان کلید زده شد
  • آغاز نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور