Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی از تقاضای «اعمال ماده ۲۳۴ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس» برای بررسی «رانت استانداری‌ها در ایجاد و احداث برخی شرکت‌های اقتصادی سودجو» از سوی جمعی از نمایندگان خبر داد.به گزارش بلاغ،جبار کوچکی‌نژاد از تقاضای «اعمال ماده ۲۳۴ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس» برای بررسی «رانت استانداری‌ها در ایجاد و احداث برخی شرکت‌های اقتصادی سودجو» از سوی جمعی از نمایندگان مجلس خبر داد و افزود: این شرکت‌ها به نوعی حیاط خلوت برخی استانداری‌ها شده و استانداری‌ها بسیاری از منابع کشور را به سمت این شرکت‌ها سوق می‌دهند تا از این طریق به پرداخت‌های غیرقانونی بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این رویه فساد زا بوده و می‌تواند امور اقتصادی کشور را تحت شعاع خود قرار دهد. عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تقاضای اعمال ماده ۲۳۴ درباره تخلفات استانداری‌ها به هیئت رئیسه مجلس ارسال شده است.

ماده ۲۳۴ چه می‌گوید؟

ماده ۲۳۶ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به تازگی و با توجه به تغییرات آئین نامه داخلی مجلس به ماده ۲۳۴ تغیر عددی داده است. این ماده آیین نامه داخلی مجلس تاکید دارد هرگاه حداقل ۱۰ نفر از نمایندگان و یا هر کدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شؤونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس جمهور و یا وزیر و یا مسؤولان دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام کنند، موضوع بلافاصله از طریق هیئت رئیسه برای رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌شود.

کمیسیون حداکثر طی ۱۰ روز موضوع را رسیدگی و در صورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیئت رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد.

در تبصره ۱ این ماده چنانچه نظر مجلس بر تأیید گزارش باشد موضوع برای رسیدگی به قوه قضاییه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی کنند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۳۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای جلیل محبی از بازگشت دوباره گشت ارشاد به خیابان‌ها | کار کیست؟

جلیل محبی دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر، بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها را از اقدامات دولت نامیده است. وی در پاسخ به یک کاربر گفته است؛ اون متن مرکز پژوهش ها کنار رفت متن آقای بانکی پور تصویب شد که هنوز قانون نشده، این اقدامات هم کار دولت است بر مدار سابق.

روز چهارشنبه هم غضنفرآبادی، رییس کمیسیون قضایی حقوقی مجلس گفت که طرح نور نیروی انتظامی جدا از قانون مجلس است.

 

دیگر خبرها

  • نامه سرگشاده سهامداران و فعالان بازار سهام به رییس مجلس
  • ادعای جلیل محبی از بازگشت دوباره گشت ارشاد به خیابان‌ها | کار کیست؟
  • ادعای جلیل محبی: این گشت ارشاد کار دولت است
  • نماینده مجلس: کاش رئیسی، بلوچ بود
  • تصویب چند لایحه ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا
  • قطعنامه‌ ضد ایرانی مجلس نمایندگان آمریکا
  • اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا
  • تصویب چند لایحه علیه ایران در مجلس نمایندگان آمریکا
  • صدور اعتبار نامه نمایندگان منتخب تهران در مجلس دوازدهم
  • مقدرات مجلس آینده در اختیار «پشم» است /جبهه پایداری اهل معامله است چون صندلی برایش مهم است نه ارزش ها