Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیروت-ایرنا-«رفیق شلالا» سخنگوی نشست اقتصادی اتحادیه عرب در بیروت گفت که تاکنون هیچ یک از بندهای پیش نویس مصوبات این نشست که قرار است فردا (یکشنبه) برگزار شود، به سوریه اختصاص نیافته است.

به گزارش ایرنا، وی امروز (شنبه) گفت که در نشست مقدماتی که دیروز (جمعه) با حضور وزیران خارجه برگزار شد، بر سر پیش نویس 29 ماده ای توافق حاصل و برای تصویب نهایی به اجلاس فردا ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگوی نشست بیروت در عین حال گفت که موضوع آوارگان سوری در پیش نویس مصوبات این نشست گنجانده شده است.
شلالا درباره سطح پایین شرکت کنندگان در اجلاس بیروت گفت: اهمیت نشست در تصمیماتی است که اتخاذ می شود و برای همه طرف ها الزام آور است.
وی در عین حال از اعلام حضور «تمیم بن جاسم آل ثانی» امیر قطر برای شرکت در این نشست خبر داد.
امیر قطر و روسای جمهوری موریتانی و سومالی عالی ترین رهبران شرکت کننده در نشست بیروت هستند.
این نشست در حالی برگزار می شود که غیبت هیات های سوریه و لیبی، بر فضای آن سایه افکنده است.
عضویت سوریه در اتحادیه عرب در سال 2011 به حالت تعلیق درآمد. لبنان در عمل به تصمیم اتحادیه عرب از دعوت «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه خودداری کرد.
در همین حال «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان خواستار بازگشت سوریه به اتحادیه عرب شد.
این در حالی است که «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب گفت که کشورهای عربی در خصوص بازگشت سوریه هنوز به توافق نرسیده اند.
از سوی دیگر لیبی هم در اعتراض به آتش زدن پرچم کشورش از سوی هواداران جنبش امل از حضور در این نشست خودداری کرد.
هوادران جنبش امل که موسس آن امام موسی صدر است، دولت لیبی را متهم به کم کاری در روشن شدن سرنوشت وی می دانند که چهل سال پیش در لیبی مفقود شد.
چهارمین نشست اقتصادی و اجتماعی اتحادیه عرب فردا (یکشنبه) در بیروت برگزار می شود.
خاورم**2054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي لبنان سوريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۴۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فلسطین نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب را خواستار شد

فلسطین برگزاری نشست فوق‌العاده شورای اتحادیه عرب را جهت بررسی تحولات مناطق فلسطینی و نیز تشدید حملات شهرک‌نشین‌های صهیونیست در کرانه باختری خواستار شد.

به گزارش مشرق، «مهند العکلوک» نماینده دائم فلسطین در اتحادیه عرب در گفتگویی که با خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) داشت، برگزاری نشست فوق‌العاده شورای اتحادیه عرب را جهت بررسی تحولات مناطق فلسطینی به ویژه جنایات کشتار جمعی رژیم صهیونیستی در غزه مرتکب می‌شود و نیز تشدید حملات شهرک‌نشین‌های صهیونیست در کرانه باختری خواستار شد.

العکلوک در این گفتگو تاکید کرد: کشور فسلطین درخواست کرد نشست غیرعادی شورای اتحادیه عرب در سطح نمایندگان دائم در اسرع وقت برگزار شود.

نماینده دائم فلسطین در اتحادیه عرب گفت: این درخواست با توجه به تداوم جنایت کشتار جمعی در حق ملت فسلطین در نوار غزه و تشدید حملات و اقدامات تروریستی شهرک‌نشین‌ها در کرانه باختری اشغالی از جمله قدس مطرح شد.

همزمان با حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه که از هفتم اکتبر تا امروز ادامه دارد، شهرک‌نشین‌های صهیونیست بر یورش‌های خود در کرانه باختری از جمله قدس اشغالی افزودند.

طبق گزارش وزارت بهداشت فلسطین، این یورش‌ها و حملات تا روز یکشنبه ۴۸۶ شهید و ۴۹۰۰ داشته است.

همچنین جنگ ویرانگر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه بیش از ۱۱۰ هزار شهید و زخمی از جمله چندین زن و کودک برجای گذاشته و موجب ویرانی گسترده و قحطی در این منطقه شده است.

العکلوک در ادامه نیز گفت: درخواست برای برگزاری این نشست با هدف بررسی وتوی آمریکا در شورای امنیت علیه درخواست عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل انجام شد، فلسطین برای بررسی تحولات یاد شده و نیز دریافت گزارش مفصل «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشری فلسطین اشغالی، درخواست برگزاری چنین نشستی را داد.

آلبانیز یکشنبه در بیانیه مشترکی با «سامح شکری» وزیر خارجه مصر از اینکه نمی‌تواند بازدید میدانی از نوار غزه و مناطق فلسطین اشغالی داشته باشد، ابراز تاسف کرده و ممانعت رژیم صهیونیستی با انجام این ماموریت را محکوم کرد.

یک منبع آگاه در گفتگو با وب‌سایت «العربی الجدید» تاکید کرد، رهبری فلسطین طی روزهای آتی به شکل جدی تعلیق روابط خود با آمریکا به دلیل مواضع این کشور درباره مساله فلسطین را بررسی می‌کند.

منبع یاد شده در ادامه گفت: این موضعگیری سران فلسطین به دلیل حمایت کامل آمریکا از اسرائیل آن هم نه فقط حمایت سیاسی بلکه پشتیبانی نظامی از حملات آن علیه ملت فلسطین و نیز استفاده از حق وتو علیه هر گونه قطعنامه‌ای به نفع فلسطین در محافل بین‌المللی اتخاذ شد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • نشست اتحادیه عرب درباره مسئله غزه و فلسطین
  • زمین‌های کشاورزی به طرح‌ هادی روستایی اختصاص نیابد
  • اختصاص ۷ همت به طرح دارویار
  • فلسطین نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب را خواستار شد
  • توافقات نشست مشورتی رهبران الجزایر، تونس و لیبی
  • زلفی گل: بیشتر از این در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؟/ شوخی وزیر علوم با بسیج دانشجویی + فیلم
  • هر کاری می‌کنیم با بسیج دانشجویی رفیق بشویم نمی‌شود! / بیشتر از این در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؟+ فیلم
  • مصوبات جلسه علنی دوشنبه مجلس
  • توانمندسازی اقتصادی زنان اتحادیه کشورهای عضو آیورا
  • برگزاری اولین نشست رهبران تونس، الجزایر و لیبی