Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت ارتباطات، حسن جوادی صادق با اشاره به این که در برخی از استان ها تعداد ساختمان های بدون پلاک ثبتی به ۱۰۰ درصد می رسد، گفت: در حال حاضر ۵۵ میلیون نشانی در کشور ثبت شده اما بیشتر از ۵۰ درصد ساختمان های کشور پلاک ندارند و این مشکلی است که در استاندارد سازی نشانی در پروژه GNAF با آن روبرو هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل جغرافیایی و اطلاعات مکانی شرکت ملی پست با اشاره به اینکه تهران و اصفهان در مقایسه با بقیه شهرهای کشور وضعیت بهتری برای اجرای پروژه استانداردسازی آدرس پستی (GNAF)، دارند، گفت: در کشور بیش از ۲۸ میلیون ساختمان داریم که همکاران ما از آن ها فهرست برداری کرده اند. اما در واقعیت ۱۶ میلیون ساختمان بدون پلاک ثبتی داریم که اجرای پروژه GNAF را با کندی روبرو می‌کند.

وی با اشاره به ساختار بانک اطلاعاتی استاندارد مبتنی بر کدپستی که الگوی استانداردی در دنیا محسوب می شود، درمورد رفع مشکل نقشه های پارسل در کشور، اظهار داشت: دو سال پیش پس از ارتباط با سازمان نقشه برداری متوجه شدیم که سازمان نقشه برداری و سازمان جغرافیایی نقشه پارسل تولید نمی کنند. این دو سازمان تنها نقشه پایه در کشور تولید کرده و به عبارتی اصلا نقشه های مورد نیاز پروژه GNAF در کشور تولید نمی شود.

جوادی صادق با بیان اینکه برای رفع این مشکل از نقشه های پارسل برخی شهرداریها استفاده کردیم، افزود: شهرداری تهران، مشهد و اصفهان این نقشه را داشتند و در سال ۹۵ که سال اول اجرای پروژه بود، نقشه ۵ شهر را گرفتیم و وارد فاز اجرایی شدیم.

مدیرکل جغرافیایی و اطلاعات مکانی شرکت ملی پست ادامه داد: در سال ۹۶ نقشه ۷۰ شهر دیگر هم به این پروژه اضافه شد. هم اکنون نیز نقشه پارسل ۷۸ شهر دیگر را هم استاندارد سازی نشانی کرده ایم و نقشه ۳۲۰ نقطه شهری را با تعامل از شهرداری ها گرفتیم که نتیجه آن را در سامانه یکپارچه نشانی های ایران در دسترس است.

وی با بیان اینکه تاکنون در این سامانه استانداردسازی نشانی ۷۸ شهر به ثبت رسیده است، افزود: این شهرها شامل مراکز استان ها و شهرهای بزرگ به غیر از چهار شهر زاهدان، کرمان، یاسوج و بوشهر است که نقشه پارسل ندارند. البته نقشه پارسل زاهدان را شرکت ملی پست تهیه و تولید کرد.

جوادی صادق با بیان اینکه در حال حاضر پروژه GNAF برای  ۷۸ شهر انجام شده است، گفت: این تعداد ۶۴ درصد نقاط شهری ما را در کشور پوشش می دهد. در زمینه ثبت رکورد پستی، عمده پروژه در دو سال گذشته انجام شده و ۲۲۰ شهر را هم تا پایان سال به این مجموعه اضافه می شود.

وی با اشاره به قالب نشانی استاندارد GNAF که براساس کوتاه ترین و دقیق ترین شکل در سه بخش محله، معبر و پلاک، متمرکز است، افزود: مردم معمولا بر اساس مسیر آدرس می دهند. ما این اعمال سلیقه را کنار گذاشتیم و قالب نشانی های استانداردی که در دنیا وجود دارد را استفاده کردیم، محله ها را بر اساس محلاتی که شهرداری اعلام کرد در نظر گرفتیم. طبق اعلام وزارت کشور فقط ۱۶ شهر محله رسمی دارند که آنها را هم به تدریج روی سامانه بارگذاری کرده‌ایم  و قرار است تمام مراکز استان ها تا پایان سال دارای محلات رسمی شوند.

به گفته این مقام مسئول، در مرحله بعد اجرای این طرح، کدهای پستی و کدهای ملی به هم مرتبط می شوند تا هدف دولت الکترونیکی محقق شود. در این راستا آدرس قانونی در کشور راه اندازی می شود تا محل سکونت افراد مشخص باشد. این یک نقیصه محسوب می شود که آمار افراد وجود دارد اما مشخص نیست در کجا زندگی می کنند.

کد خبر 4517502 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: آدرس پستی استانداردسازی شرکت پست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۳۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۰ محدوده فرونشست در کشور شناسایی شد

تین نیوز

رییس سازمان نقشه برداری کشور گفت: تراز دریای خزر در حال کاهش است که عوامل مختلفی از جمله تغییر اقلیم در آن تاثیرگذار است، به طوری که نسبت به ۱۰ سال گذشته بیش از یک متر کاهش داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، علی جاویدانه امروز یکشنبه در سومین نشست سیاستگذاری بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی ژئوماتیک ۱۴۰۳ اظهار داشت: ۲۲ ایستگاه در سواحل شمالی و جنوبی فعال است که وضعیت جزر و مد و تراز دریا را برای یک سال آینده پیش بینی می کند.

جاویدانه ادامه داد: تراز دریای خزر در حال کاهش است که عوامل مختلفی از جمله تغییر اقلیم داریم، بیش از یک متر نسبت به ۱۰ سال گذشته کاهش داشته است با توجه به وضعیت توپوگرافی بیشتر در سواحل دریای شمالی نشان خواهد داد.

تصویربرداری از ۱۵۰ شهر

رییس سازمان نقشه برداری کشور گفت: در ۲ سال گذشته با سرمایه گذاری های سازمان برنامه و بودجه و هماهنگی بین نهادهای مختلف، اقدام به توسعه زیرساخت ها، بازسازی شبکه ها و دستگاه های تصویر برداری کرده ایم و استان ها هدفمند فعالیت کردند.

وی عنوان کرد: ۲ هزار و ۴۴۰ شهر در کشور داریم که ۳۵۰ شهر فاقد نقشه است، این شهرها در گذشته روستا بودند که تبدیل به شهر شدند و اکنون برای ۱۵۰ شهر نقشه تهیه شده است.

جاویدانه اضافه کرد: تصویربرداری با پهپاد در سال ۱۴۰۱ از ۵۰ شهر و سال گذشته از ۱۰۰ شهر با همکاری شرکت های دانش بنیان انجام شد. همچنین در اواخر سال گذشته از ظرفیت بخش خصوصی با عکس برداری هوایی و تیم تخصصی عکسبرداری با هواپیمای سرنشین دار استفاده شد.

کرمان دارای بیشترین فرونشست

وی با اشاره به وضعیت فرونشست زمین در کشور، گفت: سازمان نقشه برداری به عنوان مسوول پایش وضعیت فرونشست، به صورت کامل وظایف خود را انجام داده است.

رییس سازمان نقشه برداری کشور بیان داشت: فرونشست باید در زمینه کارگروه تخصصی مورد بررسی قرار گیرد و کارگروه سازگاری با کم آبی، موضوع فرونشست را پیگیری می کند.

وی با بیان اینکه استان کرمان دارای بیشترین فرونشست است، گفت: وضعیت فرونشست تک تک استان ها را برای همه مسوولان ملی و استانی ارسال کردیم. وضعیت فرونشست هر استان متفاوت است؛ در همین راستا ۲۵۰ محدوده فرونشست و ۱۰ مورد تا محدوده شهر نزدیک به فرونشست وجود دارد.

این مقام مسوول تاکید کرد: علت عمده فرونشست، برداشت بی رویه آب و نیاز آبی بخش کشاورزی است، ضمن اینکه لازم است تا نقشه های خطر فرونشست تهیه شود، زیرا این امر برای حفظ سازه های قدیمی و سازه های جدید ضروری است.

بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی ژئوماتیک

جاویدانه با اشاره به برگزاری بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی ژئوماتیک ۱۴۰۳ گفت: این همایش از ۹ تا ۱۰ اردیبهشت و نمایشگاه از ۹ تا ۱۲ اردیبهشت برگزار می شود.

وی ابراز داشت: امسال ۱۷۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد که نسبت به سال گذشته که ۷۰ مورد بود، رشد چشمگیری داشته است. علاوه برارائه مقاله ها، ۹ کارگاه آموزشی و ۲ نشست تخصصی در حوزه دریامحور و چالش های نقشه برداران برگزار خواهد شد.

به روزرسانی سامانه ها و سخت افزارهای تصویربرداری

رییس سازمان نقشه برداری کشور با اشاره به اینکه در سطح سخت افزار و نرم افزار نیازمند به روزرسانی هستیم، گفت: ۳۰ ایستگاه و نرم افزار پردازش در حوزه ارسال تصاویر به روزرسانی شد.

وی اضافه کرد: سعی کردیم در تعامل با سایر دستگاه ها، توسعه و نگهداری را مورد توجه قرار دهیم و عکس برداری هوایی با استفاده از هواپیماهای سرنشین دار و دوربین های متریک و تصاویر ماهواره ای را انجام دادیم.

جاویدانه اظهار داشت: تولید چارت های دریایی از دیگر اقدامات است که تا پیش از این در انگلستان انجام می شد، این مهم از سال ۲۰۱۶ توسط سازمان نقشه برداری انجام شد و کل خلیج فارس را مورد پایش قرار دادیم.

وی، رونمایی از اطلس های پویا، تکمیل و به روزرسانی آرشیو ۷۰ ساله تصاویر، راه اندازی سامانه اصالت سنجی تصاویر، نظارت بر استانداردها، تدوین ۳۰ عنوان دستورالعمل، نیازسنجی و تعامل با دستگاه ها و تصویب آیین نامه جدید شورای عالی نقشه برداری را از دیگر اقدامات در این بخش عنوان کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بررسی چالش‌های سد راه دانش‌بنیان شدن اقتصاد کشور
  • پیش‌نویس سند نقشه راه دانش‌بنیان شدن اقتصاد کشور بررسی شد
  • جابجایی ۶.۹ میلیون «مرسوله پستی» در کرمانشاه
  • براى رشد شتابان در كشور نقشه راه اقتصادی درحال نهایی شدن است
  • ۲۵۰ محدوده فرونشست در کشور شناسایی شد
  • فاز سوم نقشه راه نات کوین منتشر شد
  • فصل جدید در نوسازی ناوگان پستی کشور
  • ارسال پستی دانشنامه دانش‌آموختگان علمی کاربردی
  • کشف اسرار جهان: نگاهی دقیق‌تر به انرژی تاریک
  • قطب فرش ماشینی کشور مجهز به آتش نشانی