Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-25@19:10:29 GMT

تشکیل بیش از ۴ هزار پرونده تخلف ارزی

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۳۵۴۹۱

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدرضا پورابراهیمی با بیان اینکه، موضوعات مرتبط با حوزه منابع و مصارف ارزی در ماه های اخیر به علت سوء مدیریت، مشکلات متعددی را برای کشور ایجاد کرد، افزود: بر اساس گزارش‌ها از ابتدای امسال تا ۲۷ دی، از کل منابع ارزی که برای واردات کالا تخصیص پیدا کرده بود، حدود یک چهارم آن با وجود اختصاص ارز، کالایی وارد نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه، بانک مرکزی برای رفع این مشکل، سامانه رفع تعهد ارزی واردکنندگان را راه اندازی کرده است، گفت: بر این اساس که مجلس هم از آن حمایت می‌کند، همه کسانی که می‌خواهند واردات را انجام دهند باید اعتبارسنجی شوند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه این سامانه اعتبارسنجی، رتبه اعتباری بازرگان را مشخص می کند، افزود: بر اساس آمارها، حدود ۲۱ هزار بازرگان کشور بر این اساس اعتبارسنجی و رتبه بندی شدند و اطلاعات مربوط به آن ها در این سامانه، مدنظر قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: این موضوع کمک می‌کند سقف واردات برای­ هر بازرگان و فعال اقتصادی تعیین شود.

پورابراهیمی گفت: بر اساس بخشنامه اخیر دولت، اکنون رسماً عملیات اعتبارسنجی بازرگانان با رویکرد جدید در قالب سامانه رفع تعهد ارزی واردکنندگان، عملیاتی­ شده است و این رویکرد، استمرار خواهد داشت.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیریت این کار توسط بانک مرکزی انجام می شود، افزود: انتظار ما از دولت این است که برای جلوگیری از ایجاد فساد و رانت را در اقتصاد کشور، حوزه سامانه های اطلاعاتی را عملیاتی کند.

وی اضافه کرد: بازرگانان غیر معتبر در حال انجام لابی‌هایی هستند و به وزارتخانه‌ها و مجموعه‌های مختلف فشار می‌آورند تا بتوانند تبصره و استثنائاتی را بر این سامانه ها وارد کنند لذا دولت باید سامانه ها را اجرایی کند و محکم و قاطع بایستد و مجلس هم از این رویکرد حمایت می‌کند­.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۵۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۲ میلیارد ریالی یک محتکر روغن موتور در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ مظفری گفت: با گزارش گشت مشترک تعزیرات حکومتی پیرامون کشف روغن موتور از یک باب منزل مسکونی، پرونده این تخلف برای رسیدگی به شعبه چهارم تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی افزود: پرونده قاچاق روغن موتور به ارزش ۲ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال در شعبه چهارم بدوی تعزیرات حکومتی زنجان رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ادامه داد: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، تخلف را محرز دانست و متهم را علاوه بر ضبط کالا به پرداخت ۲ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال جزای نقدی معادل ارزش کالای کشف شده محکوم کرد.

مظفری با اشاره به بازدید‌های نظارتی و مشترک تعزیرات با سایر دستگاه ها، گفت: در این بازدید‌ها ۱۵۰ تیم گشت مشترک در استان برای بازرسی اعزام شدند و در مجموع ۹۲۹ بازرسی انجام دادند.

وی افزود: در طرح ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان نیز روسای شعب سیار تعزیرات حکومتی زنجان به همراه ضابطان قضایی از ۹۲۹ واحد صنفی بازدید و ۶۸ واحد متخلف را پلمب کردند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ادامه داد: شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف اعم از گرانفروشی و کم فروشی را در سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی ثبت کنند.

دیگر خبرها

  • هشدار ارزی قالیباف به دولت
  • صدور رای برای بیش از ۹۵ درصد از پرونده‌های تخلف طرح شده در تعزیرات گلستان
  • رسیدگی به هزار و ۳۵۸ پرونده تخلف در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد
  • رسیدگی به چک‌های برگشتی با هوش مصنوعی
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • جریمه ۲ میلیارد ریالی یک محتکر روغن موتور در زنجان
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • عرضه ۴۲۶.۸ میلیون دلار حواله ارزی در سامانه نیما
  • تجهیز کریدورهای حمل بار مازندران به سامانه هوشمند توزین
  • مادر و دختر قاچاقچی ارز در شیراز، نقره داغ شدند