Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه شورای عالی حج و زیارت عصر امروز (شنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

اسحاق جهانگیری با بیان اینکه موضوع حج و زیارت از موضوعات مورد توجه مردم ایران است، گفت: حج و زیارت در ارتقاء معنویت و اعتلای دینی جامعه نقش موثری دارد و باید تلاش کنیم فرایند انجام این گونه برنامه‌های معنوی هر چه بیشتر برای مردم تسهیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون اول رییس جمهور افزود: در ایام حج دستگاه‌های متعددی در این موضوع دخیل هستند که انتظار داریم همه این دستگاه ها همکاری و هماهنگی لازم را با سازمان حج و زیارت انجام دهند تا مردم بتوانند به بهترین شکل ممکن در این مراسم شرکت کنند.

جهانگیری با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران خواهان روابط صمیمانه و دوستانه با همه کشورهای همسایه و منطقه است،‌تصریح کرد: حج می‌تواند بعنوان دیپلماسی فرهنگی و دینی، نقشی موثر و سازنده در ارتقاء سطح روابط میان کشورهای اسلامی داشته باشند. 

در این جلسه که وزاری امور اقتصادی و دارایی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، راه و شهرسازی، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و رییس اورژانس کشور نیز حضور داشتند، رییس سازمان حج و زیارت گزارشی از جلسات برگزار شده و مذاکرات صورت گرفته با وزارت حج عربستان برای حج سال 98 ارائه کرد و گفت: در این مذاکرات در خصوص همه موضوعات نظیر تغذیه، تدارکات، حمل و نقل و اسکان زوار بحث و تبادل نظر شد و تفاهم نامه‌ای میان دو کشور به امضا رسیده و توافقات لازم صورت گرفته است.

رشیدیان همچنین با اشاره به گشایش مجدد و آغاز بکار دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان، خاطر نشان کرد: همه مسائل و موضوعات مرتبط با حجاج ایرانی از طریق این دفتر پیگیری خواهد شد و این موضوع نقش موثری در بهبود شرایط حجاج ایرانی در ایام حج خواهد داشت.

در ادامه این جلسه موضوع تشکیل کمیسیون دائمی شورای عالی حج و زیارت و آیین نامه آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید. 

موضوع چگونگی تامین منابع مالی مورد نیاز برگزاری حج سال 98، بودجه اختصاصی سازمان حج و زیارت، نظارت بر دفاتر خدمات زیارتی و تعیین حسابرس سازمان حج و زیارت در سال 98 از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: معاون اول مردم ایران جامعه رییس جمهور جمهوری اسلامی ایران کشورهای اسلامی فرهنگ و ارشاد نماینده ولی فقیه جمعیت هلال احمر اسلامی ایران عربستان حمل و نقل آیین نامه منابع مالی بودجه ایران و عربستان بودجه رییس جمهور مردم ایران معاون اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۵۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای یادداشت تفاهم راه توسعه میان ترکیه، عراق، قطر و امارات

به گزارش جماران به نقل از آناتولی، یادداشت تفاهم راه توسعه بین ترکیه، عراق، قطر و امارات تحت حمایت رئیس‌جمهور اردوغان و نخست‌وزیر عراق در بغداد به امضا رسید.

یادداشت تفاهم بین ترکیه، عراق، قطر و امارات تحت حمایت رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق در خصوص همکاری در پروژه راه توسعه در بغداد، پایتخت این کشور امضا شد.

عبدالقادر اورال‌اوغلو، وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه، رزاق محیبس الصداوی، وزیر حمل و نقل عراق، جاسم بن سیف السلیطی وزیر حمل و نقل و ارتباطات قطر و سهیل محمد المزروعی وزیر انرژی و زیرساخت امارات نیز در مراسم امضای یادداشت تفاهم حضور داشتند.

گفتنی است رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه برای انجام دیدارهای رسمی صبح امروز عازم عراق شد و در فرودگاه بین المللی بغداد مورد استقبال محمد شیاع السودانی، نخست وزیر و سایر مقامات عراقی قرار گرفت.

 

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه اجرای طرح فیبر نوری در شهر بیرجند
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • امضای تفاهم نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • امضای اسناد و تفاهم‌نامه‌های مشترک میان ایران و سریلانکا
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • امضای تفاهم نامه همکاری حوزه هنری و اداره کل تعاون خراسان رضوی
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری
  • امضای یادداشت تفاهم راه توسعه میان ترکیه، عراق، قطر و امارات