Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت نفت خزر گفت: از حضور شرکت‎های توانمند خارجی در توسعه صنعت نفت در بخش خزر استقبال می‎کنیم اما معطل آنها نمی‎مانیم.

به گزارش ایرنا از تارنمای شرکت نفت خزر، «علی اصولی» در نشست راهبردی این شرکت که امروز (شنبه) با حضور معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران برگزار شد، افزود: در صورت مشارکت با شرکت‌های بزرگ خارجی، نتایج بهتری در حوزه نفت و گاز دریای خزر به دست خواهیم آورد اما معطل آنها نمی‎مانیم و با اتکا به توان داخل، فرآیندهای کاری را پیش می‎بریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: پس از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، نشست‌های مفصلی با شرکت‌های متخصص و بزرگ جهان در حوزه آب‌های عمیق در شرکت نفت خزر برگزار و تفاهمنامه‎هایی نیز در این زمینه امضا شد اما اگر شرکت‌های خارجی پای کار نیایند، ما با اتکا به توان داخل به فعالیت‎های خود ادامه می‎دهیم.
مدیرعامل شرکت نفت خزر گفت: در گذشته نگاه مسئولان کشور به دریای خزر بیشتر نگاهی سیاسی و امنیتی بود تا اقتصادی اما امروز با اقدام‌ها و فعالیت‌های اکتشافی که توسط شرکت نفت خزر انجام و منتهی به کشف میدان سردار جنگل شد، نگاه اقتصادی-سیاسی غالب شده است.
به گفته وی، مطالعات درباره پنج منطقه آب‌های عمیق دنیا که مثلث آمریکای شمالی، خلیج مکزیک و جنوب آفریقا معروف ترین آنهاست، نشان می‌دهد فعالیت‎های اکتشافی در آب‎های عمیق نه تنها کم نشده بلکه افزایش یافته است.
وی یادآوری کرد: پایین آمدن قیمت نفت سبب شد فعالیت در آب‎های عمیق کمی افت کند اما در مجموع فعالیت در این آبها روند صعودی یافته و در بسیاری از موارد، توسعه این میدان ها روندی مطلوب داشته است.
اصولی با بیان اینکه بر اساس مطالعات انجام شده، کشورهای حوزه دریای خزر همواره در حال توسعه فعالیت‌های اکتشافی و تولید نفت و گاز از دریای خزر هستند، افزود: حتی روسیه یکی از بزرگ ترین دارندگان ذخایر نفت و گاز جهان به شمار می رود و در حال توسعه فعالیت‌های خود در حوزه دریای خزر است.
مدیرعامل شرکت نفت خزر گفت: سرآمد کشورهای پیشتاز در دریای خزر، جمهوری آذربایجان است که امروز شاهدیم با امضای قراردادهای متعدد با شرکت‌های بزرگ خارجی به نتایج بسیار مثبتی دست یافته‎ است. ترکمنستان و قزاقستان نیز در حال توسعه فعالیت‎های خود در این منطقه هستند.
وی تصریح کرد: نباید از توسعه صنعت نفت در دریای خزر چشم بپوشیم، زیرا آیندگان بر ما خرده می گیرند که چرا بهره‌برداری مناسب از منابع خدادادی در این حوزه صورت نگرفته است.
به گزارش ایرنا، به دلیل برخورداری ایران از منابع غنی هیدروکربوری در خلیج فارس، خوزستان و مناطق مرکزی در سالیان طولانی اکتشاف و استخراج در دریای خزر مورد توجه قرار نداشته اما در سال های اخیر وزارت نفت توجه ویژه ای به توسعه میادین این منطقه کرده است.
در اردیبهشت سال 1391 حفاری چاه نخست اکتشافی میدان سردار جنگل در دریای خزر پایان یافت و ذخایر نفت در جای آن 2 میلیارد بشکه برآورد شد که با احتساب ضریب بازیافت 25 درصد، 500 میلیون بشکه آن قابل استحصال است.

اقتصام*2022*1961*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد شركت نفت خزر برجام 97 ميدان سردار جنگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۴۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲۱ پروژه زیرساختی و توسعه‌ای در حوزه لجستیک ایران‌خودرو در سال۱۴۰۳

به گزارش «تابناک» به نقل از ایکوپرس- حسین محمدی با بیان این که هلدینگ ایسیکو، ارتقای کیفیت در ارایه تمامی خدمات چند وجهی، صنعتی و لجستیکی را محور فعالیت‌های خود قرار داده است، افزود: به منظور توسعه پایدار کیفیت خدمات و با هدف تسریع و تمرکز در ارتقا و استمرار بهبود کیفیت، ساختار مدیریت کیفیت با تیمی متخصص و مجرب برای اولین بار در صنعت خودرو کشور در این شرکت ایجاد شد.

روابط عمومی ایسیکو اعلام کرد، وی افزود: از دستاوردهای کلان و مورد انتظار برنامه‌های امسال می‌توان به ارتقای تضمین کیفیت خدمات لجستیکی، کاهش و بهینه‌سازی هزینه‌های کیفی لجستیک، کاهش زمان انتظار تحویل کالا (ورق، قطعه، بدنه رنگ شده، خودرو) و کاهش توقفات ناشی از خدمات لجستیکی اشاره کرد. 

محمدی با اشاره به فعالیت‌هایی که در راستای ارتقای کیفیت خدمات در سال ۱۴۰۲ در این شرکت انجام شده، گفت: سال گذشته چشم‌انداز و نقشه راه کیفیت در شش گام طراحی شد که پیرو آن برنامه‌ها و پروژه‌های زیرساختی نیز تعریف و اجرایی شد. 

وی گفت: به منظور رشد متوازن و حرکت به سمت تعالی، به صورت مستمر عارضه‌ها و نقاط قابل بهبود را شناسایی و پروژه های کیفی را بر اساس آن برنامه‌ریزی و عملیاتی می‌کنیم.

گفتنی است، شرکت ایسیکو به عنوان متولی ارایه خدمات متنوع و گسترده لجستیکی در صنعت خودرو کشور خدماتی نظیر حمل و نقل ریلی، هوایی، دریایی و جاده‌ای و ... را به شرکت‌های بزرگ صنعتی ارایه می‌دهد.

از دیگر فعالیت‌های این شرکت می‌توان به خدمات متنوع فنی و تخصصی نظیر انبارداری و سنکرون، کراس داکینگ (انبار عبوری)، تعمیرات و نگهداری تجهیزات سبک و سنگین لجستیکی، طراحی، ساخت و مدیریت گردش پالت (ظروف حمل) اشاره کرد. 

دیگر خبرها

  • انعقاد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام خمینی
  • عرضه توانمندی‌های صادراتی ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان ایرانی در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • ۷۰۰ غول دانش بنیان در قلب ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • نمایش توانمندی‌های صادراتی نخبگان کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​
  • اجرای ۲۱ پروژه زیرساختی و توسعه‌ای در حوزه لجستیک ایران‌خودرو در سال۱۴۰۳
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • افزایش ۱۷ هزار مترمکعبی ظرفیت مخازن آب روستایی در همدان
  • معرفی یکی از بانوان نخبه در فعالیت‌های اقتصادی و کارآفرینی + فیلم