Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، در راستای تصویرسازی و معرفی اقدامات کشورمان در حوزه مبارزه با مواد مخدر و با هدف فعالیت‌هایِ حمایت‌یابیِ پیش‌بینی شده، تحت برنامه همکاری‌های کشوری (۲۰۱۹-۲۰۱۶) و با هماهنگی و همکاری دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر ملل متحد در تهران و پلیس مبارزه با مواد مخدر کشورمان، مراجع تماس گروه مینی دوبلین MDG، افسران رابط مواد مخدر در ایران، دیپلمات‌های مقیم و اعضای دفتر UNODC از نمایشگاه پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بازدید علاوه بر مراجع تماس کشورهای اروپاییِ گروه مینی دوبلین (لهستان، مجارستان، انگلستان، اتریش، آلمان، روسیه، دانمارک، جمهوری چک، اسپانیا، استرالیا، هلند، نروژ، فنلاند، ایتالیا، سوئد، فرانسه و بلژیک)، نماینده دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در تهران، سفیر گرجستان، افسران رابط مواد مخدر روسیه، ایتالیا و چین نیز حضور داشتند.

در بازدید مذکور دستاوردهای چندین ساله و آخرین اقدامات مقابله‌ای کشورمان توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت.

سردار مسعود زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا از حضور نمایندگان گروه مینی دوبلین و پیگیری‌های دفتر UNODC در تهران تشکر کرد و ضمن توجه دادن آنان به جهانی بودن مسئله مبارزه با مواد مخدر و مسئولیت بین‌المللی کشورها بر گسترش همکاری‌ها با گروه مینی دوبلین و لزوم حمایت آنان از فعالیت‌ها و اقدامات جمهوری اسلامی ایران در عرصه مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد.

همچنین در این بازدید، رحیم ساکی مدیرکل دفتر روابط بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر، این نمایشگاه را گوشه‌ای از خدمات جمهوری اسلامی ایران به جامعه جهانی در مبارزه با قاچاق مواد مخدر دانست و گفت: شما نمایندگان، دیپلمات هستید، اما با وجود منافع مشترک، ارتباطات بسیار کم است.

وی در ادامه؛ آمادگی ایران را برای همکاری با گروه مینی دوبلین در حوزه مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد و گفت: این نمایشگاه جنبه پلیسی فعالیت‌های ایران در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است. ایران از جنبه پیشگیری، آموزش و تحقیقات و درمان معتادان از بعضی کشورهای اروپایی نیز پیشروتر است. منافع همه ما بر اساس اسناد بین‌المللی یعنی اصل مسئولیت مشترک بین‌المللی، گسترش همکاری‌ها و ارتباطات است و سوال اینجاست که شما نمایندگان کشورهای اروپایی در این زمینه چه اقدامی کرده‌اید؟

کد خبر 4517300 مهسا شمس کلایی

منبع: مهر

کلیدواژه: ستاد مبارزه با مواد مخدر قاچاق مواد مخدر مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۳۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در یک منزل مسکونی

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان از کشف ۷۶ کیلو تریاک و حشیش از یک منزل مسکونی و دستگیری یک سوداگر مرگ در عملیات ماموران انتظامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، احمد نیکبخت اظهار کرد: با اشراف اطلاعاتی مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر مرکز استان و با انجام کار دقیق پلیسی مشخص شد شخصی در یک منزل مسکونی در یکی از محلات سطح شهرستان خمینی شهر اقدام به نگهداری و توزیع مواد مخدر می‌کند که بررسی موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و شهرستان خمینی شهر پس از بررسی تخصصی و کار ویژه میدانی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به منزل شناسایی شده اعزام و در عملیاتی ضربتی موفق به دستگیری متهم شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان با اشاره به کشف ۶۶ کیلو و ۴۸۰ گرم تریاک و ۱۰ کیلو و ۹۵۰ گرم حشیش و دو عدد ترازوی توزین مواد مخدر در بازرسی از منزل این سوداگر مرگ تصریح کرد: متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

کد خبر 747695

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • دستگیری هجده خرده فروش مواد مخدر در کیش
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در یک منزل مسکونی
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • کشف بیش از ۵۰ کیلوگرم حشیش در شیراز
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز