Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@20:38:49 GMT

لایحه جامع نظام انتخابات به مجلس نمی‌رسد

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۳۳۲۵۲

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: لایحه جامع نظام انتخابات در دست دولت است، ولی پیش بینی می‌کنیم که این لایحه به مجلس نمی‌رسد به همین دلیل مفاد این لایحه در طرح استانی شدن انتخابات مجلس لحاظ می‌شود.

به گزارش «تابناک» محمدعلی وکیلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص استانی شدن انتخابات مجلس، اظهار داشت: این موضوع یک اقدام توسعه گرایانه است و مقدمه حزبی کردن انتخابات محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



استانی شدن انتخابات مجلس مقدمه نخبه گزنیی، ملی گزینی و شایسته گزینی است

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استانی شدن انتخابات مجلس مقدمه نخبه گزنیی، ملی گزینی و شایسته گزینی است، بیان کرد: اینکه گفته می‌شود استانی شدن انتخابات مجلس مشارکت را پایین می‍‌آورد و شهر‌های کوچک متضرر می‌شوند، وجهی ندارد.

وی افزود: ساختار قانونگذاری در صورت استانی شدن انتخابات مجلس تغییر می‌کند، اکنون ساختار قانونگذاری کشور محلی است، در حالیکه به قانونگذاری ملی نیازمند هستیم.

شورا‌های شهر به موضوعات محلی رسیدگی جدی داشته باشند

وکیلی در خصوص اینکه با استانی شدن انتخابات مجلس، باید شورا‌های شهر به موضوعات محلی رسیدگی جدی داشته باشند، ادامه داد: شورا‌ها باید وظایف خود را به درستی انجام دهند، اگر شورا‌های به درستی به وظایف خود عمل کنند نمایندگان لازم نیست، کار شورا‌ها را انجام دهند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از قانون انتخابات شوراها، ریاست جمهوری و خبرگان در قانون جامع انتخابات باید اصلاح شود.

لایحه جامع نظام انتخابات در دولت بررسی می‌شود

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لایحه جامع نظام انتخابات در دست دولت است، ولی پیش بینی می‌کنیم که این لایحه به مجلس نمی‌رسد، بیان کرد: به همین دلیل مفاد لایحه دولت با طرح استانی شدن در کمیسیون امورداخلی کشور و شورا‌های مجلس ترکیب می‌شود تا طرح نظام جامع انتخابات ایجاد شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: تابناک لایحه جامع انتخابات وکیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۳۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه شماره ۵ هیات استانی بررسی مرحله دوم انتخابات

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دبیرخانه هیات بررسی تبلیغات استان خوزستان اطلاعیه شماره ۵ مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۴۰۳ صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است:


به آگاهی نامزد‌های محترم مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌رساند: در راستای برگزاری مرحله دوم انتخابات و براساس ماده ۷۴ قانون انتخابات مذکور، فهرست و مشخصات کامل امکانات نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی "موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری" که عرفا می‌توان از آنها برای تبلیغات عمومی در انتخابات استفاده کرد، در اختیار فرمانداری‌های مرکز انتخابیه آبادان و رامهرمز قرار داده شده است؛ بنابراین نامزد‌های محترم یا نمایندگان قانونی آنها می‌توانند به منظور ثبت درخواست استفاده از این امکانات و کسب اطلاعات بیشتر، از روز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه تا روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه در ساعت‌های اداری به فرمانداری‌های یادشده مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • برش استانی فرهنگی قزوین از برش‌های مستغنی و باکیفیت کشور است
  • جزییات راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • مشکلات بانوان را باید با راهکار‌های استانی و بومی مرتفع کرد
  • تقدیم لایحه تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری تهران به شورای شهر
  • رونمایی از سامانه جامع انتظامی سازمان نظام پزشکی
  • جامعه در انتظار تصویب قانون جامع حجاب
  • عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه
  • امور شهری کرمانشاه در انتظار تصویب لایحه بودجه!
  • اطلاعیه شماره ۵ هیات استانی بررسی مرحله دوم انتخابات
  • پدافند غیرعامل در برگزاری دور دوم انتخابات ری مورد توجه باشد