Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20 فرهاد افشار شهردار منطقه 20 هدف از این نشست را اجرای دستورالعمل وزارت کشور در خصوص استفاده از تمامی ظرفیت های استانهای معین بیان کرد و منطقه 20 را پیشتاز و پیشرو در استفاده از ظرفیت های استانهای معین در مدیریت بحران اعلام کرد.

افشار با بیان اینکه استان قم به عنوان معین منطقه 20 و استانهای فارس و همدان به عنوان معین مناطق 19 و 16تعیین شده اند گفت: در این جلسه در خصوص تبادل اطلاعات و تعامل بیشتر برای مرور عملیات در زمان بحرانهای احتمالی و چگونگی بهره برداری از ظرفیت نیروهای امدادرسان استانهای معین در هنگام وقوع بحرانها بحث و تبادل نظر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص تدابیر انجام شده برای احیای بافتهای فرسوده گفت: با توجه به ویژگیهای بافت های فرسوده از جمله ناپایداری، نفوذناپذیری و ریزدانگی ،در منطقه 20 حدود شش درصد از املاک به عنوان بافت فرسوده شناسایی شده است و با فعال شدن 3 دفتر تسهیل گری و  ارائه بسته های تشویقی ، سرعت بخشی در مراحل تخریب و نوسازی انجام می شود.

وی افزود : شهرداری در ارتباط با ساختمانهایی که در محدوده خدماتی این سازمان است مسئولیت دارد و نوسازی بافت های مسکونی در روستاها به عهده بنیاد مسکن است .

افشار با بیان اینکه بحث مدیریت بحران یکی از تکالیف مجموعه شهرداری است افزود: آمادگی تیم های اجرایی و نوسازی بافت فرسوده و مباحث پیشگیرانه در حال رصد است و در منطقه 20 نیز پیشگیری، از مباحث مهم مدیریت بحران است  که در همین راستا آگاهی بخشی به ساکنان ارائه می شود .

وی افزود: با طراحی اپلیکیشنی از سوی مدیریت بحران منطقه 20 که در روزهای آتی در شبکه های مجازی بارگزاری می شود و با راه اندازی کمپین « 72 ساعت طلایی تا زندگی دوباره» در صدد آن هستیم که با انتشار یک فراخوان برای ساکنان این منطقه ، آموزشهای اولیه ضروری در مواجه با موقعیتهای بحرانی (زمان بحران و پس از آن) که تاثیر به سزایی در ارتقاء امنیت شهروندان دارد ،همه گیر شود.

افشار گفت: با پایشهای انجام شده از سوی مراکز ستادی ،ایمنی شهر و آگاهی شهروندان افزایش می یابد تا در بحرانهای طبیعی و غیرطبیعی حداقل خسارات ایجاد شود.

رئیس ستاد مدیریت بحران منطقه 20 با بیان اینکه در بحث مدیریت بحران در ابتدای راه قرار داریم و نیاز است این مدیریت از دو مبحث فنی و مدیریتی بررسی شود اظهار داشت: در مباحث فنی، تدوین الزاماتی در ارتباط با کالبد و ایمنی شهر ضروریست تا به عنوان اسناد بالادستی ساخت و ساز، فعالیتهای عمرانی و فعالیتهای اجرایی استفاده شود که البته بخشی از آن انجام شده است.

وی افزود: در بحث مولفه های مدیریتی، تشکیل سازمان مدیریت بحران عملیاتی شده است اما با توجه به کثرت جابجایی در سطح مدیریتی ، آموزشها و تجربه های مدیران بی استفاده می ماند و ضروری است با تدابیر لازم ، از تجربیات عملیاتی که می تواند دانش را به مهارت تبدیل کند استفاده شود.

افشار تصریح کرد : با برگزاری مانورهای متعدد امکان استفاده از تجربیات عملیاتی امکان پذیر است و امیدواریم در مدیریت بحران از تجربیات و نقش آفرینی افراد با تجربه بهره مند شویم.

احسان درویشی دبیر و جانشین شهردار در ستاد مدیریت بحران منطقه 20 با بیان اینکه استانهای معین نقش امدادرسانی و خدمات رسانی در زمانهای بحرانی را به صورت متقابل ایفا می کنند گفت: مهمترین مقوله در زمان بحران آگاهی بخشی شهروندان است که شهرداری با مدیریت و سیاستگذاری سازمان پیشگیری و ستاد مدیریت بحران شهر تهران ،طرحهایی را تدوین و اجرا کرده که یکی از آنها استفاده از پتانسیل گروه های دوام یا داوطلب واکنش اضطراری است.

وی با تاکید بر اجرای آموزشهای تئوری و عملی برای شهروندان و تقویت توان علمی و عملی گروه های دوام و داوطلبین واکنش اضطراری برای امدادرسانی و کاهش تلفات جانی و مالی در مواقع بحرانی گفت: استفاده از مشارکت مردمی که به عنوان سرمایه های اصلی و بازوی اجرایی مدیریت بحران در لحظات ابتدایی وقوع بحرانها هستند در دارا بودن شهری پویاتر و افزایش تاب آوری هر شهر حائز اهمیت است.

این گزاش حاکی است مانور پناه گیری و اسکان اضطراری گروه های دوام، بازدید از پایگاه های پشتیبانی ویژه،معین،چند منظوره و کانکسهای امداد و نجات محلات از دیگر بخشهای این برنامه بود.

این جلسه با حضور شهردار منطقه 20 ، مدیران کل بحران استان های قم، فارس و همدان، نماینده سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران، قائم مقام منطقه 20 ،دبیران بحران مناطق 16،19 و 20 در سالن مدیریت بحران منطقه 20 برگزار شد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۴۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند مالکیت مجموعه جهانی «تخت جمشید» رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد ثابت اقلیدی بابیان اینکه فردا ۳۰ فروردین‌ماه روز بناها و محوطه‌های تاریخی جهانی نام‌گذاری شده است، اظهارداشت: هدف از نام‌گذاری و گرامی داشت این روز، تشویق افراد و جوامع محلی به آگاهی افزایی درباره اهمیت میراث فرهنگی در زندگی، هویت و اجتماع آن‌ها است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده روزهای ۳۰ و ۳۱ فروردین‌ماه برنامه‌های بزرگداشت این روز جهانی در سطح استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه بزرگداشت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی فارس فردا در مجموعه جهانی تخت جمشید برگزار خواهد شد، اظهار کرد: در این برنامه نشست بین‌المللی تخصصی، قدردانی از پیشکسوتان، استادکاران، کنشگران و افراد مؤثر در تحقق مسئولیت اجتماعی و مدیران دولتی و مراسم رونمایی از سند مالکیت مجموعه هانی تخت جمشید برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: محور اصلی نشست‌های تخصصی این برنامه شامل آمادگی، واکنش و بازیابی بناها و محوطه‌های تاریخی در برابر بلایا و حوادث به‌ویژه بحران فرونشست در محوطه‌های باستانی استان است.

ثابت اقلیدی در رابطه با سند مالکیت تخت جمشید گفت: در راستای تثبیت و صدور اسناد مالکیت اماکن تاریخی و میراث فرهنگی استان و با همکاری اداره ثبت‌اسناد و املاک این استان، سند مالکیت مجموعه میراث جهانی تخت جمشید به نام میراث فرهنگی صادر شده است.

وی ادامه داد: فردا هم‌زمان با روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی نیز پنل تخصصی تزئینات آجری در بناهای تاریخی شیراز در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی برگزار می‌شود.

ثابت اقلیدی بابیان اینکه پنل تخصصی با همکاری انجمن صنفی مرمتگران آثار تاریخی استان فارس برگزار می‌شود، افزود: در این برنامه اساتید حوزه مرمت در قالب سخنرانی به مباحث تخصصی حوزه میراث فرهنگی شامل اصطلاحات و شناخت انواع تزئینات آجری، نحوه اجرای تزئینات آجری، دانش بومی در علم مدرن، کوره‌های آجرپزی در شیراز و اساتید سنتی آجرتراش ابزارها و نحوه انتقال هنر آجرکاری می‌پردازند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده نیز گردهمایی ۳۰۰ نفر همیاران دانش‌آموزی میراث فرهنگی استان با همکاری اداره کل آموزش‌وپرورش استان در مجموعه فرهنگی و تاریخی ارگ کریم‌خانی برگزار می‌شود.

وی به اجرای تورهای تخصصی بازدید از اماکن و بناهای تاریخی سراسر استان اشاره و تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده شنبه هفته آینده نیز با همکاری انجمن دوستداران میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس هم نقشه قدیمی بافت تاریخی شیراز رونمایی می‌شود.

کد خبر 6081056 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست تخصصی تاب‌آوری بناهای تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی در گلستان
  • برگزاری نشست تخصصی و علمی تاب‌آوری بناها و محوطه‌های تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی 
  • سند مالکیت مجموعه جهانی «تخت جمشید» رونمایی می‌شود
  • آخرین وضعیت سیل در استانهای جنوبی کشور/ برخی روستاها تخلیه شدند
  • تمهیدات استان یزد برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی
  • تمهیدات استان یزد برای مقابله با سیلاب های احتمالی
  • نشست مدیریت بحران در استانداری هرمزگان/ بارش‌ها در هرمزگان شدید است
  • نشست تخصصی بازتاب و ابعاد منطقه‌ای و بین‌المللی تنبیه رژیم صهیونیستی برگزار شد/واکنش ایران به رژیم صهیونیستی معادله جدیدی را در منطقه رقم زد
  • برگزاری نشست کاگروه برگزاری بازی های آسیایی ۲۰۲۴ ناشنوایان
  • ‌بیستمین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی کشاورزی در شیراز برگزار می‌شود