Web Analytics Made Easy - Statcounter

"اداره خودمختار دموکرات" با ارائه چندین بند، اعلام کرده است طی مذاکراتی که با دولت سوریه برگزار خواهد کرد، درخصوص این بندها گفت‌وگو خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، این بندهای ارائه شده در خصوص مسائل مختلف زندگی، آموزش، زبان، دفاع از وطن، پیوستن واقعی به سوریه در زیر پرچم یکپارچه سوریه و سوریه واحد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی رسانه‌ها اعلام کردند که تعداد این بندها به ۱۰ بند می‌رسد که با بند تمامیت ارضی سوریه آغاز شده است؛ این درخواست از مهمترین درخواست‌هایی است که از دولت سوریه، روسیه و چندین کشور ذیربط در حل بحران سوریه مطرح شده است.

در بند دوم آمده است که نظام در سوریه یک نظام جمهوری دموکرات باشد و "ادارات خودمختار" بخشی از این نظام باشند. طبق بند سوم "ادارات خودمختار" نمایندگانی در پارلمان سوریه در دمشق داشته باشند.

در سایر بندها نیز آمده است که در کنار پرچم سوریه، پرچم‌هایی به نمایندگی از "ادارات خودمختار" وجود داشته باشد و امور دیپلماسی در مناطق "ادارات خودمختار" به نحوی انجام شود که با منافع ملت سوریه و قانون اساسی این کشور همخوانی داشته باشد. همچنین نیروهای سوریه دموکرات نیز بخشی از ارتش سوریه شده و مسئول حفاظت از مرزهای سوریه شوند.

بر اساس این بندها؛ نیروهای امنیت داخلی در مناطق "ادارات خودمختار" بر اساس شوراهای محلی فعالیت می‌کنند که با قانون اساسی سوریه تعارضی نداشته باشد.

در بند هشتم در مورد زبان آمده است که یادگیری زبان مادری پایه و اساس آموزش در مناطق "ادارات خودمختار" است و زبان عربی زبان رسمی در سوریه به حساب می‌آید.

همچنین در این بندها ذکر شده است که آموزش در مناطق خودمختار به زبان‌های محلی در دانشکده‌های تاریخ، فرهنگ، زبان‌ها، ادبیات و دیگر دانشکده‌های مشابه انجام شود.

در بند آخر نیز آمده است که توزیع ثروت‌های سوریه به صورت عادلانه در میان مناطق مختلف این کشور صورت بگیرد.

انتهای پیام

مترجم و دبیر: پریسا فیضی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سوريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۵۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبرد مسلحانه نیروهای فلسطینی با اشغالگران در کرانه باختری

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس گزارش شبکه المیادین، رسانه‌های عبری زبان به وقوع درگیری‌های مسلحانه در اردوگاه بلاطه واقع در کرانه باختری و زخمی شدن یک نظامی صهیونیست اذعان کردند.

منابع میدانی در کرانه باختری نیز از وقوع درگیری میان نیروهای مقاومت و اشغالگران صهیونیست در شهر طوباس خبر دادند.

رسانه‌های عبری زبان روز گذشته اذعان کردند که نگرانی‌هایی در رژیم صهیونیستی مبنی بر متشنج شدن اوضاع در کرانه باختری وجود دارد.

این رسانه‌ها اضافه کردند: شرایط مذکور بعد از عملیات اردوگاه نورشمس و اعلام افزایش درگیری‌ها با تل آویو توسط جنبش فتح تشدید شده است.

در پی جنایت صهیونیست‌ها در یورش به اردوگاه نور شمس در طولکرم و به شهادت رساندن ۱۴ فلسطینی روز گذشته در کرانه باختری اعتصاب عمومی اعلام شد.

روز شنبه نیز جنبش حماس خواستار اعتصاب عمومی در کرانه باختری شده بود.

کد خبر 6084998

دیگر خبرها

  • ۳ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «ورونژ» روسیه سرنگون شدند
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • افشاگری خبرنگار بی‌بی‌سی درباره اسرائیل | تمام فیلم‌های ما را بازبینی و بخشی‌هایی از آن‌ را حذف کردند! | ویدئو
  • این شهید پسردایی ۱۵۰ افغانستانی بود ! +عکس
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • بشار اسد : گاهی دیدارهایی با آمریکایی ها داریم
  • این شهید پسردایی ۱۵۰ افغانستانی بود!+عکس
  • نبرد مسلحانه نیروهای فلسطینی با اشغالگران در کرانه باختری
  • فوری؛ حزب‌الله عراق از آغاز مجدد حملات به نیروهای آمریکایی خبر داد + اولین تصاویر | حمله با ۵ موشک