Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج، فائو اعلام کرد که سرمایه‌گذاری در بهبود و توسعه روستایی در کشورهای آفریقایی به عنوان راهی برای مقابله با مهاجرت آنها پیگیری می‌شود. 

گرازیانوداسیلوا، مدیرکل فائو اعلام کرد: روی توسعه مناطق روستایی و کشاورزی به عنوان یک راهکار حیاتی در آفریقا دنبال می‌شود که تضمینی است برای جلوگیری از مهاجرت جوانانی است که مهاجرت را به عنوان مسیر موفقیت خود دنبال می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین گفت: «در آفریقا ما نیازمند سرمایه‌گذاری در توسعه روستایی هستیم تا اینکه فرصت‌های شغلی برای جوانان این منطقه ایجاد کنیم تا آنها همچنان در روستاها به کشاورزی مشغول شوند ما نیاز داریم تا جوانان کشاورزی مدرن انجام دهند».

وی همچنین درباره کنفرانس کشاورزی فائو، بهداشت جهانی و اتحادیه آفریقا اعلام کرد که این بخشی از نشست جهانی کشاورزی و غذا است که این هفته در برلین برگزار می‌شود.

مدیر کل فائو همچنین خاطرنشان کرد: نیمی از جمعیت آفریقا به شدت فقیر و با ناامنی غذایی مواجه هستند و این بسیار مهم است که سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی به بخش‌ کشاورزی سوق داده شود. 

به اعتقاد داسیلوا این نوع مداخلات به ویژه در دیگر مناطق آفریقا نظیر ساحل عاج بسیار بااهمیت است که می‌تواند تأثیر شگرفی در مقابله با چالش‌های تغییرات آب و هوایی نیز داشته باشد.

* خشکسالی عامل مهم مهاجرت 

داسیلوا همچنین تأکید کرد که ایجاد شغل در مناطق روستایی نه تنها در بخش کشاورزی بلکه در هر بخشی که بتوان باعث شود جمعیت روستایی در آن منطقه ماندگار شود بسیار بااهمیت است. اکثر مهاجران جوان از روستاها هستند در حالی که این جوانان برای ایجاد یک کشاورزی مدرن در منطقه آفریقا وجودشان بسیار ضروری است و بسیار حیاتی است که آنها بمانند و با گرسنگی مبارزه کنند.

بنابراین در شرایطی که تأثیرات تغییرات آب و هوایی هم به عنوان مانع بزرگ در بخش تولیدات کشاورزی شده است قفل بیکاری را باید با کلید کشاورزی باز کرد. به نحوی که باید کشاورزی را برای جوانان جذاب‌تر کنیم.

بر اساس گزارش فائو، تعداد مهاجران بین‌المللی از سال 1990 تاکنون از 153 میلیون به 250 میلیون نفر رسیده که در این میان مهاجران مناطق روستایی 50 درصد این میزان را شامل می‌شود. این مهاجران به ویژه در مناطقی که شهرسازی شده‌اند بیشتر شده است. این رقم در مناطق صحرای بزرگ آفریقا تا 75 درصد هم می‌رسد. 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۵۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه سیستم‌های مخابراتی کردستان با سرمایه‌گذاری ۹۱ میلیارد ریالی

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: به منظور تامین تجهیزات لازم در حوزه مخابرات، سال گذشته ۹۱ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در استان کردستان صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه کردستان آزاد حکمت اظهار کرد: ایجاد مرکز جدید مخابراتی و تعویض سویئچ در ۵۴ نقطه روستایی و ۹ مرکز شهری با ظرفیت بیش از شش هزار و ۲۰۰ پورت، حذف مرکز قبلی در مرکز دار سیران شهرستان مریوان و ایجاد دو هزار و ۵۶۰ پورت از اقدامات این حوزه در سال ۱۴۰۲ بوده است.

وی به انجام توسعه سویئچ تلفن ثابت،ADSL و VDSL در ۵۸ مرکز شهری و روستایی با ظرفیت سازی دو هزار و ۶۵۵ پورت اشاره کرد و افزود: از این ۵۸ پروژه، ۳۷ مورد آن در نقاط روستایی به اجرا درآمده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان از ایجاد اینترنت پرسرعت مخابرات به میزان ۴۸۰ پورت در ۹ روستای جدید در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: با تحقق این مهم ۵۹۹ روستا از مزایا و سرویس‌های اینترنت پرسرعت مخابرات بهره‌مند شده‌اند.

حکمت اضافه کرد: سال گذشته حدود هفت هزار خط تلفن ثابت برای مشتریان جدید در استان دایر شده که ۸۹۶ خط آن روستایی است.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۹ هزار و۲۰۰ پورت ADSL و ۴۸۲ پورت VDSL به مشتریان جدید واگذار شده است که بیش از ۳۳۰۰ مشترک آن در نقاط روستایی ساکن هستند.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به وجود زیرساخت‌های سرویس جدید FTTH در برخی از نقاط استان و بهره‌مندی مشتریانی که استفاده از بستر این فناوری را دارند، افزود: در سال گذشته به ۷۷۴ مشترک جدید، سرویس FTTH ارائه شده است.

حکمت ادامه داد: در سال جاری اقدامات و پروژه‌های قابل توجهی در تمام حوزه‌های مخابراتی به‌ویژه تحقق برنامه نجما در کمترین زمان ممکن در دستور کار منطقه قرار دارد.

کد خبر 747210

دیگر خبرها

  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها 
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها
  • ۳۰۲ کیلومتر راه روستایی در لرستان آسفالت شد
  • اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰۰۰۰ مشترک جدید گاز در مناطق شهری و روستایی ایلام
  • حضور منتخبان جامعه جوانان ورزشی در مناطق عملیاتی جنوب
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • توسعه سیستم‌های مخابراتی کردستان با سرمایه‌گذاری ۹۱ میلیارد ریالی
  • لزوم توسعه خدمات کتابخانه‌ای در حاشیه شهرها و مناطق روستایی سنندج
  • چشم انداز روشن توسعه برق روستایی کردستان/ اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان در سال ۱۴۰۳