Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان غربی گفت: توسعه روابط با جمهوری آذربایجان از اولویت های اساسی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است که در استان نیز این امر را دنبال می کنیم.

محمدمهدی شهریاری روز شنبه در دیدار با هیات تجاری جمهوری آذربایجان افزود: ایران و جمهوری آذربایجان اشتراک های تاریخی، فرهنگی و دینی فراوانی دارند و توسعه روابط با این کشور مورد توجه جدی ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت: آذربایجان غربی آمادگی دارد در زمینه های مختلف به ویژه در زمینه صادرات محصولات کشاورزی با جمهوری آذربایجان همکاری کند.
وی اضافه کرد: اتاق بازرگانی ارومیه باید در خصوص ایجاد بستر همکاری های مشترک در زمینه تولید و صادرات محصولات کشاورزی با تجّار جمهوری آذربایجان اهتمام ویژه داشته باشد.
تجّار آذربایجانی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه محصولات کشاورزی آذربایجان غربی از کیفیت بالایی برخوردار است، آمادگی خود را در جهت صادرات این محصولات به ویژه سیب و انگور به بازارهای خارجی از جمله بازار روسیه اعلام کردند.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی دارای پنج مرز رسمی شامل بازرگان، رازی و سرو در مرز ایران و ترکیه، صنم بلاغی در مرز جمهوری خودمختار نخجوان و تمرچین در مرز عراق است.
8137/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي روابط خارجي جمهوري آذربايجان آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۵۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در دیدار رئیسی با رئیس‌جمهور پاکستان چه گذشت؟

آفتاب‌‌نیوز :

سید ابراهیم رئیسی عصر دوشنبه و در ادامه برنامه‌های سفر خود به پاکستان در دیدار «آصف علی زرداری» رئیس جمهور این کشور، اشتراکات مذهبی، فرهنگی و تمدنی دو ملت ایران و پاکستان را از جمله عوامل مهم در تحکیم پیوند‌ها و زمینه‌ساز توسعه و تعمیق روابط میان دو کشور عنوان کرد.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر عزم مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان بر توسعه و ارتقای سطح روابط تجاری و اقتصادی، حفظ ثبات و امنیت پایدار را از جمله زمینه‌ها و ملزومات تحقق اهداف اقتصادی عنوان کرد و با بیان اینکه ایران اسلامی امنیت پاکستان را امنیت خود می‌داند، بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت و فرصت مرز‌های مشترک میان دو کشور در جهت انتفاع دو ملت تاکید کرد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله فلسطین به‌عنوان مسئله اول جهان اسلام که اکنون مسئله نخست جهان بشریت شده اشاره کرد و گفت: امروز آرمان بلند امام خمینی (ره) مبنی بر آزادسازی قدس شریف به مطالبه همه ملت‌های مسلمان و آزاده تبدیل شده و همه دولت‌های اسلامی باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

رئیس جمهور پاکستان نیز در این دیدار عشق و دلدادگی دو ملت ایران و پاکستان به اهل بیت (ع) به ویژه حضرت رضا (ع) را موجب تعمیق برادری میان دو کشور دانست و با تاکید بر علاقه مندی کشورش به توسعه و ارتقای روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها، بر اراده مسئولان پاکستان برای گشودن فصل جدیدی از روابط با ایران در این راستا تاکید کرد.

آصف علی زرداری همچنین ضمن محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی بر علیه مردم بی‌دفاع غزه، بر مخالفت دولت پاکستان نسبت به هرگونه دخالت خارجی در منطقه تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • مدیران آذربایجان غربی اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار
  • رئیسی: توسعه همکاری با کشور‌های همسایه از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • توسعه همکاری با پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • توسعه همکاری با همسایگان جزو اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • رئیسی: توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • سفر رئیس‌جمهور به پاکستان موانع توسعه روابط را از بین می‌برد
  • در دیدار رئیسی با رئیس‌جمهور پاکستان چه گذشت؟
  • بازدید رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از واحد تولیدی کنسانتره در ارومیه