Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر جدید شیائومی می‌تواند مساحت بزرگ‌تری از نمایشگر را پوشش بدهد. آیا حسگر جدید می‌تواند از حسگرهای ویوو و اوپو پیشی بگیرد؟

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، شیائومی نسبت به سایر رقبای چینی خود با تاخیر بیشتری، حسگرهای اثر انگشت زیر نمایشگر را پذیرفت و از آن روی دستگاه‌های جدیدش استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال گذشته‌ی میلادی و در خردادماه، شیائومی می ۸ با نمایشگر ۶.۲۱ اینچی AMOLED تمام‌صفحه، هوش مصنوعی و دوربین قدرتمند معرفی شد. 

سال گذشته، تنها نسخه‌ی شیائومی می ۸ اکسپلورر با حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر معرفی شد.لین‌ بین، هم‌بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره‌ی شیائومی، پست جدیدی در شبکه‌ی اجتماعی ویبو به‌اشتراک گذاشته که خبر از تلاش شیائومی برای توسعه‌ی فناوری حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر با امکان پوشش‌دهی مساحت بیشتری روی نمایشگر می‌دهد. 

لین‌بین به‌همراه پست خود، ویدئویی نیز منتشر کرده که نمونه‌ی اولیه‌ی گوشی هوشمندی با حسگر اثر انگشت جدید شیائومی را نشان می‌دهد. مساحت قسمت فعال روی نمایشگر ابعاد بزرگ‌تری نسبت به حسگر اثرانگشت مشابه بازار دارد. ظاهرا حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر جدید شیائومی می‌تواند مساحتی با ابعاد ۲۵ در ۵۰ میلی‌متر روی نمایشگر را پوشش دهد. این بدان معنی است که کاربران مساحت بزرگ‌تری از نمایشگر را نسبت به گوشی‌هایی که تاکنون با حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر معرفی شده‌اند، در اختیار خواهند داشت تا بتوانند روی آن ضربه بزنند و قفل گوشی هوشمند خود را باز کنند. کاربران می‌توانند با استفاده از حسگر جدید شیائومی، فضای فعال بزرگ‌تری را در اختیار داشته باشند تا اثر انگشت‌شان توسط حسگر تایید شود. لین‌بین همچنین ادعا می‌کند که سنسور جدید می‌تواند تنها با یک‌بار ضربه زدن قفل گوشی را باز کند.

شیائومی تنها شرکتی نیست که روی سنسورهای اثر انگشت زیر نمایشگر با امکان پوشش‌دهی مساحت بزرگ‌تری از نمایشگر کار می‌کند. اوایل سال گذشته‌ی‌ میلادی، ویوو، گوشی هوشمند مفهومی به‌نام Apex را به‌نمایش گذاشت که حسگر اثر انگشت آن در نیمی از مساحت نمایشگر فعال بود. اما در عمل حسگر اثر انگشت تنها یک‌سوم سطح نمایشگر را پوشش می‌داد.  هفته‌ی گذشته نیز اوپو اعلام کرد قصد دارد گوشی هوشمندی با حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر با مساحت پوشش‌دهی ۱۵ برابر بزرگ‌تر از مساحت گوشی‌های هوشمند قبلی معرفی کند. البته اوپو ابعاد خاصی برای پوشش‌دهی مساحت روی نمایشگر توسط حسگر جدید خود مشخص نکرده است. لین‌بین نیز در پست خود معلوم نکرده که شیائومی قصد دارد کدام گوشی هوشمند خود را با حسگر جدید زیرنمایشگر به بازار عرضه کند.

سال گذشته‌ی میلادی شرکت‌های چینی به‌ویژه ویوو، توجه ویژه‌ای به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر نشان دادند. در سال ۲۰۱۹ میلادی نیز رقبایی‌ همچون سامسونگ در حال توسعه‌ی گوشی‌های هوشمندی با فناوری حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر هستند. شاید برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که نسل بعدی فناوری حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر توسط کدام شرکت معرفی خواهد شد و کدام شرکت می‌تواند این فناوری را با بهترین کارایی به بازار عرضه کند تا فروش خوبی برای خود رقم بزند. باید منتظر باشیم و ببینیم.

منبع: زومیت

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حسگر اثر انگشت شیائومی نمایشگر گوشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۳۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت غیراخلاقی دانیال اسماعیلی‌فر پس از گل‌زنی

پرسپولیس در حالی موفق شد نفت آبادان را ۳-۰ شکست دهد که گل اول این بازی توسط دانیال اسماعیلی‌فر به ثمر رسید.

اسماعیلی‌فر پس از گلزنی زودهنگام در دقیقه ۸، ابتدا به شادی در کنار هم‌تیمی‌هایش پرداخت، اما در ادامه مقابل دوربین رسانه‌ها قرار گرفت و حرکتی عجیب و منشوری انجام داد که توسط دوربین‌ها به ثبت رسید. دلیل این حرکت او هم فعلا مشخص نیست.

او ابتدا شست خود را به نشانه لایک بالا برد که یک شادی گل طبیعی محسوب می‌شد، اما در ادامه شکل دست خود را تغییر داد و با انگشت وسط دست چپش حرکتی کرد که به شدت جنجال‌آفرین شد تا احتمال برخورد کمیته انضباطی و اخلاق با او بالا برود.

پس از این اتفاق جنجالی، خبرگزاری فارس حرکت غیراخلاقی اسماعیلی‌فر را با تصویر سانسورشده بازتاب داد، اما، چون تصویر واضح نبود، باعث شد مخاطب اینگونه قلمداد کند که حرکت منشوری در کار نبوده و اشتباه رسانه‌ای رخ داده است.

در واقع ماجرا از این قرار است؛ از آنجایی که اکثر تصاویری که در رسانه‌ها و طبیعتا در رسانه رسمی خود باشگاه پرسپولیس منتشر شده، تنها تصویر همان "لایک" نشان دادن اسماعیلی‌فر منتشر شده، این شبهه برای مخاطبان پدید آمد که شاید برخی از سایت‌ها به اشتباه، نشان دادن انگشت شست را به جای مفهوم لایک، طور دیگری تعبیر کرده‌اند و منظورشان از "حرکت غیراخلاقی" همان لایک بوده است، اما تصاویری که در ادامه در برخی سایت‌ها و کانال‌های مختلف منتشر شد، ثابت کرد که ماجرا فقط یک "لایک" ساده نبوده و بازیکن پرسپولیس واقعا حرکتی با انگشت وسط دست چپش انجام داده که نباید مرتکب می‌شده است!

 

منبع: فوتبالی

دیگر خبرها

  • حرکت غیراخلاقی دانیال اسماعیلی‌فر پس از گل‌زنی
  • قیمت گوشی نوکیا مجیک مکس امروز (۳۰ فروردین) + قیمت و تاریخ عرضه
  • بهره برداری از ۱۴ پروژه اجرای طرح هادی در رودسر
  • برخی گوشی‌های سری گلکسی S۲۱ سامسونگ با مشکل نمایشگر مواجه شده‌اند
  • قیمت گوشی poco x5 pro 5g + بررسی و مشخصات گوشی شیائومی poco x5 pro (۳۰ فروردین)
  • اپل کنار رفت، سامسونگ بزرگ‌ترین گوشی ساز جهان شد
  • رفع تداخل ۷۰ درصد از اراضی کشاورزی و منابع ملی سامان
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۲۹ فروردین ۱۴۰۳؛ ارزان‌ترین گوشی هوشمند سامسونگ چند؟
  • مهم ترین تفاوت گوشی ردمی 12 و ردمی 13
  • افزایش دوبرابری مساحت بوستان‌های مشهد