Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-20@01:53:48 GMT

وخیم‌تر شدن وضعیت بهداشتی در نوار غزه

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۳۳۳۳۴

وخیم‌تر شدن وضعیت بهداشتی در نوار غزه

«أشرف القدرة» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه از ساعت حساس و سرنوشت ساز برای ادامه کار بیمارستان‌های نوار غزه خبرداد.

القدرة در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: کار و خدمات در بیمارستان ابویوسف نجار در رفح، بیمارستان چشم پزشکی، کلینیک روان پزشکی و بیمارستان تخصصی کودکان الرنتیسی و النصر در نوار غزه متوقف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالی است که خدمات پزشکی در بیمارستان بیت حانون در گذشته نیز متوقف شده بود.

وی تأکید کرد: هنگامی که ژنراتور‌های تولید برق در بیمارستان‌ها به سبب بحران شدید سوخت در نوار غزه دیگر قادر به فعالیت نباشد، صد‌ها بیمار هم سرنوشتشان نامعلوم خواهد بود. ‎

بر اساس گزارش پایگاه خبری شهاب، القدرة از تمام مؤسسه‌ها و سازمان‌های بشردوستانه و امدادگر در خواست کرد پیش از وقوع فاجعه انسانی، اقدام به نجات بیماران در بیمارستان‌های نوار غزه کنند. پیشتر نیز وزارت بهداشت فلسطین درباره توقف فعالیت در برخی اماکن و مراکز خدمات بهداشتی به سبب کمبود شدید سوخت در نوار غزه هشدار داده بود. ‎

این وزارتخانه به خاطر اینکه تشکیلات خودگردان در رام الله به مسئولیت خود در قبال نوار غزه عمل نمی‌کند و نیز به سبب محاصره تحمیلی رژیم اشغالگر صهیونیستی که ۱۲ سال از آن می‌گذرد، از بحران‌های متعدد رنج می‌برد.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین، بیمارستان‌های نوار غزه برای روش کردن موتور‌های تولید برق هنگام قطع برق شهری که ۸-۱۲ ساعت در روز ادامه دارد، ماهانه به ۴۵۰ هزار لیتر سوخت نیاز دارند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: نوار غزه فلسطین اسرائیل رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۳۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات بهداشتی و درمانی شهرستان دیر در شان مردم نیست

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم سعیدی امروز در خطبه‌های نمازجمعه با اشاره به عملیات غرورآفرین نیروهای مسلح بویژه سپاه علیه رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: عملیات وعده صادق حمله ترکیبی عجیبی بود که دشمنان را برای همیشه ناکام و مأیوس کرد و باعث شد کسانی که گاهی اوقات مأیوس می‌شدند، راه و مکتب شهید سلیمانی را بدانند و قوت بگیرند.

امام جمعه موقت دیر افزود: از همه نیروهای مسلح بویژه سپاه پاسداران که با جمع آوری و هم افزایی قدرت نظامی ایران، نه تنها امنیت کشور و منطقه بلکه همه مسلمانان را افزایش دادند.

سعیدی با گرامیداشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران، بیان کرد: این نهاد مقدس از بدو تأسیس تاکنون هرجا که نظام اسلامی و مردم به حراست و دفاع نیاز داشته اند، ایستاده و مکرراً پوزه دشمن را به خاک مالیده است.

وی افزود: سپاه پاسداران در عملیات وعده صادق یک سیلی محکم با رعایت همه ضوابط و شرایط و زدن اهداف با دقت و مقدار به رژیم صهیونیستی زد و شهامت و شجاعت از خود نشان داد.

امام جمعه موقت دیر گفت: امروز رژیم صهیونیستی و حامیان آنها با هر دری می‌زنند تا این شکست را جبران کنند اما نتوانسته و نخواهند توانست.

وی با بیان اینکه عملیات وعده صادق دستاوردهای زیادی داشت که آثار این عملیات تا ظهور امام زمان (عج) روز به روز بیشتر نمایان می‌شود، خاطرنشان کرد:

سعیدی افزود: سپاه پاسداران از تأسیس تاکنون علاوه بر مجاهدت در دوران دفاع مقدس، در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اقتصادی و … نیز مجاهدت‌های زیادی داشته و دارد.

وی با بیان اینکه سپاه همواره مورد هجمه دشمنان است، یادآور شد: همه باید هوشیار باشیم و بدانیم که طبق فرموده امام، اگر سپاه نبود کشور هم نبود.

خطیب نمازجمعه دیر با اشاره به روز بزرگداشت سعدی، گفت: ایرانی‌ها نه تنها در خود کشور بلکه در سرتاسر جهان همیشه نخبگان و نیروهایی داشته اند که در عرصه‌های مختلف بویژه ادبیات زبانزد خاص و عام بوده اند.

وی با گرامیداشت روز شهدای ورزشکار، بیان داشت: ما نیروهایی داشته و داریم که تا جان پای ارزش‌ها ایستاده اند خصوصاً در شهدای ورزشکار؛ قهرمان کسی است که در اوج توانمندی و قدرت، ظرفیت خود را پای دین خرج کند و او را غرور نگیرد.

سعیدی با اشاره به روز انقلاب فرهنگی گفت: انقلاب فرهنگی باید عملیاتی شود که شده است اما نیازمند به اجرای آن هستیم.

امام جمعه موقت دیر با اشاره به سالروز اصلاح قانون اساسی، عنوان کرد: کسانی که از اصلاح قانون و اصلاحات دم می‌زنند باید نظرشان عبور از وضعیت موجود به وضعیت بهتر باشد نه اینکه هم صدا با خارج نشینان با این شعار بخواهند به نظام اسلامی ضربه بزنند.

وی درباره سالروز وفات عبدالعظیم حسنی، ابراز کرد: یکی از آثار حضور این شخصیت بزرگ در شهر ری و زندگی مومنانه او، ترویج فرهنگ حسینی است.

سعیدی با اشاره به هفته سلامت و تقدیر از تلاش‌های بهداشت و درمان شهرستان، گفت: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از طریق ۵ مرکز جامع سلامت و ۶ پایگاه اورژانس و بیمارستان امام هادی (ع) به مردم شهرستان دیر خدمات ارائه می‌دهد که به شکرانه نعمت انقلاب اسلامی است اما این خدمات در شأن مردم نیست و باید بیشتر شود و نیاز به توجه ویژه دانشگاه علوم پزشکی به این شهرستان است.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی و ناوگان اعزام بیماران اورژانسی، ابراز کرد: بخش سی سی یو در شهرستان راه اندازی شود و برای حضور پزشکان متخصص از ظرفیت‌های موجود بویژه شرکت‌های پیرامونی استفاده و بیشتر به حوزه سلامت رسیدگی شود.

خطیب نمازجمعه دیر خواستار رسیدگی جدی شهرداری‌ها به وضعیت پسماند و معدن زباله شد و بیان کرد: وجود حیوانات ولگرد بویژه سگ در سطح شهر آزار دهنده است و انتظار است سلامت مردم مورد توجه قرار گیرد و دستگاه‌های متولی در این زمینه اقدامی انجام دهند.

کد خبر 6082663

دیگر خبرها

  • سفر گروه پزشکی ترکیه به کابل
  • خدمات بهداشتی و درمانی شهرستان دیر در شان مردم نیست
  • افتتاح مرکز جامع سلامت روستای میقان شاهرود
  • وضع بهداشتی وخیم در اردوگاه جبالیا
  • افتتاح بخش آی.سی.یو و سی.آرم بیمارستان طالقانی تبریز
  • سیستم بهداشتی و پزشکی آماده ورود هوش مصنوعی مولد نیست!
  • معدوم ۱۲ تن مواد غذایی فاسد در طرح نوروزی غرب خراسان
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان
  • برطرف کردن نیازهای استراتژیک بهداشتی و درمانی از اولویت های برنامه ریزی کلان در کردستان است