Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جریان بررسی برنامه سوم توسعه شهر تهران، اعضای شورای اسلامی شهر تهران با تصویب مواد این برنامه شهرداری تهران را ملزم به افزایش خدمات اجتماعی در مناطق کم‌برخوردار کردند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان،  در جریان بررسی برنامه سوم توسعه شهر تهران، اعضای شورای اسلامی شهر تهران با تصویب مواد این برنامه شهرداری تهران را ملزم به افزایش خدمات اجتماعی در مناطق کم‌برخوردار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این جلسه ماده 79 شهرداری را موظف کرده است برای ارتقای عدالت اجتماعی، تأمین حق دسترسی و برخورداری از خدمات اجتماعی و امکانات شهری با تأکید بر حمایت از گروه‌های آسیب‌پذیر اقداماتی را انجام دهد. این ماده با دو بند  به تأمین سرانه‌های اجتماعی‌، فرهنگی و ورزشی محلات شهری با اولویت قرار دادن محلات کم‌برخوردار و همین‌طور بسترسازی به منظور توسعه کمی و کیفی و نیز بهره‌مندی عادلانه از اماکن، فضاها و برنامه‌های ورزشی و تفریحی اشاره کرده است که با 14 موافق تصویب شد.

 

در ادامه جلسه علنی شورای شهر تهران و در روند بررسی ماده 80 پس از اظهرانظر اعضای شورای شهر با 13  رای به تصویب رسید. در این ماده شهرداری تهران موظف شده است برای ارتقای سرمایه فرهنگی، مذهبی شهروندان در راستای بهبود سبک زندگی ایرانی،  اسلامی با تأکید بر آموزه‌های فرهنگ قرآنی و افزایش نشاط اجتماعی اقداماتی انجام دهد. 

 

براساس این گزارش، در ادامه ماده 81 بررسی شد و اعضا، نظرات موافق ومخالف و پیشنهادات خود را درباره این ماده ارائه کردند و پس از رأی گیری به تصویب رسید. در این ماده شهرداری موظف است در راستای حفظ و تقویت، تنوع و تکثر فرهنگی، تولید و بازتولید منابع فرهنگی شهر اقداماتی را انجام دهد.

 

همچنین ماده 82 که شهرداری تهران را موظف می‌کرد به منظور کمک به تحقق مدیریت یکپارچه هنر عمومی در شهر تا پایان سال اول برنامه لایحه برنامه راهبردی و عملیاتی هنر عمومی در شهر اقدام کند، پس از بررسی به تصویب رسید.

 

انجام اقداماتی برای کمک به ترویج فرهنگ همگانی، فرهنگ ورزش، بهبود سرانه‌های ورزشی و کیفیت گذران اوقات فراغت، افزایش نشاط و امید اجتماعی شهروندان موضوع ماده 83 برنامه سوم توسعه بود که پس از استماع نظرات موافق و مخالف و ارائه پیشنهادات، ماده با پیشنهاد اصلاحی «حسن رسولی» خزانه دار شورا تصویب شد.

 

 در ادامه ماده 84 نیز که شهرداری را موظف می کرد در راستای ساماندهی و تقویت میان مدیریت شهری و رسانه با اهداف توسعه ارتباط با شهروندان و دسترسی آزاد به اطلاعات آگاهی‌بخشی و ارتقای سطح مشارکت شهروندان در اداره امور شهر سند جامع اطلاع‌رسانی را با محوریت پایداری، فرهنگی، اجتماعی و پیوست رسانه‌ای تمام طرح‌ها و پروژه‌های شهری تا 6 ماه نخست برنامه ارائه کند، با رأی اعضای شورای شهر تهران تصویب شد.

 

 فصل چهارم لایحه برنامه سوم توسعه شهر تهران که به ایمنی و افزایش تاب‌آوری پایتخت می پرداخت، در ادامه وارد دستور کار اعضای شورای شهر تهران شد و ماده 85 برنامه سوم توسعه با 17 رأی موافق به تصویب رسید.

 

در این ماده شهرداری تهران موظف شده است به منظور ارتقای توان مدیریت بحران و افزایش تاب‌آوری سیستم‌های شهری در حوادث و بلایا با همکاری سایر دستگاه‌های مسئول نسبت به هوشمندسازی مدیریت شهری و ایجاد و توسعه سامانه‌های اطلاعاتی، پردازش و ارتباطی امن و پایدار اقداماتی را انجام دهد.

 

ماده 86 از مواد 96 گانه برنامه سوم توسعه شهر تهران آخرین ماده ای بود که در صحن علنی امروز شورا بررسی و به تصویب رسید.

 

 

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان ایران استان بوشهر شورای عالی انقلاب فرهنگی تودیع و معارفه آمریکا آذربایجان غربی نماز جمعه طرح هر مسجد یک خبرنگار برنامه سوم توسعه شهرداری تهران شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۴۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی اتحادیه اروپا از توسعه هوش مصنوعی و تاثیر آن بر کودکان

ایتنا - اروپایی‌ها، به‌ویژه ایرلندی‌ها، نگران فرزندان خود هستند که مصرف‌کنندگان افراطی گوشی‌های هوشمند و برنامه‌های کاربردی از همه نوع هستند.
اروپایی‌ها، به‌ویژه ایرلندی‌ها، نگران فرزندان خود هستند که مصرف‌کنندگان افراطی گوشی‌های هوشمند و برنامه‌های کاربردی از همه نوع هستند.

به گزارش ایتنا، ایرلند که مدت‌ها به دلیل مزایای مالیاتی خود بهشت ​​غول‌های دیجیتال اروپایی بوده است، در جامعه‌ای بسیار بهم پیوسته با مشکلات ناشی از هوش مصنوعی مواجه است.

در زمانی که ماحصل توسعه هوش مصنوعی،  فشار زیادی بر دولت‌ها است، اروپا در حال تصویب رسمی قوانین سختگیرانه مربوط به هوش مصنوعی است.

بر اساس آنچه رادیو RFA فرانسه گزارش داد، پارلمان اروپا متن نهایی این مقررات را یک ماه پیش تصویب کرد و تصویب شورا به هفته‌های آینده موکول می‌شود.

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه های سلامت محور در منطقه ۹ تهران
  • مطالعات جدید برای ایجاد توازن میان مناطق غنی و فقیر درون استان ها / شاخص های توسعه درون استان‌ها نامتعادل توزیع شده اند
  • خدمات رسانی گروه جهادی حیدریون در مناطق کم برخوردار
  • علم الهدی : در هر شهر ایران، مردم به قدری که از خدمات شهرداری ها برخوردار هستند، از خدمات هیچ اداره و سازمانی استفاده نمی‌کنند
  • یاس، طرحی برای توانمندی دختران در مناطق کم برخوردار
  • تصویب برنامه جامع مقابله با گرد و غبار در ۱۱ استان
  • بیمارستان‌های شهر قم ملزم به دریافت پروانه ایمنی هستند
  • ماجرای خروج کودکان کار اتباع از تهران
  • کودکان کار اتباع از تهران می‌روند
  • نگرانی اتحادیه اروپا از توسعه هوش مصنوعی و تاثیر آن بر کودکان