Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-18@13:35:11 GMT

مرگ زندانی سعودی بر اثر شکنجه

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۳۴۱۹۷

ساعت24-یک سعودی که طی تظاهرات مسالمت‌آمیز در قطیف بازداشت شده بود، بر اثر شکنجه شدید در زندان «الدمام» فوت کرد.

 یک شهروند دیگر سعودی به نام «نایف احمد العمران» از اهالی شهر «الکویکب» در قطیف، بر اثر شکنجه شدید در زندان «الدمام» جان خود را از دست داد.

بر اساس گزارش وبگاه «مرآة الجزیره»، وی که طی تظاهرات مسالمت‌آمیز در سال 2011 بازداشت شده بود، هشت سال را در زندان و زیر شکنجه گذراند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایف احمد جمعه (دیروز) در سکوت کامل در قبرستان «الدبابیه» در قطیف به خاک سپرده شده.

در ادامه این گزارش آمده، از زندان با برادر نایف تماس گرفته و از او خواسته شد برای تحویل گرفتن برادرش به زندان مراجعه کند؛ خانواده نایف فکر می‌کردند وی آزاد شده اما زمانی که برادر وی به زندان رسید با جسد بی‌جان نایف روبرو شد.

بر اساس این گزارش، زندانبان به برادر نایف گفته‌اند وی فوتبال بازی می‌کرده، ناگهان احساس خستگی کرده و زمانی که به بیمارستان منتقل شده در آنجا فوت کرده است! مقامات زندان خانواده نایف را مجبور کرده‌اند او را به صورت محرمانه و در میان سکوت کامل به خاک بسپارند.

آبانماه امسال (1397) نیز خبر مرگ «ترکی بن عبدالعزیز الجاسر» روزنامه نگار و نویسنده سعودی زیر شکنجه شدید در زندان‌های این کشور منتشر شد. 

این اخبار در حالی اعلام می‌شود که ریاض هنوز نتوانسته به صورت کامل خود را از تبعات فاجعه قتل «جمال خاشقچی» در کنسولگری این کشور در استانبول خلاص کند. 

اینها در حالی است که آمریکا و دیگر کشورهای غربی به خاطر دلارهای نفتی، چشم خود را به روی شکنجه و نقض حقوق بشر در عربستان سعودی بسته‌اند و مدعی هستند وضعیت حقوق بشر در این کشور مطلوب است.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۴۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نایب رئیس سابق فدراسیون با حکم 10 ساله زندانی شد

به گزارش "ورزش سه"، امروز رای یکی از بزرگ‌ترین پرونده‌های کلاهبرداری و فساد مالی (کینگ مانی) مربوط به شرکت بادران صادر شد و بر اساس این رای، نایب رئیس سابق فدراسیون فوتبال، با حکمی 10 ساله راهی زندان شد.

شهره موسوی، همسر فریدون قربانیان (مالک و مدیرعامل شرکت بادران)، که عضو هیئت رئیسه این شرکت بود، بعد از بازداشت به مدت حدود دو سال، حالا با اعلام آرای مربوط به این پرونده، با حکمی 10 ساله راهی زندان شد. همسر موسوی هم که متهم ردیف اول این پرونده است؛ با حکمی 20 ساله راهی زندان شد.

موسوی که در دوران عزیزی خادم، نایب رئیس زنان در فدراسیون فوتبال بود، در طول مدت بازداشت هم کماکان از حضور خود در فدرسایون فوتبال استعفا نداد و به صورت آنلاین در جلسات هیئت رئیسه شرکت می‌کرد اما بعد از حضور مهدی تاج در فدراسیون فوتبال، با دستور حراست فدراسیون موسوی از سمت خود برکنار شد و سپس مریم منظمی جایگزین این مدیر پرحاشیه شد.

دیگر خبرها

  • ۵۰۶ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان فارس آزاد شدند
  • موافقت با اشتغال ۶۹ زندانی در شهرستان مراغه
  • موافقت با اشتغال ۶۹ زندانی در مراغه
  • فاش شدن ابعاد جدیدی از جنایت صهیونیست‌ها به مناسبت روز اسرای فلسطینی
  • بیانیه دولت غزه و کمیته‌های مقاومت فلسطین به مناسبت روز اسیر
  • قضات تا جایی که ممکن است متهمان و مجرمان را به زندان محکوم نکنند
  • نایب رئیس سابق فدراسیون با حکم 10 ساله زندانی شد
  • جمعیت وفاق ملی بحرین: ۵۵۶ زندانی سیاسی همچنان در زندان‌های آل خلیفه هستند
  • بازداشت ۳۰۰۰ فلسطینی از زمان آغاز جنگ غزه
  • آزادی ۴ زندانی جرائم غیر عمد از زندان شوشتر