Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر چین در کانادا از مقامات این کشور خواست برای رفع مشکلات بین دو کشور، به‌دنبال یارکشی سیاسی نباشند و تلاش کنند اختلافات را از طریق گفت‌وگوی دوجانبه حل کنند. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، سفیر چین در کانادا با اشاره به اجلاس جهانی اقتصاد از وزیر امور خارجه کانادا خواسته است، مشکلات به‌وجود آمده بین دو کشور در بستری دوجانبه حل شوند و «اتاوا» به‌دنبال جلب حمایت و یارکشی از کشور‌های دیگر برای اعمال فشار به پکن نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نوشته روزنامه «چاینا دیلی»، «لو شایه» سفیر چین به کانادا هشدار داد با توجه به این‌که تلاش برای دریافت حمایت از کشور‌های دیگر به حل مشکلات بین دو کشور کمکی نمی‌کند، به «دیپلماسی میکروفونی» متوسل نشود.

لو در کنفرانسی خبری در روز پنجشنبه در شهر اتاوا گفت: این‌که «کریستیا فریلند» وزیر امور خارجه کانادا، از اجلاس جهانی اقتصاد هفته آتی در «داوس» برای دریافت حمایت برضد چین استفاده کند، ایده بدی خواهد بود.

لو افزود؛ پکن امیدوار است اتاوا قبول کند که مشکلات را از طریق گفت‌وگوی دوجانبه حل کنند و به بازگشت روابط به مسیر صحیح کمک کند.

از ماه گذشته که مقامات کانادایی «منگ وانژو» مدیر مالی شرکت «هواوی» چین را به درخواست آمریکا دستگیر کرده‌اند، روابط چین و کانادا دچار تنش شده است.

لو دستگیری منگ را «دارای انگیزه سیاسی» عنوان کرد، زیرا به گفته آن‌ها او هیچ‌یک از قوانین کانادا را نقض نکرده بود.

از سوی دیگر کانادا و متحدانش کمپینی را به راه انداختند که هدف آن آزادی «مایکل کووریگ» دیپلمات پیشین و «مایکل اسپاور» تاجر کانادایی است که در چین تحت بازداشت هستند. به گفته مقامات چینی، این‌دو به اتهام دست‌داشتن در فعالیت‌هایی که امنیت ملی این کشور را به‌خطر می‌اندازد دستگیر شده‌اند.

لو از دستگیری این دو کانادایی دفاع کرد و اظهار داشت این دو نفر قوانین چین را زیر پا گذاشته‌اند.

براساس این گزارش، «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا تلاش کرده حمایتی بین‌المللی را برای مناقشاتی که با چین دارد جلب کند. فریلند هفته گذشته گفت: مسئله کانادایی‌های دستگیر شده در راس برنامه کاری او در ملاقات‌های هفته آینده وی در اجلاس جهانی اقتصاد در شهر داوس خواهد بود.

لو در این خصوص گفت: چین در جامعه جهانی منزوی نخواهد شد و به‌خاطر اعتراض چند کشور از موضع خود کوتاه نمی‌آید. هردو طرف باید از مسیر‌های دوجانبه برای گفتگو استفاده کنند نه متوسل شدن به دیپلماسی میکروفونی.

لو افزود بدون شک شکاف میان پکن و اتاوا بر روی مذاکرات توافق‌نامه تجارت آزاد بین دو کشور تاثیر خواهد گذاشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: هشدار چین به کانادا یارکشی سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۳۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به مسافران؛ مسیر جنوب به شمال این جاده شمالی به مدت ۳ روز مسدود می‌شود

به گزارش خبرآنلاین،سردار مومنی با بیان اینکه اکثر محورهای کشور تردد پرحجم و روانی را دارند، گفت: فقط در محورهای شمالی مانند محور هراز و محور چالوس ترافیک نیمه سنگین را شاهد هستیم.

ایسنا در خبری نوشت:وی افزود: با توجه به اینکه بار ترافیکی شب گذشته از شمال به جنوب در محور چالوس بسیار زیاد بود امروز نیاز به یک طرفه شدن در حال حاضر نبوده است.

رئیس پلیس راه کشور به تمهیدات پیش بینی شده در موج بازگشت مسافران نوروزی اشاره کرد و ادامه داد: روز ۱۲ و ۱۴ فروردین مسیر جنوب به شمال در محور چالوس به تهران مسدود اعلام می‌شود تا برای هموطنانی که از محورهای شمالی برمی گردند، مشکل ترافیکی به وجود نیاید.

وی در پایان از هموطنان خواست که در حالت خستگی و خواب آلودگی رانندگی نکنند.

۴۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888993

دیگر خبرها

  • جنگ فرهنگی علیه ملت ایران اوج گرفته است
  • جنگ فرهنگی بر علیه ملت ایران اوج گرفته است
  • آمریکا : به روسیه در رابطه با احتمال وقوع حمله تروریستی هشدار داده بودیم
  • آمریکا: به روسیه در رابطه با احتمال وقوع حمله تروریستی هشدار داده بودیم
  • هشدار به مسافران؛ مسیر جنوب به شمال این جاده شمالی به مدت ۳ روز مسدود می‌شود
  • (تصویر) فریبا نادری، نرگس محمدی و مامک جمشیدی در کانادا
  • صدور سه هشدار هواشناسی برای شهرهای مختلف کشور
  • راهیابی آثار ۵ سینماگر ایرانی به جشنواره هات داکس
  • هشدار سفارت آمریکا درباره خطر ترور در فرانسه
  • بهترین مکان ها برای زندگی در کانادا