Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-25@23:09:10 GMT

شکست آمریکا در نشست ورشو علیه ایران +فیلم

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۳۴۸۵۱

شکست آمریکا در نشست ورشو علیه ایران +فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از دیپلمات‌های اروپایی در بروکسل گزارش داد که به نظر می‌آید کشورهای اروپایی نمی‌خواهند در نشست ورشو درباره ایران که قرار است ماه آینده میلادی به ابتکار آمریکا برگزار شود، شرکت کنند.

 

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، در جریان سفر اخیر خود به خاورمیانه از برگزاری این کنفرانس در سطح وزرا با عنوان «پیشبرد آینده‌ای با صلح و ثبات در خاورمیانه» خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کنفرانس در روزهای ۲۴ و ۲۵ بهمن برگزار خواهد شد.

 

پمپئو در مصاحبه‌ای که با شبکه خبری فاکس درباره نشست آتی ورشو داشت، گفته بود: «ده‌ها کشور در این شهر گرد هم می‌آیند تا بر موضوع ثبات بر خاورمیانه تمرکز کنند... و این شامل این عنصر مهم می‌شود که ایران نفوذ بی‌ثبات کننده در منطقه نداشته باشد».

 

دیپلمات‌هایی که در بروکسل با خبرگزاری آسوشیتدپرس صحبت کرده‌اند تردیدهایی درباره موضوع اصلی این نشست دارند و می گویند: «زمان کافی برای برنامه‌ریزی آن نبوده و به نظر می‌آید ایران نیز به آن دعوت نشده است».

 

سخنگوی روابط خارجی اتحادیه اروپا هم اعلام کرده فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی این اتحادیه در اجلاس لهستان برای ایران شرکت نخواهد کرد.

 

مایا کوتسیانچیچ روز جمعه ۲۸ دی در گفتگوی تلفنی با یورونیوز فارسی در بروکسل گفت: «برنامه کاری خانم موگرینی با زمان برگزاری اجلاس لهستان در تداخل است و او به همین جهت در این کنفرانس شرکت نخواهد کرد.»

 

سخنگوی روابط خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ به این که آیا دلیل دیگری مبنی بر غیبت فدریکا موگرینی در این اجلاس به غیر از «مشغولیت کاری» وجود دارد، گفت: «خانم موگرینی همزمان با برگزاری اجلاس در سفری از قبل برنامه‌ریزی شده خواهد بود و تنها به همین دلیل در این کنفرانس شرکت نخواهد کرد.»

 

یک روز پیشتر، روزنامه وال استریت جورنال هم در گزارشی نوشت: «انتخاب لهستان، برای میزبانی این نشست از سوی برخی دیپلمات‌های اروپایی تلاش برای ایجاد شکاف در اتحادیه اروپا در مورد ایران ارزیابی شده است».

 

به نوشته این روزنامه، وزیر خارجه فرانسه احتمالا در این نشست شرکت نخواهد نمود. آلمان و انگلیس هم در مورد سطح حضور خود در این کنفرانس تصمیم نگرفته‌اند. وزیر خارجه لوکزامبورگ هم پیش از این از عدم حضور در این کنفرانس خبر داده بود.

 

در گزارش‌های خبرگزاری آسوشیتدپرس و وال استریت جورنال مشخص نشده کدام کشورهای اروپایی درباره شرکت در کنفرانس ورشو تردید دارند.

 

برخی منابع اروپایی پیشتر به رادیوفردا گفته بودند در پی خروج آمریکا از برجام، علیرغم حمایت ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا از ادامه اجرای برجام، برخی از کشورها خصوصاً در شرق اروپا، درباره لزوم حمایت از موضع واشینگتن در قبال ایران سخن گفته‌اند.

 

به رغم تبلیغات گسترده آمریکا و اسرائیل درباره نشست ورشو، روزنامه اسرائیلی هاآرتص نوشت: با وجود آنکه واشنگتن تلاش زیادی را برای گردهم آوردن ۷۰ رهبر جهان در پایتخت لهستان دارد، اما حتی در موفقیت این کشور برای تشکل ائتلاف عربی ضد ایرانی هم شک وتردید های زیادی وجود دارد. مشکل بزرگ مقابل کنفرانس ورشو آن است که هیچ کس حاضر نیست سیاست های پر هرج ومرج و مطرود ترامپ را در خاورمیانه فراموش کند.

 

به نوشته هاآرتص، شاید تنها دستاورد کنفرانس ضد ایرانی آمریکا در لهستان در ماه آینده، عکس های یادگاری بیشتر نتانیاهو با شخصیت های مختلف جهان باشد. 

 

کارشناس بی بی سی هم جنجال رسانه ای آمریکا درباره نشست لهستان را "هیاهو بر سر هیچ" دانست و گفت: « من انتظار اینکه یک ماه دیگر در لهستان اتفاقی بیفتد که تکلیف ایران یکسره شود و یا اینکه آمریکا هدف بزرگی را که دنبالش بوده، به دست آورد، ندارم.»

 

فیلم

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ورشو اروپا آمریکا جام نیوز اسرائیل لهستان ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۴۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد

به گزارش جماران؛ دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شرکت و چهار فرد را با ادعای ارتباط با فعالیت‌های سایبری فرماندهی الکترونیک سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تحریم کرد.

ایلنا به نقل از ال‌بی‌سی نوشت: دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شرکت و چهار فرد را با ادعای ارتباط با فعالیت‌های سایبری فرماندهی الکترونیک سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تحریم کرد.

بر این اساس، این بازیگران ده‌ها شرکت و نهاد دولتی ایالات متحده را از طریق عملیات سایبری هدف قرار داده‌اند.

در بیانیه مطبوعاتی وزارت خزانه داری آمریکا آمده است، در هماهنگی با اقدام فعلی، وزارت دادگستری ایالات متحده و دفتر تحقیقات فدرال در حال بازسازی کیفرخواست علیه این چهار نفر به دلیل نقش آنها در فعالیت‌های سایبری علیه نهادهای آمریکایی هستند.

در ادامه این بیانیه ادعا شده است: «این شرکت‌ها و افراد با استفاده از طیف وسیعی از فعالیت‌های مخرب سایبری، از حملات باج‌افزار علیه زیرساخت‌های حیاتی گرفته تا انجام فیشینگ نیزه‌ای علیه افراد، شرکت‌ها و نهادهای دولتی، به هدف قرار دادن ایالات متحده ادامه می‌دهند».

دیگر خبرها

  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی
  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • توطئه‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی شکست خورد/ آمریکا به زودی از منطقه خارج می‌شود
  • صدور فرمان جنگ از ورشو!
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد