Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا - فرماندار سروآباد از تامین 300 میلیارد ریال اعتبار برای احداث فاز دوم مجتمع پرورش ماهیان سردآبی در حاشیه رودخانه سیروان این شهرستان خبر داد.

کوهسار دادور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مجتمع پرورش ماهیان سردآبی در روستاهای دیوزناو و جولانده بخش مرکزی شهرستان سروآباد از پروژه های مهم و اولویت دار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: برای احداث فاز دوم این مجتمع در مجموع اعتباری بیش از 700 میلیارد ریال نیاز است که با پیگیری های انجام شده، 300 میلیارد ریال در قالب تسهیلات توسط بانک کشاورزی کردستان تامین شده و پرداخت می شود.
فرماندار سروآباد یادآور شد: برای تامین این میزان اعتبار، استاندار کردستان، رئیس سازمان برنامه ریزی و مدیریت استان، معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری، رئیس بانک کشاورزی کردستان و رئیس شیلات استان پیگیری و تلاش های زیادی انجام داده اند که جای تقدیر دارد.
وی تاکید کرد: در سال 1385 بخشی از فاز دوم مجتمع پرورش ماهیان سردآبی تا مرحله 30 درصد پیشرفت فیزیکی انجام شد اما به دلیل کمبود اعتبار ادامه کار متوقف شد.
دادور گفت: این پروژه شامل 112 استخر پرورش ماهیان سردآبی است که در هر استخر 10 تن و سالانه یک هزار و 120 تن ماهی قزل آلا رنگین کمان تولید و روانه بازار می شود.
وی اظهار داشت: هدف از اجرای فاز دوم مجتمع پرورش ماهیان سردآبی اشتغالزایی پایدار روستایی برای خانوارهای ساکن در روستاهای جولانده و دیوزناو است که در فاز اول از محل اجرای این طرح بهره ایی نبردند.
فرماندار سروآباد با بیان اینکه در مرحله دوم برای تامین اعتبار 400 میلیارد ریالی باقی مانده پیگیری های لازم انجام خواهد شد، افزود: پیش بینی می شود طی 2 سال این پروژه مهم احداث و به سرانجام برسد.
وی اضافه کرد: سیاستگذاری و نظارت بر تحقق این پروژه بر عهده فرمانداری و مدیریت اجرایی آن بر عهده اداره کل شیلات استان کردستان و جهاد کشاورزی سروآباد است.
دادور یادآور شد: دولت تدبیر و امید و مسئولان استان توجه ویژه ای به معیشت مناطق مرزی و روستاییان دارند که این می تواند در توسعه و رونق هر چه بیشتر این مناطق تاثیر بسزایی داشته باشد.
به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی فاز اول مجتمع پرورش ماهیان سردآبی در روستاهای دیوزناو و جولانده سال 1381 آغاز و در بهمن 1388 به بهره برداری رسید.
فاز اول مجتمع پرورش ماهیان سردآبی شامل 38 استخر با ظرفیت تولید 10 تن است و هر استخر شامل 2 کانال با عرض کف 2 متر و طول 66/2 متر است که در سه پله 20 متری اجرا شده است.
سالانه 380 تن ماهی قزل آلا در این مجتمع تولید می شود ضمن اینکه برای 73 خانوار نیز ایجاد درآمد و اشتغالزایی کرده است، تولیدات این مجتمع پرورش ماهی به شهرهای استان و خارج از استان صادر می شود.
میزان کل سرمایه گذاری در فاز اول این مجتمع 16 میلیارد و 386 میلیون ریال است که از طریق بانک کشاورزی استان کردستان و از محل اعتبارات طرح های افزایش تولید آبزیان تامین و هزینه شده است.
روستاهای جولانده و دیوزناو 200 خانوار و جمعیت بیش از 800 نفر است که در فاصله 45 کیلومتری شهر سروآباد و در مجاورت رودخانه سیروان واقع شده اند.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان با بیش از 50 هزار نفر جمعیت در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد تسهيلات بانكي پرورش ماهي اشتغال و توليد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۴۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت عرضه و فروش ماهیان رودخانه‌ای دزفول تا پایان فصل زاد و ولد

 در پی نظارت و کنترل بر بازار در فصل ممنوعه صید ماهی رودخانه ای، محیطبانان این اداره موفق به کشف تخلف و ضبط ماهیان چهار نفر عامل فروش غیر مجاز و معرفی  به مراجع قضایی گشتند.

مسعود نوری پور رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول در این رابطه گفت: با توجه به قرار گیری در فصل تخم ریزی ماهیان رودخانه ای برابر با قوانین شکار و صید به منظور حفظ چرخه زیستی حیات وحش و پیشگیری از انقراض نسل ماهیان بومی هر گونه عملیات صید، خرید، فروش و عرضه آن تا پایان فصل مذکور ممنوع گردیده است.

 او صید و فروش ماهی رودخانه ای را مشروط به دریافت پروانه صید از این سازمان دانست و افزود: از کلیه شهروندان گرامی خواهشمند است به منظور حفظ محیط زیست و کمک به احیای ماهیان بومی رودخانه دز تا پایان زمان زاد و ولد این گونه ها از خرید آن خودداری نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • ممنوعیت عرضه و فروش ماهیان رودخانه‌ای دزفول تا پایان فصل زاد و ولد
  • اردوهای جهادی دانشجویان کردستان به مناطق محروم سروآباد آغاز شد
  • احداث ۱۶ مجتمع خدماتی رفاهی در راه‌های استان بوشهر
  • رهاسازی ۴ میلیون بچه ماهی در رودخانه گلستان
  • اعزام ۲۵۰ دانشجو به اردوی جهادی سروآباد
  • تجمع مردم سروآباد در حمایت از حمله پهپادی ایران به اسرائیل
  • گیلان پیشرو در جهش تولید و تکثیر بچه ماهیان خاویاری
  • ایجاد دو هزار هکتار مجتمع دانش بنیان در حوزه گلخانه‌ و شیلات
  • ۴۳ مجتمع دامی در چهارمحال و بختیاری احداث می‌شود
  • شهرستان سیروان از پتانسیل های کشاورزی و گردشگری برخوردار است