Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-25@05:09:33 GMT

رتبه نخست مازندران در تولید پرتقال

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۳۲۹۶۸

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مسعود لطیفیان مدیر کل دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری معاونت امور باغبانی اظهار کرد: ۸۱ درصد پرتقال تولیدی این استان، رقم تامسون ناول است که حجم تولید بالای این رقم در دوره زمان کوتاه موجب کاهش قیمت محصول در زمان پیک برداشت می‌شود.

لطیفیان افزود: طرح سرشاخه‌کاری مرکبات با هدف تغییر رقم تامسون و جایگزینی با ارقام زودرس‌تر و مناسب به منظور افزایش طول دوره برداشت و همچنین عدم مواجه با سرمای خسارت‌زا در منطقه براساس سیاست‌های معاونت امور باغبانی در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: در این راستا دوره آموزشی سرشاخه‌کاری مرکبات ۲۳ دی ماه امسال با حضور کارشناسان و بهره‌برداران در محل مرکز آموزش کشاورزی شهرستان ساری و با همکاری پژوهشکده مرکبات و میوه‌های نیمه گرمسیری برگزارشد.

لطیفیان تصریح کرد: در این دوره فراگیران با تکنیک‌ها و روش‌های تغییر ارقام و جوان‌سازی درختان مرکبات با استفاده از انواع پیوند به صورت تئوری آشنا و سپس عملیات اجرایی پیوند سرشاخه‌کاری به صورت الگویی در باغات شهرستان ساری در منطقه عالیواک و در شهرستان قائمشهر، روستای خرماکلا روی درختان رقم تامسون ناول انجام شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان مازندران مرکبات وزارت جهاد کشاورزی ساری رتبه نخست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۲۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه نخست ایران در پیوند کلیه در خاورمیانه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما: دکتر عطایی‌پور اظهار کرد: پیوند کلیه در ایران قدمتی بیش از ۵۰ سال دارد، امروز اولین کنگره سراسری ایران برگزار شد؛ البته هر سال کنگره‌هایی که مربوط به بیماری کلیه و بحث‌های مربوط به پیوند است، برگزار می‌شود؛ اما حضور همزمان پزشکان مربوط به کلیه و جراحان پیوند کلیه باعث تمایز آن نسبت به دوره‌های گذشته شده است.
وی با اشاره به تبادل تجربیات میان پزشکان و جراحان کلیه، تصریح کرد: تعداد عمل‌های پیوند کلیه به دلیل افزایش آگاهی مردم نسبت به کشور‌های دیگر در سطح بالایی است؛ به طوری که در خاورمیانه ایران رتبه اول را دارد که این موضوع به دلیل استفاده از پیوند کلیه میان اعضای فامیل و دریافت اعضا از افراد دچار مرگ مغزی و در کنار آن سطح بالای دانش پیوند در کشور است.
این متخصص داخلی با اشاره به گردشگری سلامت در کشور اظهار کرد: سطح بالای دانش و تسلط پزشکان ایرانی باعث افزایش تعداد مراجعان از سایر کشور‌ها برای عمل پیوند شده است، حضور گیرنده و ارائه دهنده کلیه از یک خانواده یا یک ملیت برای انجام عمل پیوند الزامی است و عمده مراجعان برای عمل پیوند کلیه از کشور‌های همسایه مانند آذربایجان، افغانستان و عراق هستند.
حمیدرضا غلام‌رضایی، رئیس بیمارستان فرهیختگان در این کنگره اظهار کرد: سال گذشته انجمن علمی پیوند کلیه ایران تاسیس شد و این کنگره نخستین برنامه برگزار شده از سوی انجمن است.

دیگر خبرها

  • شرکت ۲۷ واحد تولیدی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • رتبه نخست استان همدان در تحقق اشتغال به رزن رسید
  • سرشاخه کاری درختان گردو در نهاوند
  • استان قزوین رتبه نخست توسعه اقتصاد دانش بنیان کشور
  • رتبه نخست ایران در پیوند کلیه در خاورمیانه
  • اجرای طرح سرشاخه کاری در باغ‌های گردوی نهاوند
  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • نخستین روز کاری استاندار جدید مازندران
  • باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند
  • رتبه نخست بستان آباد در تولید قارچ دکمه‌ای در آذربایجان شرقی