Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@05:29:15 GMT

دیدگاه عمومی به مقوله سالمندی باید تغییر کند

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۳۴۳۳۷

دیدگاه عمومی به مقوله سالمندی باید تغییر کند

09183419640سهیلا ملکشاهی روز شنبه در نشست ارتقا سطح سواد سلامت بازنشستگان و مستمری بگیران سالمند استان ایلام اظهار داشت: این تغییر نگاه باید متضمن مشارکت بیشتر و افزایش امید سالمندان باشد.
وی گفت: از آنجا که بروز تغییرات سریع جمعیتی، کشور را به سمت سالمند شدن سوق می دهد، برنامه ریزی در زمینه تامین سلامت جسمی و روانی سالمندان اقدامی مناسب برای بهره مندی این قشر از زندگی موثراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل تامین اجتماعی ایلام افزود: سالمندان گنجینه های علمی و تجربی هر کشور محسوب می شوند که همواره می توانند در زمینه ارتقا سطح اقتصادی و علمی کشورها تاثیرگذار باشند.
ملکشاهی یادآور شد: در واقع سالمندی بخشی از روند طبیعی زندگی انسان محسوب می شود و گذشت زمان، بیماری های جسمی، مشکلات روحی و شرایط محیطی عواملی هستند که در این روند موثرهستند.
وی به حضور سالمندان در المپیادهای ورزشی اشاره کرد و گفت: حضور در المپیادهای ورزشی نشاط و روحیه بازنشستگان را نشان می دهد از اینرو باید این افراد فعالیت های ورزشی بیشتری داشته و در این رقابت ها شرکت کنند.
ملکشاهی تاکید کرد: برای افزایش روحیه نشاط و امید به زندگی باید دیدگاه خود را به مقوله سالمندی تغییر دهیم و با برنامه ریزی فضای نشاط آوری در شرایط اقتصادی کنونی ایجاد کنیم
مدیر درمان تامین اجتماعی ایلام نیز در این نشست گفت: افزایش امید به زندگی، ارتقا سطح خدمات بهداشتی و درمانی، ارتقا سطح فرهنگ بهداشتی جامعه و پرداختن به موضوع سلامت سالمندان از اولویتهای حوزه سلامت کشور است.
دکتر کریم لاله ماژین اظهار داشت: ارتقا سطح سلامت جسم و روان، بالابردن سطح کیفی سلامت جسمی و فراهم کردن امکان حضور سالمندان در جامعه همچنین ایجاد روحیه، نشاط و فراهم آوردن مشارکت هر چه بیشتر سالمندان از اهداف اصلی این سازمان است.
وی افزود: آموزش به بیماران و توجه به موضوع خودمراقبتی در پیشگیری و کاهش بیماری ها بسیار مؤثر است و مصرف خودسرانه دارو، آشنایی با بیماری های مختلف و راه های پیشگیری از آن از جمله موضوعاتی است که غفلت از آن می تواند سبب بروز مشکلاتی مانند تحمیل بار سنگین هزینه ها بر دوش بیمار و نظام سلامت جامعه شود.
لاله ماژین به تعیین سقف مراکز طرف قرارداد مدیریت درمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: تعیین سقف مراکز طرف قرارداد مطب پزشکان، درمانگاه ها و مراکز پاراکلینیک چند ماهی است که در کشور اجرا شده و استان ایلام جز استان های آخر است.
وی با بیان اینکه میانگین پرداختی به داروخانه ها تا آخر مرداد پرداخت شده و بخشی از بدهی سال 96 آزمایشگاه ها باقی مانده که طی یک ماه آینده پرداخت می شوند.
لاله ماژین با بیان اینکه 395 مرکز طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی هستند، گفت: 80 میلیارد ریال از بدهی های مراکز پاراکلینیک سال 96 باقیمانده که طی هفته های آینده پرداخت خواهند شد.
/6034/7180
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها بهداشتی و درمانی تامین اجتماعی درمان سازمان تامین اجتماعی مصرف خودسرانه دارو جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۴۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارز کالای سلامت محور با کمترین نرخ تامین شود

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا چیذری، در نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی عنوان داشته است: زنجیره تأمین کالای سلامت محور را دریابید و ارز مورد نیازش را با کمترین نرخ تأمین کنید.

کد خبر 6087652 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • عملیات اجرای پانسیون پزشکان دالکی شهرستان دشتستان آغاز شد
  • امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • برگزاری همایش محله های ارتقا دهنده سلامت
  • پیشرفت جامعه اسلامی در گرو سلامت و نشاط خانواده‌ها
  • ارز کالای سلامت محور با کمترین نرخ تامین شود
  • معاینه رایگان سالمندان کم توان در هفته سلامت
  • ضرورت تغییر دیدگاه به بودجه بنیاد ملی نخبگان/ برنامه‌هایی برای نخبه‌های حوزوی داریم
  • ضرورت تغییر دیدگاه به بودجه بنیاد ملی نخبگان/ برنامه‌هایی برای نخبگان حوزوی داریم
  • بلاتکلیفی ۲۰۰۰ خودروی برقی وارداتی