Web Analytics Made Easy - Statcounter

آستان نیوز: حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جلال حسینی ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت زهرا(س) به روایت ۷۵ روز اظهار کرد: حقیقت و ارزش وجودی حضرت زهرا(س) را کسی جز خدای متعالی و اولیای خاص او نمی‌دانند، اما با این همه مگر نه این است که خاندان نبوت، هادیان خلقتند و زندگی و کلامشان حجت و الگوی مردمان است، پس شناخت و بهره‌ گرفتن از هدایت آنان در حد امکان وظیفه‌ای است که در عصر حاضر سخت به انجام آن نیازمندیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که به مناسبت ایام فاطمیه برنامه‌‏های متعددی در حرم مطهر رضوی تدارک دیده شده است، عنوان کرد: در این ایام روزانه برنامه‌های مدیحه‌سرایی، روضه‌خوانی، قرائت ادعیه و سخنرانی تبلیغی و مذهبی برای عموم زائران و مجاوران در اماکن متبرکه‌ حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی رواق‌های «امام خمینی(ره)»، «حضرت معصومه(س)»، «دارالحجه»، «رواق حضرت زهرا(س)» و «شبستان‌های مسجد جامع گوهرشاد» را محل‌هایی عنوان کرد که ویژه برنامه‌های سخنرانی حرم مطهر در ایام فاطمیه در آن برگزار می‌شود.

حسینی اظهار کرد: آیت الله سید احمد علم‌الهدی و کاظم صدیقی و حجج‌اسلام والمسلمین مقری، محمد رجایی خراسانی، رفیعی، جعفر اسلامی‌فر و سیدقاسم یعقوبی سخنرانانی هستند که با موضوعات تحلیل سیره تربیتی حضرت زهرا(س)، انقلاب فاطمی ولایت فاطمی، ولایت‌مداری در سیره فاطمه زهرا(س)، امام زمان(عج) در کلام حضرت زهرا(س) و سیره اجتماعی حضرت زهرا(س) در حرم مطهر رضوی به ایراد سخنرانی می‌پردازند. ویژه برنامه‌های دهه فاطمیه به روایت ۷۵روز از امروز در حرم مطهر امام رضا(ع) آغاز می‌شود و تا پایان هفته ادامه دارد.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: یکشنبه ۳۰ دی‎ماه ساعت ۹:۳۰ ویژه برنامه سالروز شهادت حضرت زهرا(س) با سخنرانی آیت‌الله سیداحمد علم الهدی همراه خواهد بود که در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

حسینی ابراز کرد: ویژه برنامه‌های سخنرانی برای زائران غیرایرانی به زبان‌های «عربی» و «اردو» با موضوع تبیین ابعاد مختلف شخصیت حضرت زهرا(س) نیز از سوی مدیریت امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی تدارک دیده شده است.

وی افزود: در این ایام در اماکن متبرکه رضوی مراسم عزاداری و مداحی برپا خواهد شد و ذاکران و مداحان خاندان عصمت و طهارت(ع) چون مهدی سروری، حمید اکبری، صادق خالق‎پور، جواد مشکی‌باف، حمید اکبری، علی خوشچهره، جعفرملائکه، به مرثیه‌سرایی خواهند پرداخت.

منبع: فردا

کلیدواژه: برنامه ایام فاطمیه حرم رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۵۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه برنامه‌های لیالی قدر در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)

مدیر روابط عمومی آستان مقدس حضرت شاهچراغ علیه السلام ویژه برنامه‌های شب‌های پرفضیلت قدر در سومین حرم اهل‌بیت علیهم السلام را تشریح کرد. - اخبار استانها -

امیرعباس حقیقی‌نیک در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در شیراز، در تشریح برنامه‌های لیالی قدر آستان مقدس احمدی و محمدی (ع)، اظهار داشت: ویژه برنامه‌های شب‌های قدر شامل قرائت قرآن، سخنرانی و قرائت دعاهای ویژه این شب‌ها در شبستان امام خمینی (ره) در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود.  

وی افزود: این ویژه برنامه‌ها در لیالی 19 و 21 رمضان از ساعت 21:15 و در شب 23 این ماه مبارک از ساعت 21 با تلاوت کلام الله مجید در شبستان امام خمینی (ره) آغاز و با قرائت دعای جوشن کبیر، سخنرانی مذهبی و قرائت دعای ابوحمزه ثمالی ادامه می‌یابد. پایان بخش برنامه‌های لیالی قدر، مراسم قرائت دعای قرآن خواهد بود.

مدیر روابط عمومی آستان مقدس حضرت شاهچراغ علیه السلام ادامه داد: جمعه 10 فروردین1403 در شب 19 ماه مبارک رمضان، پس از تلاوت کلام الله مجید توسط کربلایی حسین پرندک، دعای جوشن کبیر از ساعت 21:30 توسط مداحان اهل‌بیت علیهم السلام؛ حاج حسن جوکار و سید حسین فتح الهی قرائت خواهد شد. از ساعت 23:40 حجت الاسلام و المسلمین خورشیدی به ایراد سخن می‌پردازد و حاج مهدی منصوری از ساعت 15دقیقه بامداد، دعای ابوحمزه ثمالی و از ساعت 1:45، دعای قرآن را قرائت خواهد کرد.

وی گفت: یکشنبه 12 فروردین‌ماه، در شب 21 رمضان که مصادف با شب شهادت امیرمومنان حضرت علی علیه السلام است، پس از تلاوت قرآن کریم توسط کربلایی حسین پرندک، حاج خلیل نگهبان و سید محسن بنی فاطمی از ساعت 21:30 ضمن قرائت دعای جوشن کبیر، در رثای شهادت مولای متقیان، مرثیه‌سرایی می‌کنند و در ادامه آیت الله دژکام، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز از ساعت 23:55 پیرامون فضایل و مناقب مولای متقیان به ایراد سخن خواهد پرداخت، و پس از آن، دعای ابوحمزه ثمالی از ساعت 30 دقیقه بامداد با نوای حاج کاظم محمدی قرائت می‌شود. پایان بخش برنامه‌های این شب، قرائت دعای قرآن از ساعت 2 بامداد توسط امام جمعه شیراز خواهد بود.

حقیقی‌نیک تصریح کرد: سه‌شنبه 14 فروردین 1403، همزمان با شب قدر 23 ماه مبارک رمضان، مراسم ترتیل‌خوانی سوره‌های مبارکه روم، عنکبوت و دخان از ساعت 21 با نوای برادر مهدی کشاورز برگزار می‌شود. از ساعت 22 دعای جوشن کبیر توسط سید مصطفی موسوی نژاد و حاج مهدی سروری قرائت می‌گردد و آیت الله سید شرف الدین ملک‌حسینی از ساعت 15 دقیقه بامداد به ایراد سخن خواهد پرداخت. حاج حمیدرمضان پور از ساعت 45 دقیقه بامداد، دعای ابوحمزه ثمالی و از ساعت 2:15، دعای قرآن را قرائت خواهد کرد.

انتهای پیام/424/

دیگر خبرها

  • صحن و سرای رضوی مهیای میزبانی از زائران در شب‌های قدر
  • ۴۰ هزار خادم حرم امام رضا(ع) آماده خدمت در شب‌های قدر شدند
  • برنامه های شبهای قدر در حرم مطهر حضرت معصومه (س)
  • برنامه های شبهای قدر در حرم مطهر حضرت معصومه(س)
  • برنامه‌های حرم حضرت معصومه (س) در شب‌های قدر اعلام شد
  • اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر
  • «شکوفه‌های آسمانی» در حرم حضرت معصومه (س)
  • «شکوفه‌های آسمانی» در حرم حضرت معصومه(س) + فیلم
  • اعلام ویژه برنامه های لیالی قدر در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)
  • ویژه برنامه‌های لیالی قدر در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)