Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل ارتباطات و فناوری ‌اردبیل گفت: ساخت زیرساخت ۳۰۰ کیلومتر فیبر نوری در این استان آغاز شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما،بهروز رزمی عصر امروز  در جلسه شورای فناوری اطلاعات در اردبیل از ارتقای رتبه استان اردبیل در زمینه ارتباطات وفناوری خبر داد و گفت: برای علاقه مندان این رشته تسهیلات از 15 میلیون تا 3 میلیارد تومان با سود بانکی 4 الی 12 درصد داده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استان اردبیل در خصوص ICT ارتباطات واطلاعات در سال 94 رتبه 20 کشوری داشته که در این دو سال گذشته آخرین امار که وزارت منتشر کرده رتبه 12 کشوری را شامل می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: در خصوص IDIشاخص توسعه ودسترسی به اینترنت در سال 94 رتبه 22 را داشته که طی 2سال گذشته توانسته رتبه 17 کشوری را به دست آورد.

وی بیان کرد: در شاخص توسعه ارتباطات روستایی نیز رتبه 3 کشوری را در سال 97 کسب کرده ایم این امار مستند و مورد تایید وزارت کشوری قرار دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری استان اردبیل با بیان اینکه 4 رقم آخر شماره تلفن ثابت مشترکان تغییر نمی‌کند، بیان کرد: در روزهای اخیر به دلیل  تغییر تلفن خانگی و اینترنت مشترکین به خاطر ارتقای  فیبر نوری سعی و تلاش بر این شد تا رقم 4 شماره تلفن هموطنان تغییر نکند.

وی با بیان اینکه زیرساخت 300 کیلومتر فیبر نوری در استان اردبیل آغاز شده است، ادامه داد: تمام سعی و تلاش بر این است تا برهموطنان ریالی خسارت وارد نشود.

رزمی تصریح کرد: در راستای توسعه اشتغال در این حوزه در سطح استان اقدامات گسترده‌ای انجام شده که شاهد تداوم این اقدامات خواهیم بود به طوری که در فروردین و اردبیهشت 95 شرکت‌های اردبیل در حد فروش دوربین مدار بسته بوده‌اند که خوشبختانه در این 2 سال بالغ بر 5 مورد نشست اشتغال برگزار شده این نشست‌ها برای اولین بار توسط اداره ارتباطات وفناوری در سراسر استان برگزار شد که مورد استقبال خوبی بوده است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۵۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶ شرکت دانش بنیان کردستان در حوزه فناوری اطلاعات فعال است

به گزارش خبرنگار مهر، آرام حیدری پیش از ظهر چهارشنبه در جمع فعالان ict کردستان که با حضور معاون وزیر ارتباطات برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه فناوری اطلاعات در سطح کشور شاخص IBI است و مصرف دیتا در کردستان پایین است.

وی بیان کرد: پهنای باند استان ۵۷۰ گیگابایت است که مصرف روزانه استان ۲۱۰ گیگ است.

وی خاطر نشان کرد: در زیر شاخص مهارت رتبه ۲۸ داریم که در استفاده از مهارت‌های دیجیتال ارزیابی شده است.

حیدری از اجرای طرح آموزش ایران دیجیتال در کردستان خبر داد و بیان کرد: این طرح یک طرح ملی است که در استان نیز اجرا می‌شود.

وی اعلام کرد: یک‌هزار و ۲۶۰ کسب و کار فعال کردستان دارای نماد الکترونیک است و ۱۱۳ استارت آپ فعال در استان وجود دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان اذعان کرد: تعداد شرکت‌های عضو نظام صنفی رایانه‌ای استان نیز ۱۰۴ مورد است.

حیدری اذعان کرد: از ۶۲ شرکت دانش بنیان استان ۱۶ شرکت در حوزه فناوری اطلاعات مجوز فعالیت دارند.

وی اضافه کرد: پارک علم و فناوری از ۳۲ میلیارد تومان تسهیلات مصوب شده ۱۸ میلیارد به شرکت‌ها پرداخت کرده است.

کد خبر 6087405

دیگر خبرها

  • طرح اجرای فیبرنوری کشور امسال به اتمام می‌رسد
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد
  • امروز موزه‌ها زیربنا و زیرساخت توسعه هستند/اهمیت جایگاه موزه‌ها در دانشگاه‌های کشور
  • پرداخت ۱۸ میلیارد به شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان
  • وجود ۱۲۶۰ کسب‌وکار دارای نماد اعتماد الکترونیک در کردستان
  • ۱۶ شرکت دانش بنیان کردستان در حوزه فناوری اطلاعات فعال است
  • ارتقای ۱۳ پله‌ای جایگاه پارک علم و فناوری خراسان شمالی در کشور
  • جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی
  • روند کاهشی نرخ تورم ماهانه در استان یزد
  • اجرای بیش از ۴۵۰ کیلومتر حفاری در پروژه ملی توسعه شبکه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در خراسان شمالی