Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@07:02:34 GMT

تقدیر حناچی از قدیمی‌ترین غسال تهران

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۳۳۹۶۸

تقدیر حناچی از قدیمی‌ترین غسال تهران

شهردار تهران از "صفر آزادی نژاد" قدیمی‌ترین تطهیرکننده تهران تقدیر کرد.

به گزارش ایسنا، پیروز حناچی به همراه خانواده با حضور در گردهمایی بزرگ خانوادگی ۲۰۰۰ نفری پرسنل سازمان بهشت زهرا(س) و شهرداری حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) در برج میلاد تهران با هدف تکریم پرسنل شریف و زحمتکش بهشت زهرا(س) از "صفر آزادی نژاد" قدیمی‌ترین تطهیر کننده تهران تقدیر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار تهران طی سخنانی گفت: طبق آمار و ارقام و براساس نظرسنجی‌های موجود میزان رضایت شهروندان از خدمات بهشت زهرا(س) سطح بالایی دارد و  این نشان می دهد که سازمان بهشت زهرا(س) کارش را خوب انجام می دهد.

حناچی تصریح کرد: خدمات معنوی و خداپسندانه ای که شما پرسنل زحمتکش در شرایط سخت به شهروندان و مراجعان داغدار ارائه می‌کنید که باعث تسلی روح و روان افراد داغدیده می‌شوید، بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

براساس گزارش روابط عمومی سازمان بهشت زهرا(س)، صفر آزادی نژاد به عنوان قدیمی‌ترین تطهیر کننده شهر تهران و سازمان بهشت زهرا(س) است که پیکر مطهر بسیاری از شهدای گرانقدر از جمله شهید بهشتی، شهید صیاد شیرازی، شهید کلاهدوز، شهید رجایی، شهید پلارک، شهید چمران و بسیاری از شهدای هشت سال دفاع مقدس و تعداد بسیار از اموات مسلمین را در طی ۳۵ سال خدمت را تطهیر کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بهشت زهرا شهرداري تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۳۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنها پل قدیمی تهران با سازه آجری

همشهری آنلاین - ثریا روزبهانی: «پل آجری درست ۵۰۰ متر بالاتر از پل اتوبان همت و روی رودخانه قرار داشته و محلی برای رسیدن به کرج بوده.» حسن درویش، از اهالی قدیمی محله کن، با بیان این موضوع، درباره هویت و قدمت پل‌های تاریخی این محله می‌گوید: «پل قاجاری درست زمانی ساخته شد که هنوز خبری از اتوبان تهران-کرج نبود و مسافران تهرانی باید خودشان را به کن می‌رساندند و بعد از کمی استراحت و عبور از پل، به کرج و اشتهارد و شهریار می‌رفتند.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

این پل جزء آثار ثبت‌شده میراث فرهنگی است و آن را با نام «پل قاجاری» می‌شناسند. اما از این پل عملا چیزی باقی نمانده و میراث فرهنگی هم تلاشی برای احیای آن نکرده است. تاریخ ساخت این پل را زمان قاجار و حدود سال‌های ۱۱۷۰ ذکر کرده‌اند. این سازه با داشتن ۴ دهنه و نمای بافت آجری پل محکمی را تشکیل می‌داد. مسافران بعد از گذشتن از پل به محلی به نام «سیاه دشتک» و پس از رسیدن به «دهکده المپیک کنونی» به محلی به نام «لتمال» می‌رسیدند و از آنجا جاده چند شاخه می‌شد و هر کدام به سویی می‌رفت. این را هم اضافه کنم که قهوه‌خانه‌ای در محل «سیاه دشتک» وجود داشت که صاحب آن فردی به نام آشیخ ابوالقاسم بود.»

اما پل مهم دیگری که جزء قدیمی‌ترین پل‌های تهران هم به شمار می‌رود، ‌ پل «حاج محمدعلی» است که امروز درست در میان باغ‌ها قرار دارد و در سال‌های نه چندان دور معبری برای گذر از رودخانه پرآب کن بوده است. این پل که قدمت آن به بیش از ۸۰ سال می‌رسد، توسط مردی به نام حاج محمدعلی بنا شده تا روستاییانی که برای فروش محصولات‌شان به شهر می‌رفتند، مسیر رودخانه را به راحتی پشت سر بگذارند.

اهالی سولقان، کشار، رندان، سنگان، امامزاده داوود، کیگا و ... با عبور از مسیر کوهستانی و سخت، خودشان را به این پل می‌رساندند و بعد از عبور از باغ‌ها در کن استراحت و روز بعد به سمت مسیر مورد نظر حرکت می‌کردند. این پل تاریخی که از عصر قاجار روی رودخانه کن بنا شده، روزگاری تنها راه ارتباطی روستاهای شمال رودخانه با ده کن بود. بر قطعه سنگی که روی پل قرار دارد، سال ساخت پل، ۱۳۱۲، عنوان شده است، یعنی در زمان حکومت پهلوی اول. پل تاریخی کن در سال ۱۳۹۷ به ثبت ملی رسید، یعنی دقیقا یک سال قبل از اینکه سیل ویرانگر رودخانه کن بخش‌هایی از آن را از بین ببرد.

کد خبر 842913 برچسب‌ها تاریخ - بناها هویت شهری منطقه ۵

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا(س)
  • قدیمی‌ترین پیتزافروشی تهران پلمب شد + عکس
  • پلمب قدیمی‌ترین پیتزا فروشی تهران به دلیل حجاب
  • قدیمی‌ترین پیتزا فروشی تهران پلمب شد
  • روایتی از توسل سردار شهید حجازی به حضرت زهرا (س)/ هرجا بود، روضه فاطمیه را می‌گرفت
  • روایتی از توسل سردار شهید حجازی به حضرت زهرا(س) / هرکجا بود، روضه فاطمیه را می‌گرفت
  • عملیات سپاه برای آزادی‌خواهان جهان امیدآفرین بود
  • این پنج شهر از تهران قدیمی‌تر هستند
  • تنها پل قدیمی تهران با سازه آجری
  • جزییات افزایش هزینه خدمات بهشت زهرا در سال جدید