Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس پیشگیری استان سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر آمار سرقت خرد افزایش یافته اما سرقت‌های به عنف و مسلحانه و خشن به شدت کاهش پیدا کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، بنا بر اعلام برخی مسئولین و منابع رسمی سرقت را باید پرتکرار ترین جرم در سیستان و بلوچستان دانست، به عقیده بسیاری از کارشناسان مشکلات اقتصادی و افزایش اعتیاد دو عامل اصلی رشد سرقت در این استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



از سوی دیگر یکی از نکاتی که موجب شده تا سرقت برخی اقلام بیش از دیگر کالاها برای سارقان محبوبیت داشته باشد سادگی در دزدی و فروش آسان آنها و یا عدم حفاظت از مناطق و کالاهای خاص می باشد همچنین سادگی ارتکاب این جرم از سوی سارق، که معمولاً بدون داشتن تبحر وابتکار خاص و در زمان اندکی صورت می گیرد ، می تواند علاوه برضرر وزیان مادی و معنوی که مستقیماً به قربانی وارد می کند، موجب به وجود آمدن تبعات زیان بار اقتصادی ، روانی و امنیتی نیز شود و در پاره ای از مواقع نیز منجر به قتل نیز می شود.

به طور کلی بیشترین آمار این جرم در سیستان و بلوچستان مربوط به سرقت های کوچک است اما بازهم گستردگی آن موجب شده تا دیگر حتی کابل های برق و مخابراتی نیز از دستان معتادین و سارقان در امان نبوده و هر هفته گزارش هایی از خاموشی های وسیع شبکه برق و قطع شدن ارتباط مخابراتی مشترکین در خبرگزاری های مختلف منتشر می شود.

کاهش چشمگیر سرقت مسلحانه در سیستان و بلوچستان
در همین رابطه سرهنگ حسین میری خندان با اشاره به آمارهای موجود از وضعیت سرقت ها کوچک و بزرگ در سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: نیروی انتظامی استان با همکاری نهادهای متولی این امر به ویژه پشتیبانی مقتدرانه دستگاه قضایی از ضابطین، اقدامات موثری در حوزه کاهش وقوع جرایم به ثمر رسانده است.

میری خندان افزود: استان سیستان و بلوچستان در سال 1396 با کاهش 11 درصدی وقوع سرقت رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده و همچنین در شش ماهه اول سال 1397 وضعیت سرقت ها نسبت به مشابه سال قبل مهارشده به گونه ای که سرقت های مسلحانه و به عنف به ترتیب با کاهش 42 و 27 درصدی روبرو بوده است.

رئیس پلیس پیشگیری استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه بیشترین سرقت های استان مربوط لوازم نقلیه موتوری است، بیان کرد:سرقت خودرو، موتور سیکلت، قطعات و پلاک خودرو، یک سوم سرقت های استان را تشکیل می دهند و با توجه به کلان شهر بودن زاهدان و حاشیه نشینی گسترده در این شهر، 63 درصد از جرایم سرقت در مرکز استان بوقوع می پیوندد.

رشد چشمگیر دستگیری سارقان در سیستان و بلوچستان
سرهنگ علیرضا غفاری مقدم نیز با اشاره به کشفیات سرقت در استان و دستگیری مجرمان این حوزه، اذعان کرد: در هفت ماهه نخست سال جاری با عنایت به آمارهای موجود تاکنون چیزی در حدود 2هزار مورد دستگیری سارق و 2 هزار و33 مورد کشفیات در حوزه سرقت در این فرماندهی به ثبت رسیده است.

جانشین فرماندهی انتظامی منطقه زاهدان با اشاره به افزایش کشفیات اموال مسروقه، خاطرنشان کرد: کشفیات در این حوزه با رشد 7 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبرو بوده که خود نشان دهنده موفقیت مادر این زمینه است.

سرقت پرتکرار ترین جرم در سیستان و بلوچستان
  فرامرز لکزایی هم در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، با تاکید بر اینکه سرقت پرتکرار ترین جرم در سیستان و بلوچستان است، اظهار کرد: مطابق آمارها در حال حاضر سرقت بالاترین موجودی پرونده ها در محاکم را بخود اختصاص داده است.

 معاون قضایی دادگستری شهرستان زاهدان علت عمده وقوع سرقت را وضعیت نا به سامان اقتصادی دانست و گفت: هر چه بر وضعیت اقتصادی و مشکلات معیشتی افزون گردد خروجی آن به صورت جرائمی از قبیل سرقت در محاکم و دادگستری ها خواهد بود.

وی کمک به اشتغال مردم منطقه و از میان برداشتن زمینه جرم را بهترین راه برای کاهش سرقت در زاهدان دانست و خاطرنشان کرد: وقتی زمینه جرم از میان برداشته شود دیگر شاهد وقوع بزه نخواهیم بود پس اولین کار برای پیشگیری از هر جرمی از میان برداشتن زمینه آن است.

 
انتهای پیام/
 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۴۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین تغییرات بدن زنان پس از ۴۰ سالگی

آفتاب‌‌نیوز :

در حالی که ۲۰ درصد از زنان هیچ علامت یائسگی را تجربه نمی‌کنند، ۶۰ درصد علائم خفیف تا متوسط و ۲۰ درصد دیگر علائم شدید دارند. این علائم معمولا از ۴۰ سالگی شروع شده و می‌تواند سال‌ها ادامه پیدا کند.

علائم یائسگی: زنان بعد از اوایل دهه ۴۰ سالگی خود باید انتظار داشته باشند که تغییرات بدنی را تجربه و خود را برای آن آماده کنند. مهمترین این تغییرات عبارتند از:

خستگی: زنان پس از یائسگی دچار خستگی ناتوان کننده‌ای می‌شوند که ممکن است ناشی از شرایطی مانند عدم تعادل هورمونی، نوسانات خلقی، سندرم خستگی مزمن تشخیص داده نشده و تشدید شده، فیبرومیالژیا و ... باشد.

تغییرات عصبی: زنان یائسه تغییرات عصبی متعددی را که با عنوان پارستزی شناخته می‌شود، تجربه می‌کنند. خوشبختانه این تغییرات را می‌توان با مصرف مکمل‌های مواد معدنی مدیریت کرد.

کاهش میل جنسی: عدم تعادل هورمونی ناشی از فرایند یائسگی باعث کاهش میل جنسی می‌شود. به گزارش سیناپرس، البته امروزه خشکی دستگاه تناسلی را می‌توان با استروژن موضعی درمان کرده و درمان جایگزینی هورمونی می‌تواند در برخی موارد شدید به حل این مشکل کمک کند.

آلرژی غذایی، ناراحتی‌های گوارشی: سندرم روده تحریک پذیر یا شرایط مشابه ممکن است در شرایط پس از یائسگی مشاهده و باعث سوء هاضمه شدید، ناراحتی شکمی، درد، بیماری ریفلاکس معده به مری و ... شود.

نازک شدن و ریزش مو: ریزش مو یکی دیگر از عوامل نگران کننده رایج مرتبط با یائسگی است که می‌توان با ماینوکسیدیل موضعی، بیوتین خوراکی و سایر مکمل‌های مولتی ویتامین با آن مقابله کرد.

سرگیجه: سرگیجه ناشی از یائسگی ممکن است به دلیل عدم تعادل هورمونی در سنین پس از ۴۰ سالگی بدتر شود. در این میان مصرف دارو‌هایی مانند بتاهیستین و سیناریزین ممکن است کمک کند.

بی اختیاری مثانه: با کاهش و تغییر نوع عملکرد مثانه و عضلات لگن، بی اختیاری مثانه می‌تواند یک تغییر رایج دوران یائسگی باشد و تمرینات ورزشی می‌تواند تا حدودی از آن جلوگیری کند.

سندرم سوزش دهان: طی دوران یائسگی در برخی از زنان تغییر ذائقه نیز دیده می‌شود که در موارد حاد، پس از مصرف مولتی ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌توان آن را کنترل کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • مهمترین عامل مرگ و میر افراد بالای ۵۰ سال
  • افزایش ۶۰ سانتی متری تراز دریاچه ارومیه از ابتدای سال آبی
  • جابجایی مسافر در پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان ۴۶ درصد افزایش یافت
  • دستگیری عامل توزیع غیرمجاز دارو در اصفهان
  • دستگیری عامل توزیع غیر مجاز دارو در اصفهان
  • مهمترین تغییرات بدن زنان پس از ۴۰ سالگی
  • تقاضای چین؛ عامل اصلی رکوردزنی قیمت جهانی طلا؟
  • افزایش ۴۶ درصدی جابه‌جایی مسافر از طریق پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان
  • تداوم بارندگی در سیستان و بلوچستان و هرمزگان / کاهش دما در نوار شمالی کشور
  • این غذاها مهمترین عامل ابتلا به سرطان هستند