Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناسان سازمان ملل متحد اعلام کردند، ایران از طریق ارسال «غیرقانونی» سوخت برای حوثی‌های یمن از این گروه در جریان جنگ با دولت این کشور حمایت مالی کرده است.

به گزارش یورونیوز؛ جنگی که به باور کارشناسان سازمان ملل، دو طرف درگیر در آن بارها قوانین بین‌المللی را در زمینه عملیات نظامی، بازداشت‌های خودسرانه و برخورد با غیرنظامیان نقض کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گزارش بررسی جنگ یمن در سال ۲۰۱۸، وضعیت این کشور «بسیار شکننده» توصیف شده و اعلام شده که یمن در حال تبدیل به «یک فاجعه بشری و اقتصادی» است.

در این گزارش ۸۵ صفحه‌ای همچنین اشاره شده که با وجود پیشرفت‌های قابل توجه نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان علیه حوثی ها، هنوز نشانه قابل توجهی از پیروزی یکی از دو طرف درگیر در جنگ مشاهده نمی‌شود.

کارشناسان سازمان ملل تصریح کرده‌اند که هدف مورد نظر عربستان در بازگرداندن اقتدار دولت مرکزی یمن دور از واقعیت به نظر می‌رسد.

این گزارش حاکی است که تعدادی از شرکت‌های کوچک داخل و خارج یمن با مشخصات جعلی تلاش کرده‌اند تا با هدف دور زدن تحریم‌های سازمان ملل و حمایت مالی از حوثی‌ها نسبت به قاچاق سوخت اقدام کنند.

کارشناسان سازمان ملل تاکید کرده اند که تمامی محموله‌های سوخت از بنادر ایران و با مدارک جعلی بارگیری شده است. البته ایران همواره حمایت از حوثی‌‌های یمن را رد کرده است.

براساس شواهد موجود در گزارش سازمان ملل، حوثی ها بر خلاف سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ میلادی که متکی به واردات سلاح بودند، طی سال ۲۰۱۸ به توانمندی تولید و استقرار تسلیحات نظامی دست یافته‌اند. لذا تحقیقات جدید کارشناسان این سازمان بر این امر متمرکز است که کدام یک از کشورهای خارجی در این زمینه با حوثی‌ها همکاری کرده است.

تنها نکته خوش‌بینانه این گزارش اشاره به احتمال موفقیت مذاکرات انجام شده در سوئد برای حل مناقشه ۵ ساله یمن است.

یمن از سال ۲۰۱۴ درگیر جنگی داخلی میان شبه نظامیان حوثی و نیروهای حامی دولت مرکزی این کشور است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سازمان ملل ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۵۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در سال ۱۴۰۲ رانندگان حامل سوخت قاچاق ۸۴ نفر کشته و مجروح برجای گذاشتند

سرهنگ خمر گفت: رانندگان خودرو‌های سواری و وانت حامل سوخت متاسفانه خطرناک‌ترین کاربران ترافیکی محور‌های استان محسوب می‌شوند که زیر پا گذاشتن کلیه مقررات رانندگی و ایمنی دلخراش‌ترین صحنه‌های تصادف با بیشترین تلفات انسانی به وجود می‌آورند که اقشار تاثیرگذار بایستی در جهت اصلاح این افراد ایفای نقش کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت در کرمان
  • کامیون های حامل سوخت قاچاق در کرمان توقیف شدند
  • کشف ۳ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • چگونه از کدال استفاده کنیم؟ | راهنمای کاربردی سامانه کدال
  • حمایت جهانی از گزارش سازمان ملل درباره نسل‌کشی اسرائیل در غزه
  • محکومیت ۱۱ میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت
  • در سال ۱۴۰۲ رانندگان حامل سوخت قاچاق ۸۴ نفر کشته و مجروح برجای گذاشتند
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله یمن  و حزب الله لبنان
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران، یمن و لبنان وضع کرد
  • کشف بیش از ۲۹۰۰ لیتر سوخت قاچاق در گیلانغرب