Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ادامه روند اعتراض تشکل‌های دانشجویی به تصویب لوایح مربوط به FATF، بسیج دانشجویی 8 دانشگاه تهران هم نامه‌ای به «دولتمردان و سران قوا» نوشته و از این لوایح انتقاد کرده‌اند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو؛ امروز روز نامه‌های تشکلی است. در ادامه روند اعتراض تشکل‌های دانشجویی به تصویب لوایح مربوط به FATF، بسیج دانشجویی 8 دانشگاه تهران هم نامه‌ای به «دولتمردان و سران قوا» نوشته و از این لوایح انتقاد کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
به دولتمردان و روسای سه قوه
وَلَن تَرضىٰ عَنكَ اليَهودُ وَلَا النَّصارىٰ حَتّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم ۗ قُل إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الهُدىٰ ۗ وَلَئِنِ اتَّبَعتَ أَهواءَهُم بَعدَ الَّذي جاءَكَ مِنَ العِلمِ ۙ ما لَكَ مِنَ اللَّهِ مِن وَلِيٍّ وَلا نَصيرٍ

هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد، (تا به طور کامل، تسلیم خواسته‌های آنها شوی، و) از آیین (تحریف یافته) آنان، پیروی کنی. بگو: «هدایت، تنها هدایت الهی است!» و اگر از هوی و هوسهای آنان پیروی کنی، بعد از آنکه آگاه شده‌ای، هیچ سرپرست و یاوری از سوی خدا برای تو نخواهد بود. (سوره مبارکه البقرة آیه ۱۲۰)

این روزها که دو لایحه باقیمانده از چهار لایحه تهیه شده برای برآوردن خواسته های گروه اقدام مالی مشترک (FATF) یعنی الحاق به کنوانسیون پالرمو و مقابله با تامین مالی تروریسم در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی است، جریانی در داخل کشور سعی دارد با القای قرار گرفتن کشور در بن بست در صورت عدم تصویب این لوایح، کارگزاران نظام اسلامی را تحت فشار گذاشته و آنها را وادار به نشان دادن چراغ سبز کند تا به زعم آنان شریان های حیاتی مالی با جهان خارج قطع نگردد.

اما به اعتقاد کارشناسان، برآوردن خواسته های FATF منجر به اشراف اطلاعاتی سازمانی بر شریان های مالی و بانکی کشور می شود که تحت نفوذ سنگین بلوک غرب است و ریاست آن در دست معاون سابق وزارت خزانه داری آمریکا یعنی اتاق عملیات جنگ اقتصادی ضد ایران است. مطمئنا این اشراف اطلاعاتی در شرایطی که کشور در شرایط جنگ اقتصادی است بسیار خطرناک بوده و حتی ممکن است به جای تسهیل مقابله با تحریم ها، دور زدن آنها را دشوار تر سازد.

ضمنا در صورت اجرای کامل خواسته های این نهاد تازه قرار است وضعیت ایران مورد بررسی قرار گیرد و هیچ امتیاز قطعی برای ایران در نظر گرفته نشده است. با در نظر گرفتن تجربه بدعهدی آمریکا در برجام و همراهی تلویحی اروپا با آن، مشخص است که پذیرش خواسته های سازمانی که تحت سلطه غرب است حتمالا نتیجه مثبتی در بر نخواهد داشت.

انتظار می رود دولتمردان و کارگزاران نظام اسلامی با تاسی جستن از رهنمود های رهبر معظم انقلاب اسلامی که صریحا با کنوانسیون های بین المللی که آینده مبهمی را پیش روی کشور می گذارند مخالفت کرده اند، در برابر فشار جریان های خاص ایستادگی کرده و از این آزمون سخت سربلند بیرون بیایند.

همان‌گونه که این روزها با مطرح شدن اتهامات تروریستی ضد ایران توسط اروپا بیشتر از قبل عیان شده است، غربی ها قصد دست برداشتن از مقابله با انقلاب اسلامی را ندارند و مسائل هسته‌ای، تروریسم و موشکی و ... همه بهانه‌های دشمنان برای جلوگیری از حرکت پرشتاب جمهوری اسلامی ایران است.

بی تردید پیروزی در جنگ کنونی و گشایش اقتصادی صرفا با تلاش مردم غیور و انقلابی این سرزمین که در مقاطع حساس وفاداری خویش به ارمان های اصیل انقلاب اسلامی را ثابت کرده اند امکان پذیر است و کارگزاران نظام نیز باید روی رفع مشکلات و موانع پیشرفت در داخل متمرکز شوند و نه تلاش برای راضی کردن دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی.

دفاتر بسیج دانشجویی در دانشگاه‌های

صنعت هواپیمایی کشور

آل‌طه

آزاد تهران شمال

دانشکده فنی و حرفه ای شهید شمسی پور

مالک اشتر 

دانشکده فنی شریعتی

فرهنگیان تهران- برادران

مذاهب اسلامی خواهران

انقلاب اسلامی

و مدرسه عالی شهید مطهری برادران

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نامه FATF نه به FATF اعتراض به FATF نامه تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۴۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم همکاری بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل‌های دانشجویی

رضا نصیرزاده مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان غربی با علیرضا نوروزی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، رضا نصیرزاده مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان غربی با علیرضا نوروزی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان دیدار و گفتگو کرد.

نصیرزاده در این دیدار با تأکید بر اینکه بسیج دانشجویی آماده همکاری‌های بیشتر با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت: شبکه دانشجویان در سطح دانشگاه‌ها از ظرفیت عظیمی برخوردار است و می‌توان از این ظرفیت براساس توامندی‌های آنان در راستای افزایش هر چه بهتر تولیدات فرهنگی و اثرگذاری بیشتر دربستر فضای مجازی استفاده نمود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه ارتباط با تشکل‌های دانشجویی باید بیشتر شود، افزود: باید برای دانشجویان برنامه داشت و آنان را در فعالیت‌های فرهنگی و تولیدات رسانه‌ای دخیل کرد.

وی با بیان اینکه باید کار جدی و مبنایی برای دانشجویان داشته باشیم، افزود: بسیج دانشجویی باید به عنوان رکن اصلی بین تشکل‌های دانشجویی در بحث فرهنگ و هنر باشد.

نوروزی با تأکید بر ضرورت توجه به جهاد تبیین، اظهار کرد: در جهاد تبیین، آموزش و تربیت امری مهم است که این آموزش‌ها باید در محیط دانشگاه و فضای مجازی به صورت مستمر صورت گیرد.

دیگر خبرها

  • بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کرمان در خصوص عدم حضور معاون استاندار در جمع دانشجویان
  • چرا اگر سپاه نبود کشور هم نبود؟
  • آیت الله خامنه ای : برخی توصیه می‌کنند یک خواسته آمریکا را قبول کنید تا مشکل حل شود / تحریم‌ها موجب شکوفایی استعداد‌ها شده
  • کار سخت بسیج برای رفاقت با وزیر/ زلفی‌گل از پس مطالبات بسیج دانشجویی بر می‌آید؟
  • لزوم همکاری بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل‌های دانشجویی
  • انقلاب اسلامی بر دنیا تاثیر گذاشته است
  • ایران اسلامی رسالت جهانی دارد/تربیت جوانان خداجوی آخر زمانی
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی چیست؟ +فیلم
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی+فیلم
  • وزیر علوم: انتظارات رهبر انقلاب از تشکل‌های دانشجویی / تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند+فیلم