Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-19@02:47:43 GMT

مرگ روزانه 40 تا 50 نفر بر اثر تصادفات رانندگی

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۳۳۷۱۲

مرگ روزانه 40 تا 50 نفر بر اثر تصادفات رانندگی

رئیس پلیس راه کشور (راهور) گفت: روزانه بین 40 تا 50 نفر در تصادفات رانندگی در نقاط مختلف ایران جان خود را از دست می دهند.

به گزارش پلیس راهور، سردار محمدحسین حمیدی افزود: اقدامات پلیس برای کاهش تلفات رانندگی به حد نهایی رسیده است و با وضعیت فعلی اعتبارات و سفرها نمی‌توان بیش از این تصادفات رانندگی را کاهش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: اصلاح قوانین و افزایش بازدارندگی آنها، کاهش مصرف سوخت، استفاده از سامانه های جدید و اصلاح وضعیت راه و افزایش ایمنی خودروها از جمله ضروریات برای تداوم کاهش کشته های تصادفات رانندگی است که مسئولان باید در این خصوص فکری اساسی کنند.

 جزئیات حریق اتوبوس برون شهری در آزادراه تهران - کرج

به گزارش پلیس راهور، سرهنگ رازقی رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از حریق یک دستگاه اتوبوس برون شهری در غرب به شرق آزادراه تهران - کرج خبر داد.

وی افزود: ساعاتی پیش یک دستگاه اتوبوس برون شهری در مسیر غرب به شرق آزادراه تهران - کرج محدوده اکباتان به دلیل نقص فنی از ناحیه موتور دچار حریق شد. طبق گزارش های رسیده اولیه اتوبوس مسافر نداشته و تنها راننده و سرنشین در صحنه حریق حاضر بوده اند.

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: هم اکنون عوامل پلیس راهور و آتش نشانی در محل مستقر هستند و حریق اتوبوس مهار شده است.

وی خاطرنشان کرد: این حادثه کشته و مجروحی نداشته ولی اتوبوس به طور کامل سوخته است. از سوی دیگر ترافیک در این محدوده سنگین است که عوامل راهور در حال روان سازی بار ترافیکی هستند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: تصادف رانندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۳۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۱۵۷ میلیون جریمه برای تخلفات رانندگی در سال‌۱۴۰۲

رئیس پلیس راهور فراجا از صدور ۱۵۷ میلیون جریمه برای انواع تخلفات رانندگی در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار سید تیمور حسینی در نشست خبری که صبح امروز در شهرک آزمایش برگزار شد، با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ گفت: این اولین نشست خبری بنده در مقام رئیس پلیس راهور فراجااست و لذا وظیفه خود می‌دانم که از تمام روسا و عزیزان در پلیس راهور اعم از امیر حیدری، سردار غفاری، سردار انصاری، سردار رویانیان، سردار مهری، سردار مومنی و دوست عزیزم سردار هادیانفر که خدمات زیادی را در حوزه ترافیکی ارائه دادند،تشکر کنم.

وی حوزه ترافیک را حوزه‌ای ویژه و منحصربفرد برشمرد و گفت: ترافیک بر زندگی تک ‌تک افراد جامعه اثرگذار است و هیچکس نیست که متاثر از ترافیک نباشد. همچنین لازم است تشکر کنم ار تمام نهادها، ارگان‌ها و نهادهایی که به ما کمک کردند.

حسینی با بیان اینکه تعداد افراد دارای گواهینامه در کشور ۳.۲ درصد افزایش داشته است، گفت: ترددهای جاده‌ای ما نیز ۵.۱ درصد و ترددهای شهری۶.۲ افزایش داشته است.

وی گفت: در سال ۱۴۰۲ شمار جانباختگان حوادث رانندگی ۱۷ هزار و ۱۷۷ نفر است که ۴.۹ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است. عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدیم و ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه دلیل وقوع ۶۰ درصد تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند.

حسینی درباره تفکیک جانباختگان نیز گفت:۲۲.۹ درصد فوتی‌ها راننده، ۲۲.۷ درصد موتورسوار، ۲۴ درصد سرنشین و ۱۹.۶ درصد هم عابران پیاده بودند.

به گفته رئیس پلیس راهور فراجا ۲۶ درصد از کل تصادفات نیز به واژگونی منجر شده و ۶۰ درصد از تصادفات هم در حریم ۳۰ کیلومتری شهرها رخ داده است.

وی با بیان اینکه ۵۱ درصد جانباختگان به دلیل شدت جراحات در صحنه تصادف جانباخته‌اند، گفت:شش درصد در حین انتقال و ۴۳ درصد هم در مراکز درمانی فوت شدند. این آمار نشان می‌دهد که ما باید باید دو موضوع را در اولویت قراردهیم، اول کنترل و مدیریت سرعت و دوم تجهیز مراکز درمانی و بیمارستان‌ها که حتما باید موزد توجه قرار بگیرد.

حسینی همچنین از صدور ۱۵۷ میلیون جریمه برای انواع تخلفات در سال جاری خبر داد و گفت: میزان جریمه‌ها افزایش ۲۸ درصدی داشته است اما اگر بخواهیم آن را در مقایسه باترددها حساب کنیم، تنها دو درصد از ترددها مشمول جریمه شده است.

به گفته وی، ۳۳.۵ درصد از کل تخلفات اعمال شده، معادل حدود ۵۰ میلیون جریمه مربوط به سرعت غیرمجاز بوده است. اگر ما بتوانیم نسبت به مدیریت سرعت اقدام کنیم، آمار جانباختگان ما کاهش پیدا می‌کند.

حسینی بیشترین رقم جریمه را نیز متعلق به وسیله نقلیه‌ای با ۶۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان جریمه دانست و گفت: این خودرو توقیف شده است.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • کاهش آمار تصادفات تهران در ۴ ماه اخیر
  • کاهش ۲۲ درصدی تصادفات در ۴ ماه اخیر در تهران
  • ۸۰ درصد تصادفات جاده‌ای ناشی از خستگی و سرعت غیرمجاز است
  • ۸۰ درصد از تصادفات جاده‌ای ناشی از خستگی و سرعت غیرمجاز است
  • فوت ۷۴ نفر در تصادفات ۲روز اول طرح نوروزی
  • هنوز طرح نوروزی شروع نشده آمار فوتی های تصادفات نگران کننده است
  • صدور ۱۵۷ میلیون جریمه تخلف رانندگی
  • سه کشته و یک مصدوم در سانحه رانندگی دوگنبدان
  • هشدار نسبت به تصادفات فوتی در نوروز/ مرگ۷۴ تن در تصادفات ۲روز اول طرح نوروزی
  • صدور ۱۵۷ میلیون جریمه برای تخلفات رانندگی در سال‌۱۴۰۲