Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  سرهنگ حبیب الله رجبلی رییس پلیس فتا فارس گفت: امروزه خرید و فروش مواد مخدر از دنیای واقعی به فضای مجازی کشیده شده است و برخی از شبکه‌های اجتماعی موبایل پایه، به بازاری برای فروش مواد مخدر مبدل شده و مجرمان در این صفحات ضمن ادعای فروش و تبلیغ، تسهیلاتی همچون تحویل در محل را نیز به مشتریان خود وعده می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه فروشندگان مواد مخدر همیشه به دنبال به دام انداختن جوانان برای اعتیاد آنان به مواد مخدر هستند، به شهروندان هشدار داد: خرید و فروش مواد مخدر به صورت آنلاین در فضای مجازی صورت می‌پذیرد و با توجه به وسعت فضای مجازی این امر به یک معضل اجتماعی تبدیل شده است.

رییس پلیس فتا استان فارس تصریح کرد: افراد در بستر اینترنت اقدام به سفارش مواد مخدر می‌دهند، ولی نمی‌دانند که چه چیزی برایشان ارسال می‌شود و چه عواقب بد و ناگواری برای آن‌ها خواهد داشت.

سرهنگ رجبلی افزود: سوداگران مواد مخدر با استفاده از ظرفیت‌های اینترنتی چهره خود را برای اقدامات و عملیات غیرقانونی در تاریک‌ترین گوشه و نقاط شهر تغییر داده‌اند و هم اکنون با نظر به ظرفیت‌های فضای سایبر، به جای دوره گردی در سطح جامعه و نگرانی از تحت تعقیب قرار گرفتن در دنیای واقعی، اکنون با اطمینان بیشتر و حتی در منازل خود به سوداگری اقدام می‌کنند.

این مقام انتظامی گفت: والدین باید نظارت بیشتری بر عملکرد فرزندان خود در فضای مجازی داشته باشند و این نکته را بدانند که خطرات فضای مجازی به مراتب بیشتر از فضای حقیقی است و سوداگران مرگ دام‌های بسیاری برای فرزندان در این فضا پهن کرده اند.

رییس پلیس فتا استان فارس تصریح کرد: شهروندان در صورت مواجهه با موارد مشکوک و صفحاتی که اقدام به فروش مواد مخدر می‌کنند، بلافاصله مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی اطلاع دهند.

انتهای پیام/چ

فروش مواد مخدر در فضای مجازی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اعتیاد شبکه های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۳۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۳۰۰۰ خرده فروش موادمخدر در تهران | کشفیات گسترده و مهم پلیس

به گزارش همشهری آنلاین، سردار عباسعلی محمدیان در حاشیه نمایشگاه کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ که صبح امروز برگزار شد؛ گفت: در ابتدا جا دارد که از اصحاب رسانه در خصوص انعکاس اخبار تشکر کنم. دغدغه برخی شهروندان این بود که پلیس اگر به یک ماموریت خاص و جدید بپردازد شاید از حوزه‌های دیگر غافل شود اما امروز می‌بینید که در یک ماهه اخیر همکاران ما بیش از ۳ هزار و ۱۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر را کشف کردند و به دیگر وظایف خود نیز به درستی رسیدگی کردند.

رئیس پلیس پایتخت با تاکید بر اینکه همه متهمان تحت رصد پلیس هستند، گفت: این امر به کشفیات گسترده و مهمی منجر شده که امروز نتیجه آن را می‌بینید.

وی با بیان اینکه اولویت ما جلوگیری از توزیع محموله‌های قاچاق مواد مخدر است، گفت: البته در کنار دانه‌درشت‌ها با با توزیع کنندگان و خرده فروشان نیز برخورد می‌کنیم. از ابتدای سال‌جاری تاکنون تقریبا ۳۲۰۰ توزیع کننده خرده و همچنین حاملان مواد مخدر را شناسایی و دستگیر کردیم.

فرمانده انتظامی پایتخت گفت:‌ آمارهای ما از میزان کشفیات موادمخدر نشان می‌دهد که در سالجاری تاکنون در مقایسه با مدت در سال گذشته شاهد افزایش ۲۰ درصدی کشفیات مواد مخدر بوده‌ایم.

محمدیان در ادامه به تشریح یکی از پرونده‌ها پرداخت و گفت:‌ یک تن و ۱۱۸ کیلوگرم بار شیشه از یک تریلی کشف کردیم که بزرگترین محموله شیشه‌ای است که تاکنون کشف شده و منشا آن خارج از کشور و مقصد آن تهران بود. این محموله در رصد همکاران من بود و اگر این بار توزیع می شد خطرات زیادی داشت.

وی ادامه داد: همکاران من در روزهای تعطیل توانستند این محموله را کشف کنند و امروز اعلام می‌کنیم که پلیس همه ۷۰۰ ماموریت خود را از نقطه سفر مرزی تا مرکز کشور دارد را به خوبی انجام می‌دهد و تلاش‌های شبانه‌روزی ماموران ما ادامه دارد.

کد خبر 844883 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم مواد مخدر فراجا

دیگر خبرها

  • دستگیری ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال‌های جعلی آزمون سراسری
  • دستگیری ۲ خرده فروش مواد مخدر / کشف بیش از یک تن شکلات قاچاق 
  • دستگیری ۲ خرده فروش مواد مخدر قزوین
  • دستگیری زنی که با موتورسیکلت تریاک پخش می‌کرد
  • دستگیری زنی که با موتورسیکلت برقی تریاک توزیع می‌کرد
  • دستگیری زنی که با موتور تریاک‌فروشی می‌کرد
  • کشف جاساز بیش از یک تن شیشه در بار ۲۳ تنی سنگ
  • بازداشت ۳۰۰۰ خرده‌فروش موادمخدر در تهران
  • کشف ۳ تن مواد مخدر و ۳۰۰۰ خرده فروش در یک ماه
  • بازداشت ۳۰۰۰ خرده فروش موادمخدر در تهران | کشفیات گسترده و مهم پلیس