Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری ایسنا:  به نوشته روزنامه هندلزبلات، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به مقامات اطلاعات ارتش آلمان اطلاع داده که یک "جاسوس" در میان کارکنان ارتش وجود دارد و ادعا کرده که برای ایران جاسوسی می‌کرده است.

یک دادگاه در آلمان روز سه‌شنبه گذشته دستور حبس یک فرد آلمانی-افغان به نام عبدالحمید س. را به اتهام "جاسوسی برای ایران" پس از آنکه در آپارتمانش در بن دستگیر شده بود، صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر کیفرخواستی که برای این فرد ۵۰ ساله صادر شده، او به عنوان مترجم و کارشناس فرهنگی سرویس ضد جاسوسی ارتش آلمان "سال‌ها اطلاعات محرمانه در اختیار ایران قرار می‌داده است. "

بنابر ادعای روزنامه آلمانی هندلزبلات، این سومین باری است که طی دو سال اخیر افرادی در آلمان به جاسوسی برای ایران یا انجام فعالیت‌هایی برای دولت ایران متهم می‌شوند. دادگاهی در برلین در سال ۲۰۱۷ یک مرد پاکستانی را به اتهام برقراری ارتباط با افرادی که به رژیم صهیونیستی مرتبط هستند متهم کرد و مدعی شد که این کار را به نمایندگی از ایران انجام داده است. این فرد به چهار سال و سه ماه زندان محکوم شد.

دولت آلمان در آن زمان در اعتراض به این مسئله سفیر ایران را احضار کرد.

به گزارش هندلز بلات، مقامات آلمانی از جاسوسی عبدالحمید س؛ که کارمند ارتش آلمان بوده استف مطلع نبوده‌اند تا اینکه سازمان سیا اطلاعات اولیه را در این زمینه در اختیار آلمانی‌ها قرار داده است.

وزارت دفاع آلمان نیز این موضوع را تایید کرده، اما اطلاعات بیشتری در این زمینه ارائه نکرده است.

به گزارش ایسنا، مقامات کشورمان تاکنوان هیچ واکنشی به این ادعا نشان نداده‌اند. پیشتر برخی مسئولان ایران چنین تحرکاتی از سوی کشور‌های اروپایی را بهانه‌تراشی برای شانه خالی کردن از اجرای تعهداتشان درقبال برجام ارزیابی کرده بودند.

ولفگانگ ایشینگر مدیر کنفرانس امنیتی مونیخ در واکنش به دستگیری این فرد دو تابعیتی به اتهام آنچه که جاسوسی برای ایران خوانده شده، ادعا کرد که ایران با چنین رفتار‌هایی تنها حفظ برجام را سخت‌تر خواهد کرد.

این ادعا درحالی مطرح شده است که اخیرا برخی دیگر از کشور‌های اروپایی هم‌صدا با آمریکا و رژیم صهیونیستی، با وارد آوردن اتهامات بی‌اساسی، چون "مشارکت ایران در قتل شهروندان مقیم اروپا" سعی در اعمال فشار بر ایران دارند. در همین راستا اتحادیه اروپا به تازگی بخش‌هایی از وزارت اطلاعات را تحریم کرده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: جاسوسی ایران ارتش آلمان سیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۴۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انانیموس: سرورهای ارتش رژیم صهیونیستی هک شد

 

به گزارش تابناک و به گزارش وب‌سایت خبری عبری‌زبان «rotter» هجده گیگابایت اطلاعات محرمانه ارتش (IDF) توسط گروه هکری ناشناس به سرقت رفته است.

با بررسی اطلاعات فاش شده مشخص شد 200هزار سند طبقه‌بندی شده شامل اطلاعات هویتی کارکنان، موقعیت اماکن سری، دستورالعمل‌های داخلی و … از زیرساخت‌های ذخیره‌ساز ارتش رژیم صهیونیستی استخراج شده است.

از زمان شروع عملیات طوفان‌الاقصی حملات سایبری متعددی توسط محور مقاومت علیه زیرساخت‌های رژیم جعلی صهیونیستی رخ داده‌ است و این نشان‌دهنده میزان آسیب پذیر بودن این رژیم است.

دیگر خبرها

  • وحدت؛ قربان این گشت! /تحلیل کیهان از بازتاب حمله ادعایی به اصفهان/اقدام با ریزپرنده دلخوشی یا مقدمه اقدام اصلی؟!
  • انانیموس: سرورهای ارتش رژیم صهیونیستی هک شد
  • دستگیری یک تبعه لهستانی به اتهام جاسوسی برای روسیه
  • واکنش چین به حمله ادعایی رژیم صهیونیستی
  • عمان حمله ادعایی اسرائیل را محکوم کرد
  • واکنش چین و عمان به حمله ادعایی رژیم صهیونیستی
  • بن گویر حمله ادعایی به ایران را مورد تمسخر قرار داد
  • آلمان سفیر روسیه را احضار کرد
  • دستگیری ۲ جاسوس روسی در ایالت بایرن آلمان
  • برلین: خاورمیانه نباید وارد وضعیتی شود که خروجی آن غیرقابل‌پیش‌بینی باشد