Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@23:26:11 GMT

راسته های فرهنگی در پایتخت افزایش می یابد

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۳۳۶۰۲

راسته های فرهنگی در پایتخت افزایش می یابد

تهران- ایرنا- اعضای شورای اسلامی شهر تهران با تصویب ماده 81 برنامه سوم توسعه شهر تهران بر افزایش راسته های فرهنگی پایتخت تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز شنبه در نوبت عصر یکصد و هفدهمین جلسه شورای شهر به ادامه بررسی و تصویب برنامه سوم توسعه شهر تهران پرداختند .
اعضای شورای شهر تهران در ماده 81 این برنامه شهرداری تهران را موظف کردند تا در راستای حفظ و تقویت تنوع و تکثر فرهنگی، تولید و بازتولید منابع فرهنگی شهر اقداماتی را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


احمد مسجدجامعی در جریان بررسی این ماده پیشنهاد کرد راسته های خیابان انقلاب ، خیابان ولیعصر ، خیابان جماران تا سعدآباد، راسته موزه ها از باغ فردوس تا موزه موسیقی و موزه هنرهای ایرانی به این ماده اضافه شود.
بر اساس این گزارش اعضای شورای شهر در ماده 81 مطالعات و اقدامات لازم به منظور حفظ و برجسته سازی منابع و ارزش های متنوع فرهنگی و اجتماعی خرد و کلان در شهر تهران، نقش آفرینی در اثر بخشی به جشنواره ها و مناسبت های ملی آیینی، انجام شود .
همچنین کمک به توسعه سرانه فضاهای فرهنگی و هنری تهران با هدف حمایت و کمک به شکل گیری خوشه ها و راسته های فرهنگی و ایجاد و گسترش این فضاها با اولویت قراردادن محورهای تفریحی- مذهبی ری، پهنه هنرهای تجسمی بوستان لاله و بلوار کشاورز، پهنه تاریخی تجاری بازار تهران، گذر کتاب (حد فاصل میدان انقلاب تا چهارراه ولیعصر)، گذر نمایش (حد فاصل میدان انقلاب تا خیابان جمهوری)، پهنه فرهنگی رودکی (حد فاصل خیابان های انقلاب ولیعصر و حافظ)، ایجاد میدان مرکزی شهر با محوریت تبدیل میدان امام خمینی به فضای باز شهری را مورد توجه قرار دهند.
در نهایت اعضای شورای شهر تهران با 13 رای این ماده را تصویب کردند.

تهران/7244//1348

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شوراي شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۳۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار هیئت امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران

رئیس شورای شهر تهران از آغاز به کار ۳۵۲ هیئت امنای محلات شهر تهران، همزمان با نزدیک شدن به روز ۹ اردیبهشت (روز شوراها) خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران اظهار کرد: پیرو تحقق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، مبنی بر تشکیل هیئت امنای محلات در 352 محله پایتخت این هیئت امنا  از 9 اردیبهشت‌ماه سال جاری همزمان با گرامیداشت تشکیل شوراهای سراسر کشور که به روز شوراها نامگذاری شده، آغاز به کار خواهند کرد و نخستین جلسه رسمی خود را برگزار می‌کنند.

وی ضمن ابراز خرسندی از استقبال گسترده و مشارکت فعال شهروندان در فرآیند تشکیل هیئت امناء در سطح شهر تهران، فعالیت این هیئت‌های امنا را نقطه عطفی در مسیر نیل به مشارکت محله محور برشمرد و افزود: آغاز به کار این هیئت های امنا در 352 نقطه از پایتخت و با حضور 7350 نفر از معتمدین آن هم در مدیریت شهری این دوره  می‌تواند زمینه‌ساز هم‌افزایی و همکاری سازنده بین آحاد مختلف مردم و نهادهای ذیربط در جهت ارتقاء سطح کیفی زندگی شهروندان در محلات مختلف شهر تهران شود.

رئیس شورای شهر تهران در تشریح تشکیل این هیئت امنای محلات،  یادآور شد: اعضای این هیئت متشکل از نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد، تشکل‌های جهادی، معتمدین محله، نخبگان، گروه‌های جهادی، نمایندگان هیئت‌های مذهبی و قرآنی، حوزه‌های علمیه، نمایندگان کلانتری، مدارس، مجموعه‌های ورزشی، بانوان فعال، ائمه جماعات، پایگاه‌های بسیج محله و معتمدین شورای شهر تهران است از این رو اهمیت حضور فعال و منظم کلیه اعضای هیئت امنا در این جلسه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه تشکیل نخستین جلسه آن هم همزمان با روز شوراها، فرصتی مغتنم برای آشنایی و تبادل اطلاعات پیرامون چالش‌ها و فرصت‌های موجود محلات خواهد بود و  موضوع انتخاب ارکان هیئت امنا، تعیین اولویت‌ها و برنامه‌های آتی در راستای ارتقاء سطح کیفی زندگی، ایجاد هم‌افزایی و همکاری بین اعضا و ساکنین محلات و سایر نهادهای ذیربط از مهمترین محورهای این جلسات به شمار می‌رود.

جلسه اعضای شوراهای ادوار گذشته برگزار می‌شود

چمران با اشاره به اینکه شروع این مراسم به صورت آنلاین از صحن شورای شهر تهران، همزمان با تشکیل جلسات هیئت امناء محلات همراه خواهد بود گفت: بعدازظهر همان روز، شورای شهر تهران، میزبان حضور اعضای ادوار دوره‌های اول تا ششم برای هم‌اندیشی در خصوص مسائل روز شهر است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز به کار هیئت امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران
  • مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد
  • جزئیات تغییرات طرح ترافیک جدید در پایتخت/ طرح «زوج و فرد» حذف می شود؟
  • حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت؟
  • زوج و فرد از طرح ترافیک پایتخت حذف شد
  • حذف زوج و فرد در طرح جدید ترافیک پایتخت
  • تخلف در افزایش کرایه‌ برخی تاکسی‌ ها در پایتخت
  • کیفیت نان مورد نیاز مردم تویسرکان باید افزایش یابد
  • افزایش محدوده خدمات رسانی ناوگان اتوبوسرانی شهرداری بیرجند
  • رشته‌های هنرستانی در استان بوشهر افزایش می‌یابد