Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@05:38:11 GMT

هرگز به شيرخواران، آب معدني ندهيد

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۳۴۶۸۹

هرگز به شيرخواران، آب معدني ندهيد

خبرگزاري آريا - يک متخصص اطفال درباره زمان مصرف مايعات و نوشيدني‌ها در شيرخواران 6 تا 12 ماهه توضيحاتي داد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علي محتشمي متخصص اطفال درباره زمان مصرف مايعات و نوشيدني‌ها در شيرخواران 6 تا 12 ماهه، اظهار کرد: بعد از6 ماهگي، شيرمادر از نظر دريافت انرژي، مواد مغذي و مايعات همچنان غذاي اصلي شيرخوار است و بايد بر حسب ميل و تقاضاي شيرخوار و به دفعات زياد ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: پس از پايان 6 ماهگي حتي زماني که کودک به مقدار کافي از شيرمادر تغذيه مي‌کند ممکن است به آب نياز داشته باشد؛ بنابراين بايد هر روز به خصوص در فصل گرما و روز‌هاي گرم، چند نوبت آب جوشيده خنک شده به او داده شود.
مشخصات آبي که بايد به نوزاد خورانده شود
اين متخصص اطفال بيان کرد: آب لوله‌کشي از زمان به جوش آمدن، اگر يک دقيقه جوشانده شود قابل استفاده است ولي آب رودخانه‌ها و امثال آن را بايد 10 تا 15 دقيقه جوشاند تا تمام باکتري‌ها، لاروها، انگل‌ها و کيست‌هاي موجود در آن از بين بروند؛ حتي المقدور از دادن آب معدني به شيرخواران خودداري شود، چون املاح موجود در آن براي شيرخوار مناسب نيست.
محتشمي افزود: کودکاني که با شير مادر تغذيه مي‌شوند معمولاً تا پايان سال دوم زندگي (24 ماهگي) نيازي به استفاده از شير پاستوريزه ندارند (آن مقدار شير پاستوريزه که در تهيه غذاي کمکي به کار مي‌رود اشکالي ندارد)؛ حدود 23 ماهگي، براي آشنا شدن کودک به طعم شير پاستوريزه مي‌توان آن را بار اول به مقدار کم در حد 30 سي‌سي با فنجان يا ليوان به کودک داد و به تدريج بر مقدار آن اضافه کرد، به اين ترتيب وقتي کودک کم‌کم از شير مادر گرفته مي‌شود مي‌تواند از شير پاستوريزه استفاده کند.
استفاده از شيرگاو قبل از پايان 12 ماهگي توصيه نمي‌شود
وي تشريح کرد: در کودکاني که از شيرمادر محرومند و با شير مصنوعي تغذيه مي‌شوند؛ مصرف شيرگاو (پاستوريزه يا استريليزه پرچرب سه و نيم درصد) از پايان 12 ماهگي به بعد بلامانع است و بهتر است جايگزين شير مصنوعي شود که آن را بايد بعد از يک دقيقه جوشاندن و به مقدار حداکثر 500 ميلي‌ليتر در شبانه روز با فنجان يا ليوان نشکن به کودک خوراند، به اين صورت مي‌توان نوزاد را به تدريج از شيشه گرفت.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۴۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماشای ماه صورتی آوریل را از دست ندهید

طرفداران نجوم می‌توانند با طلوع ماه کامل آوریل، به تماشای ماه صورتی بنشینند.

به گزارش ایسنا، ماه کامل آوریل در ساعت ۷:۴۹ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی در روز سه‌شنبه(۰۳:۱۹ بامداد چهارشنبه به وقت ایران) به اوج روشنایی خواهد رسید. طبق گفته ناسا، از صبح روز دوشنبه تا صبح روز پنجشنبه این ماه کامل به نظر می‌رسد.

چرا ماه کامل آوریل به ماه صورتی معروف است؟

به نقل از سی‌بی‌سی، نام ماه کامل اغلب از فصول، محصولات تاریخی و رفتار برخی از حیوانات می‌آید. نام ماه صورتی متاسفانه هیچ ارتباطی با رنگ ماه ندارد. درعوض، به اوایل بهار و شکوفه برخی از گل‌های وحشی، از جمله یکی از گل‌های بومی شرق آمریکای شمالی که اغلب «خزه صورتی» نامیده می‌شود، مرتبط است.

ماه کامل آوریل نام‌های دیگری نیز دارد، از جمله ماه یخ شکسته که به شکسته شدن یخ‌ها و ممکن شدن کشتیرانی در نهرها بر می‌گردد و همچنین چندین نام مرتبط با حیوانات از جمله ماه بازگشت اردک‌ها، ماه تخم‌گذاری غازها و ماه قورباغه.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • (ویدئو) از تولد تا یک ماهگی طوطی را ببینید
  • رازهای جالبی از تایتانیک که شاید هرگز درباره‌اش نشنیده باشید (فیلم)
  • اجازه ندهید حتی یک کودک از تحصیل جا بماند
  • طرح پویش؛ از بین‌برنده شکاف دانشگاه و صنعت
  • نفرت از صهیونیست‌ها به نقطه پایان این رژیم کودک‌کُش تبدیل خواهدشد
  • دعوا بر سر دستمال ارزشمند لیونل مسی!
  • نفرتی که امروز نسبت به صهیونیست‌ها ایجاد شده، تبدیل به نقطه پایان این رژیم کودک‌کش خواهد شد
  • حمله اسنوکر باز انگلیسی به حسین وفایی؛ این زمین مقدس است، برو و هرگز برنگرد!
  • تماشای ماه صورتی آوریل را از دست ندهید
  • گلدبرگ: AEW مزخرف است و هرگز به آنجا نخواهم رفت/ اخبار WWE