Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت آمازون یک جلیقه مخصوص برای کارمندان خود ابداع کرده است که به ربات‌ها اجازه می‌دهد تا حضور انسان‌ها را در اطراف خود تشخیص دهند و با آنها برخورد نکنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، احتمالا می‌دانید که شرکت آمازون از تعداد زیادی از ربات‌ها در انبار کالاهای خود استفاده می‌کند. این ربات‌ها در طول روز برخوردهای زیادی با کارکنان پیدا می‌کنند که بعضا باعث آسیب به کارکنان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون شرکت آمازون برای کمک به بهبود ایمنی کارکنان در هنگام برخورد با سیستم‌های خودکار و ربات‌ها در انبارهای خود اقدام به ابداع یک جلیقه برای ربات‌ها کرده است که ربات را متوجه حضور یک انسان در اطراف خود می‌کند تا از هر نوع برخوردی جلوگیری شود.

این به اصطلاح جلیقه در حقیقت یک جفت بند متصل به کمربند است که به ربات هشدار می‌دهد یک انسان در حال نزدیک شدن است تا از هر برخورد احتمالی جلوگیری کند.

شیوه کار این جلیقه این است که کارکنان را به حسگرهایی مجهز می‌کند که می‌توانند با سیستم‌های رباتیک ارتباط برقرار کنند.

با استفاده از این جلیقه، ربات‌ها می‌توانند حضور انسان را شناسایی و رفتارهای خود را تنظیم کند. ربات‌ها در هنگام مواجهه با پیغام جلیقه به مرور سرعت خود را کم می‌کنند و از انسان‌ها دور می‌شوند.

مزیت این فناوری این است که ربات‌ها در هنگام همراه شدن با انسان‌ها به کار خود ادامه می‌دهند و نیازی به توقف فعالیت آنها نیست.

آمازون پس از آن که تصادف یک ربات با کارکنان در یکی از انبارهای شرکت منجر به بستری شدن 24 کارگر شد، به فکر توسعه چنین سیستمی افتاد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمازون ربات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۳۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قضات و کارکنان عدلیه کرمان حامی ۱۳۵ کودک یتیم شدند

محمدباقر اسلامی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان گفت: طرح اکرام ایتام با مشارکت دادگستری استان کرمان و همراهی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان در ماه مبارک رمضان صورت پذیرفت و ۸۹ نفر از قضات و کارکنان اداری دادگستری و شورای حل اختلاف مرکز استان کرمان در این طرح شرکت کردند.

معاون قضایی دادگستری استان کرمان گفت: در ماه مبارک رمضان پرسنل دادگستری کرمان با تکمیل فرم حمایت از کودکان ایتام استان، در طرح اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان شرکت کردند.

کارکنان عدلیه کرمان با تقبل حمایت از ۱۳۵ کودکان یتیم، به‌صورت ماهانه هزینه‌ای برای حمایت از این کودکان نیازمند پرداخت خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • سوالات عجیب گوگل هنگام استخدام کارکنان خود
  • برپایی آیین افتتاحیه مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز
  • گوگل کارکنان معترض به همکاری این شرکت با اسرائیل را اخراج کرد
  • کارکنان توانا از مهمترین ابزار‌های یک سازمان هستند
  • انقلاب در بسته‌بندی‌های آمازون
  • ساچمه‌های آلوده در جلیقه‌های انفجاری کرمان | افشای ابعاد جدید جنایت تروریستی؛ دلیل عفونت بسیار شدید و عجیب مجروحان مشخص شد
  • قضات و کارکنان عدلیه کرمان حامی ۱۳۵ کودک یتیم شدند
  • سیل ۹۵۰ میلیارد ریال به شبکه توزیع برق سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • ربات انسان نمای چری برای رقابت با تسلا و شیائومی معرفی شد
  • درخشش تیم دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) در مسابقات رباتیک آزاد ایران