Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@19:17:30 GMT

مسجدی زیبا اما خلوت

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۳۳۸۷۲

مسجدی زیبا اما خلوت

مسجد مرحوم آیت الله فومنی از جمله مساجد خیابان خراسان است که در عین مجهز بودن و وسعت مناسب جمعیت چندانی در آن حضور ندارند.

خبرگزاری شبستان، سرویس مسجد و کانون های مساجد: ساخت مساجد به عنوان محلی برای نیایش، تجمع و تعامل مسلمانان در طول تاریخ اسلام همواره مدنظر بسیاری از بزرگان دینی و حاکمان و مسئولان کشورهای اسلامی و حتی غیر اسلامی بوده و هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

وجود جایگاهی برای پرداختن به مسایل اجتماعی و ارتقای ابعاد گوناگون زندگی افراد از جمله زندگی اجتماعی مسلمانان در جوامعی که این گروه در آن ها زندگی می کنند می تواند مأمنی برای افزایش سطح کیفی زندگی این افراد و حتی تمامی کسانی باشد که در این محیط ها اعم از شهرها و کشورها زندگی می کنند و در طول سالیان سال در آن ها به دنیا می آیند و می بالند و زندگی می کنند.

 

 

ضرورت پرداختن به وجود مساجد در محیط های اجتماعی گوناگون و افزایش کارکردهای آن ها برای پاسخگویی به نیازهای انسان ها در جوامع مختلف، موضوعی است که همواره در طول تاریخ اسلام بر آن تاکید شده است و در جوامع گوناگون به شکل های مختلفی به انجام رسیده است.

 

 

موضوعی که در سلسله نوشتارهای «مساجد و معابر» و «مسجدی ها» به آن پرداخته می شود نگاه کمی دقیق تر به مقوله ایجاد مساجد و نیاز کنشگران اجتماعی به وجود آن ها در اطراف محیط های زندگی افراد و نیز چگونگی نقش آفرینی این اماکن دینی در زندگی امروزی بشر است.

 

 

در ادامه به یکی از موضوعات مطرح در زمینه مساجد پرداخته می شود:

 

 

از میدان خراسان که به سمت خیابان خراسان می آیم گفته اند مسجد مرحوم آیت ا.. فومنی از یکی از عابران نشانی مسجد را می پرسم می گوید در این منطقه مسجد زیاد است باید بیشتر پرس و جو کنی وقتی از یکی از صاحبان مغازه های بر خیابان می پرسم می گوید که 500 متر باید بروی ساختمانش مشخص است و گنبد بزرگی هم دارد وقتی که می رسم می بینم همانطور هست که گفت.

 

 

مسجد مرحوم آیت الله فومنی معروف به مسجد فومنی در خیابانی قرار دارد که شاید بتوان گفت در دو سمت آن و اطرافش مساجد و مراکز دینی بسیاری وجود دارند ا ما در میان آن ها شاید بتوان گفت این مسجد فومنی است که تقریبا از ساختمانی به مراتب زیباتر مجهزتر و به روز تر برخوردار است.

 

 

سرویس بهداشتی مسجد فومنی خارج از ساختمان آن قرار دارد و شاید به همین خاطر است که در بسیاری از ساعات روز در آن به روی مراجعه کنندگان باز است و مردم می توانند از آن استفاده کنند.

 

 

با ورود به مسجد فومنی ابتدا با آب خوری آن مواجه می شویم و پس از طی کردن چند متر وارد فضای تقریبا بزرگ شبستان آن می شویم، شبستانی که تقریبا در خیلی مواقع خلوت است که شاید یکی از دلایل آن همانطور که گفته شد وجود تعداد نسبتا بالای مسجد در خیابان خراسان است.

 

 

فضای شبستان مسجد فومنی فضایی زیبا با طراحی و نشانه هایی از معماری سنتی مساجد ایرانی است که یکی از آن ها کاربرد شیشه های رنگی در ساختمان است که این مورد در مسجد فومنی قابل مشاهده است.

 

 

همچنین چندی است که دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی؛ از مراجع تقلید در این مسجد افتتاح شده است.

 

 

در جنب این مسجد هم موسسه ای است که فعالیت هایی در رابطه با امور مذهبی و فرهنگی و علمی انجام می دهد.

 

 

 

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: شورای عالی انقلاب فرهنگی خبرگزاری شبستان سفر رئیس جمهور به گلستان ایران مسجد ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان جنوب کرمان استان بوشهر تودیع و معارفه شیراز با مساجد مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۳۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله هوایی اسرائیل به مسجدی در شمال غزه

منابع خبری بامداد سه‌شنبه از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مسجدی در شمال نوار غزه خبر دادند که شماری شهید و زخمی برجای گذاشت.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری سما فلسطین، هواپیما‌های رژیم صهیونیستی مسجد شهدای الفاخوره در اردوگاه جبالیا واقع در شمال غزه را هدف قرار دادند.

تیم‌های دفاع مدنی درحالی در حال خارج کردن پیکر شهدا و مجروحان این حمله از زیر آوار‌ها هستند که بر اساس گزارش‌ها در این حمله یک نفر شهید و ۹ نفر هم زخمی شده‌اند.

همچنین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یک منزل مسکونی در محله تل السلطان واقع در غرب رفح در جنوب غزه را هدف قرار دادند که بر اثر آن چهار نفر شهید شدند.

بنا بر این گزارش، خودرو‌های زرهی ارتش رژیم صهیونیستی در شرق شهر خان یونس واقع در جنوب غزه نیز اقدام به تیراندازی به سمت فلسطینیان کردند.

در همین پیوند، نظامیان صهیونیستی در کرانه باختری هم به مناطقی در این منطقه یورش برده و با فلسطینیان درگیر شده‌اند.

بر اساس این گزارش، نظامیان صهیونیست به شرق شهر جنین یورش بردند و در پی آن آژیر هشدار در این شهر به صدا درآمده است.

نظامیان صهیونیست همچنین در یورش به شهرک حبله در جنوب شهر قلقیلیه اقدام به بازداشت شماری از فلسطینیان کردند.

همزمان با جنگ مستمر در غزه، با تشدید عملیات ارتش رژیم صهیونیستی، شهرک نشینان این رژیم نیز حملات خود در کرانه باختری را افزایش دادند که بر اساس داده‌های وزارت بهداشت در غزه، تا شامگاه جمعه در کرانه باختری ۴۶۳ فلسطینی شهید و حدود ۴ هزار و ۷۵۰ نفر زخمی شده‌اند.

دیگر خبرها

  • بازدید از معروف‌ترین مساجد جهان اسلام با دوچرخه
  • سقف متحرک مسجدی در مدینه عربستان (فیلم)
  • تربیت نوجوانان با فرهنگ مهمترین هدف کانون های مساجد است
  • حمله هوایی اسرائیل به مسجدی در شمال غزه
  • مسجدی زیبا و فوق العاده در ازبکستان + فیلم
  • تبلیغ در مدارس مهمتر از مساجد است
  • فعالیت بیش از هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در مازندران
  • ۲۰ خانه نورانی در یک محله تاریخی | رسم ماندگار وقف زمین یا خانه در کن برای ساخت مسجد
  • خلوت بودن پمپ بنزین های سلماس
  • تجمع فومنی ها در حمایت از حمله هوایی ایران به اسراییل