Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، حمیدرضا حاجی بابایی عصر امروز در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: مشکل معیشت از مباحث دهه‌های اخیر فرهنگیان است و در برنامه ششم توسعه این موارد را احصا کردیم و در قانون نسخه‌ای نوشتیم که اگر عملیاتی می‌شد شاید امروز این سؤال با این شدت مطرح نبود اما چون برنامه ششم توسعه اجرا نشده است با این مقوله مواجهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا فاصله حقوقی بخش‌های مختلف کم نشد؟

وی افزود: ماده 29 برنامه ششم توسعه تاکید دارد، شاغلان باید در 5 سال حقوق‌شان به شکل عدالت‌محور جلو برود که فاصله حقوقی بخش‌های مختلف بیش از 20 درصد نباشد و بیشترین گروهی که در مظان اتهام هستند و فکر می‌کنیم حقوقشان بالاست مدیران هستند؛ در این ماده آماده است دولت از سال 97 حقوق این افراد را در یک سامانه قرار دهد تا حقوق همه مشخص شود اما این کار انجام نشد.

مشکل 11 هزار میلیارد تومان اعتبار رتبه‌بندی

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت:‌ ماده 30 قانون برنامه ششم توسعه با اشاره به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تاکید دارد که این روند در طول 5 سال انجام شود، این مسئله هم به معنای واقعی اجرا نشد ماده 63 نیز به نظام رتبه‌بندی معلمان اشاره می‌کند، مشکل این است که می‌گویند اجرای آن 11 هزار میلیارد تومان پول می‌خواهد اما یکبار نشد ما و مسئولان را بیاورند تا بررسی کنیم واقعا 11 هزار میلیارد نیاز است یا خیر.

حاجی بابایی ادامه داد: این سه بند قانون برنامه ششم توسعه که به عبارتی سه توپ است هر سه به دروازه مجلس شوت شده و دولت هیچ نقش‌آفرینی نکرده است و مجلس باید در این رابطه تصمیم بگیرد؛ ما هم تا حرف می‌زنیم بعضی افراد که نگرش سیاسی دارند، می‌گویند حرف‌های پوپولیستی می‌زنید و نمی‌گذارند برنامه‌ها ساماندهی شده بررسی شود.

وی با طرح این پرسش که آیا بودجه سال 98 این قابلیت و ظرفیت را دارد که به فرهنگیان و اقشار کم درآمد جامعه کمک کند، افزود: از نظر بنده این ظرفیت در بودجه سال آینده وجود دارد؛ سال 95 که برنامه ششم توسعه مطرح بود،‌ بنده اعلام کردم 87 هزار میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه‌ها درآمد حاصل می‌شود اما نماینده دولت می‌گفت 31 هزار میلیارد تومان و در نهایت رئیس مجلس کار را به دیوان محاسبات واگذار کرد که آنها گفتند درآمد 36 هزار میلیارد تومان است.

حاجی بابایی ادامه داد:‌ سال 96 در کمیسیون تلفیق برای نماینده‌ها توضیح دادم که درآمد از محل هدفمندی یارانه‌ها 102 هزار میلیارد تومان است و برای سال 97 این رقم را 110 هزار میلیارد تومان اعلام کردم که مجلس هم پذیرفت و در بودجه 98 درآمد هدفمندی یارانه‌ها 110 هزار میلیارد تومان تعیین شده است.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس در ادامه با اشاره به بودجه سال 98 تصریح کرد:‌ بودجه عمومی دولت 407 هزار میلیارد تومان در سقف اول تعیین شده است و اعتبار مربوط به نظام رتبه‌بندی 2 هزار میلیارد تومان در سقف دوم بودجه است اما نکته این است که اگر درآمدها افزایش پیدا کند سقف دوم بودجه خرج خواهد شد و با وجود تحریم‌ها مشخص است که این مسئله محقق نمی‌شود.

بودجه شرکت ملی نفت،‌گاز و پتروشیمی‌ها نیاز به بررسی دارد

وی ادامه داد:‌ 70 درصد بودجه برای شرکت‌های دولتی است که حتما باید آن را بررسی کنیم، در شرکت‌هایی مانند شرکت ملی نفت و گاز نیاز به بررسی داریم؛ هم‌اکنون 14.5 درصد بودجه را برای توسعه یکجا به شرکت نفت می‌دهند که نه وارد خزانه کل می‌شود و نه مجلس بر آن نظارت دارد یا اگر بودجه پتروشیمی‌ها را بررسی کنیم از لابه لای آن می‌توان به آموزش‌وپرورش، اقشارکم درآمد و بازنشستگان کمک کرد؛ هم‌اکنون بازنشتسگان جهاد کشاورزی هم در بدترین وضعیت به سر می‌برند.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با تاکید بر اینکه هنگام تحریم باید تمام برنامه‌ها شفاف‌سازی شود و هر جا که حتی یک سر سوزن امکان برداشت وجود دارد مورد توجه قرار گیرد تا آن را به مردم بدهیم، عنوان کرد: مجلس اراده کرد و وضعیت هدفمندسازی یارانه‌ها اصلاح شد و اینبار باید بودجه شرکت‌های دولتی را بررسی کند تا بتوانیم به اقشار کم‌درآمد کمک کنیم؛ مجلس معمولا به طرح‌های مربوط به معلمان رای می‌دهد اما دولت به هر دلیلی تاکنون اجرا نکرده است؛ اگر بودجه شرکت‌های دولتی را بررسی کنیم دست مجلس باز می‌شود و می‌تواند کمک کند تا به بهانه نبود اعتبار از اجرای طرح‌ها و مصوبات سرباز نزنند.

روش‌های جبران کمبود معلم؛ از صرفه جویی در حقوق تا ادغام کلاس‌ها

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس در واکنش به سؤال یکی از معلمان مبنی بر اینکه با استقرار نظام 6.3.3 در آموزش‌وپرورش او را از سال 95 مجبور کرده‌اند که برای تدریس از دوره متوسطه به ابتدایی برود، بیان کرد:‌ برای اجرای نظام 6.3.3 در سال 92 هیچ مشکلی نداشیم و این معلم را هم سال 95 به اجبار به دوره ابتدایی فرستاده‌اند، این مسئله ربطی به 6.3.3 ندارد چون سال 92 گفتند 350 هزار معلم مازاد داریم و این باعث شد نه مجلس و نه دولت به آموزش‌وپرورش مجوز جذب معلم ندهند و دانشگاه فرهنگیان هم عملا تعطیل کردند و از سال 92 تا 95 سالانه 30 هزار نفر در آموزش‌وپرورش بازنشسته شدند که هیچ کس جایگزین آنها نشد در این شرایط وزارت آموزش‌وپرورش برای جبران کمبود معلم، کلاس‌های درس را ادغام کرد؛ در آن ایام ما میانگین جمعیت دانش‌آموزان کلاس‌های درس کشور را به 22.9 رسانده بودیم که هم‌اکنون از 30 نفر عبور کرده است؛ چرا نمی‌گویند الزام معلمان برای تدریس در دوره ابتدایی به دلیل ادغام کلاس‌های دوره متوسطه و فرستادن نیروهای آزاد به دوره ابتدایی با هدف کمبود آموزگار است؟ خرید خدمات آموزشی هم روش دیگر برای جبران کمبود معلم است. هم‌اکنون حدود 40 هزار معلم را به این طرح وارد کرده‌اند و با پرداخت ماهانه 500 تا 700 هزار تومان حقوق از او می‌‌خواهند که فقط 40 دانش‌آموز را اداره کند!

وی درباره وضعیت معلمان حق التدریس گفت:‌ مشکل این معلمان باید حل شود اما چرا آموزش‌‌‌وپرورش، معلم حق‌التدریس، خرید خدمات و روزمزد به کار می‌گیرد؟ مگر دانشگاه فرهنگیان را ندارد؟ چون بحث خصوصی‌سازی و اداره ارزان آموزش‌وپرورش مطرح است به این سمت می روند که یک نیروی لیسانس را بیاورند که چند سال با حداقل حقوق برای آنها کار کند اما سؤال این است اگر این افراد کارآمد هستند آنها را استخدام کنند و اگر کارآمد نیستند چرا آنها را وارد کلاس‌‌های درس کردند؟ متاسفانه دولت و آموزش‌وپرورش درباره استخدام آنها همکاری نمی‌کنند.

خرید خدمات یعنی معلم ارزان برای دولت

حاجی بابایی درباره معلمان خرید خدمات آموزشی عنوان کرد:‌ خرید خدمات یعنی آموزش‌وپرورش بدون هیچ آزمونی، هر فردی را که می‌خواهد، معلم کند و رئیس‌جمهور هم هنگام ارائه لایحه بودجه به مجلس تاکید داشت که 10 درصد دانش‌آموزان از سال آینده تحت پوشش طرح خرید خدمات قرار بگیرند! این چه تعریفی از آموزش‌وپرورش است؟! نتیجه چنین نگاهی می‌شود این که یک جوان 5 سال به دورترین روستاها برای تدریس می‌رود و نه حقوق و بیمه مناسب دارد و نه تعیین تکلیف می‌شود چون حضور او برای دولت ارزان تمام می‌شود، این روند تلف است و واقعا نمی‌‌دانم دیوان محاسبات در این کشور چه می‌کند؟ اگر آموزش‌وپرورش می‌خواهد نیرو بگیرد، آزمون برگزار کند و از آن طرق اقدام به جذب معلم کند.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس درباره ادامه تحصیل فرهنگیان بیان کرد: قانونی در مجلس مصوب شده است که همه کارکنان وقتی استخدام دستگاهی شدند در حین کارمند بودن فقط می‌توانند یک مقطع بالاتر بروند یعنی فردی که لیسانس دارد فقط می تواند فوق لیسانس بخواند البته این مشکل را پیگیری کردیم اما در صحن مجلس رای نیارود هم‌اکنون قانون مدیریت خدمات کشوری در حال بررسی است و از طریق آن موضوع را بررسی می‌کنیم و امیدواریم به نتیجه برسیم اما این مجلس است که باید به آن رای بدهد.

وی گفت: آموزش‌وپرورش در سال 97، 194 هزار نفر کمبود معلم داشت اما چگونه آن را جبران کرد؟ روش جبران به این صورت بود که نیروهای پیش‌دبستانی را به کلاس‌های درس فرستادند تا کسری نیرو جبران شود اما همین افراد را هم استخدام نمی‌کنند؛ حرف ما این است که به معلم عزت بدهید، او را از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب کنید که حقوق مناسب داشته باشد و از همان روز اول استخدام شود تا دیگر به هیچ نماینده‌ای برای استخدام نیاز نداشته باشد اما متاسفانه برای کم کردن هزینه‌ها از روش خرید خدمات آموزشی استفاده می‌کنند؛ دانشگاه فرهنگیان برای جبران کمبود معلم باید سالانه 50 هزار دانشجو بگیرد.

حاجی بابایی در پاسخ به پرسش یکی از معلمان که در سال 89 استخدام شده اما هنوز پیمانی است و تعیین تکلیف نشده، عنوان کرد: در سال 89، 40 هزار نفر استخدام شدند و طبق قانون بعد از 5 سال پیمانی‌ها باید رسمی شوند اما بنده نمی‌دانم گناه این‌ها چیست که رسمی نشده‌اند، شاید گناه آنها این است که در دوره ما استخدام شدند.

بیمه طلایی از مسیر خود خارج شد

وی درباره بیمه طلایی فرهنگیان بیان کرد:‌ بیمه طلایی از مسیر خود خارج شده است و آنچه ما مصوب کردیم در زمان خود قدرتمندترین پیمانی بود که با بیمه ایران نوشته شد و بعدها آن را از بیمه ایران گرفتند، نوع آن متفاوت شد و سطح خدمات‌دهی کاهش یافت؛ هم‌اکنون با بیمه سلامت در ارتباط هستند که بیمه سلامت سطح هزینه‌ها را بالا برد. بیمه تکمیلی فرهنگیان نیاز به کار بنیادی دارد و دولت باید تصمیمی برای آن بگیرد اما برای اینکه کم نیاورند هم‌اکنون وضعیت آن شبیه شیری شده است که دائم آب به آن اضافه می‌کنند تا رقیق شود.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با اشاره به سرانه مدارس گفت: برای حل مشکلات مالی مدارس که بیشترین بخش در پرداخت هزینه‌های آب، برق و گاز بود در مجلس مصوب کردیم که این هزینه‌ها تا سقف الگوی مصرف برای مدارس رایگان باشد اما 6 ماه از سال گذشته بود و بخشنامه اجرایی آن به مدارس ارسال نشده بود! واقعا دیگر مجلس باید چه کار کند؟ از سوی دیگر باید سرانه مدارس را افزایش دهیم و اینگونه نباشد که به دلیل نبود بودجه مردم را جریمه کنیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: حاجی بابایی فرهنگیان حقوق معلمان بودجه آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۵۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود / ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز

ارتقای سطح آگاهی، پرورش روحیه مشارکت جویی، آشنایی با دستاوردهای انقلاب اسلامی و ایجاد روحیه اعتماد به نفس و خودباوری، از اهداف پرسش مهر دانش‌آموزان است، زیرا پاسخ به روحیه پرسشگری دانش‌آموزان و تمرین این روحیه، می‌تواند زمینه بروز و رشد خلاقیت را در آنها زنده کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هر سال رئیس جمهور پرسشی را با عنوان «پرسش مهر» در حوزه تعلیم و تربیت برای دانش‌آموزان مطرح می‌کردند که با هدف جلب مشارکت فعال فرهنگیان و دانش‌آموزان، فعالیت بیشتر فضای فرهنگی جامعه و توسعه و افزایش حس مسئولیت‌پذیری مخاطبان انجام می‌شد. اما امسال رئیس جمهور «پویش‌مهر» را جایگزین «پرسش مهر» کرد که محورهایی مانند امیدواری دانش‌آموزان نسبت به آینده و پیشرفت کشور، اهمیت بیان روایت پیشرفت برای دانش‌آموزان، بسیج انگیزه‌های دانش‌آموزان برای پیشرفت ایران قوی و تشویق دانش‌آموزان برای روایت خلاقانه و هنرمندانه برداشت می‌شود.

براساس محورهای در نظر گرفته شده در پویش مهر، آموزش و پرورش باید برای این مسائل که راهبردهایی را دربر دارد، دانش‌آموزان را نسبت به آینده خود و کشور امیدوارتر کند. رئیس جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی در اقدامی مبتکرانه «پویش مهر» را جایگزین «پرسش مهر» کرد. در این راستا، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز در فرآیند پویش مهر خبر داد و گفت: اعلام نتایج از اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز می‌شود.

در این راستا، آیت‌الله ابراهیم رئیسی در توضیح پویش مهر گفت: کشور ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت‌های بسیاری در همه بخش‌ها و مناطق کشور داشته است، شما دانش‌آموزان در روزهای اول پیروزی انقلاب نبودید، اما خوب است که از وضع گذشته باخبر بشوید و بدانید که چه وضعی داشتیم و الان کجا هستیم و در آینده باید چه مسیری را طی کنیم.

رئیس جمهور خطاب به دانش‌آموزان افزود: شما دانش‌آموزان برای اینکه بدانید در گذشته کجا بودیم، اکنون در چه جایگاهی هستیم و مسیر آینده کدام است، می‌توانید پیشرفت‌های کشور را به تصویر بکشید. حتماً شهر و روستای شما پیشرفت‌هایی داشته، مجموعه کشور علیرغم همه تهدیدها و تحریم‌ها و مشکلاتی که دشمنان برای کشور ایجاد کردند، پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی داشته است.

وزارت آموزش و پرورش هجدهم آذر ۱۴۰۲ از آغاز فرآیند ثبت‌نام در پویش مهر در رشته‌های مختلف خبر داد و اعلام کرد که دانش‌آموزان علاقه‌مند تا پایان بهمن ماه سال جاری فرصت دارند در رشته مورد علاقه خودشان ثبت نام کنند.

براساس اعلام آموزش و پرورش، رشته‌های پویش شامل پوستر، پادکست، داستان کوتاه، ویدئوکست، سرود، شعر، موشن گرافی، فیلم کوتاه و مستند است. پس از ثبت‌نام بیش از ۳۲۸ هزار دانش‌آموز در این فرآیند پویش مهر امسال، برای نخستین بار سایت تخصصی پویش مهر در بیستم دی راه‌اندازی شد تا دانش‌آموزان آثار خود را در این سایت بارگذاری و ثبت کنند.

اعلام نتایج پویش مهر از اردیبهشت

در این راستا، حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش درباره آخرین آثار ارسال شده برای پویش مهر ریاست جمهوری اظهار داشت: امسال پویش مهر را به جای پرسش مهر داریم که تاکنون ۵۰۰ هزار دانش‌آموز در این فرایند ثبت‌نام کردند و در رشته‌های مختلف آثار خود را ارسال می‌کنند.

وی افزود: همچنین امسال یک پایگاه برای پویش مهر طراحی شده است و آثار در آن پایگاه جمع‌آوری می‌شود و آثار ارسال شده تا اردیبهشت داوری خواهد شد. نفرات برتر دانش‌آموزی پویش مهر در اردیبهشت و خرداد مشخص خواهند شد همچنین آمار معلمان پس از جمع‌آوری آثار آنها اعلام می‌شود.

پویش مهر تقویت روحیه پرسشگری در دانش‌آموز

سعید غیاثی ندوشن، سرپرست دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: «پویش مهر» باعث تقویت و پرورش روحیه پرسشگری و ایجاد توانایی نقد و تحلیل در دانش‌آموزان و کمک به معلمان می‌شود.

وی درباره تأثیر «پویش مهر» در روند فعالیت‌های دانش‌آموزان گفت: «پویش مهر» باعث پویایی بیشتر در مخاطبان خواهد شد و اثرات مثبتی چون ایجاد نشاط و شادابی، به تکاپو انداختن ذهن مخاطبین، افزایش اعتماد به نفس مخاطب در ارائه نظرات خود، آشنایی بهتر با نهاد ریاست جمهوری، افزایش مهر و ارتباط با رئیس جمهور، رشد و کشف استعدادهای برتر و آشنایی دوباره ذهن دانش‌آموزان با فضای درس و پژوهش بعد از یک وقفه و سپری شدن تعطیلات خواهد داشت.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان یادآور شد: در شرایط حساس کنونی کشور که هجمه‌های مختلفی از جهات مختلف وارد می‌شود، اهمیت تبیین دستاوردهای انقلاب و جمهوری اسلامی به‌عنوان یک وظیفه معین است البته برای درک واقعیات انقلاب اسلامی و دستاوردهای ارزشمند جمهوری اسلامی در حوزه علمی و فناوری، توجه به وضعیت ایران در دوران رژیم طاغوت یک ضرورت است.

غیاثی ندوشن ادامه داد: در توصیف انقلاب همین کفایت می‌کند که امام خمینی (ره) از انقلاب اسلامی با عنوان‌هایی مانند «معجزه قرن» و «انفجار نور» یاد کرده است. هر چه از پیروزی انقلاب اسلامی فاصله می‌گیریم، اهمیت بررسی موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی و اهمیت بیان دستاوردها و پیشرفت‌ها در حوزه علم و فناوری بیش‌تر می‌شود.

وی گفت: دستاوردهایی جمهوری اسلامی ایران در حوزه نانو، لیزر و تبدیل شدن به قطب پزشکی در غرب آسیا همچنین پیشرفت دانش پزشکی در ایران به ویژه در حوزه‌های سلول‌های بنیادین، ترمیم ضایعات نخاعی، ورود به باشگاه فضایی جهان، رشد و توسعه صنعت فولاد و آلومینیوم، رشد و توسعه صنعت کشتی‌سازی، رشد و توسعه صنعت هواپیماسازی، و پیش‌رفت‌های علمی و فنی کشور و اینکه جمهوری اسلامی اکنون کشوری مجهز به دانش و فناوری هسته‌ای شده است و عملاً عضو باشگاه هسته‌ای جهان است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان افزود: تولید علم و جنبش نرم‌افزاری همه‌جانبه در ایران و تدوین نقشه جامع علمی کشور در جهت کاربردی کردن آن و تبدیل شدن به مرجعیت علمی بود. همه و همه تنها بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که باید به آنها به نحو شایسته پرداخته شود.

غیاثی ندوشن تصریح کرد: این رشد سریع، حاصل سیاست‌گذاری‌های کلی جمهوری اسلامی برای پیشبرد علم در کشور است؛ چیزی که قبل از انقلاب اسلامی وجود نداشت. مخاطبان «پویش مهر» پس از روایت پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران به روح امید، خودباوری، اتکا به قدرت لایزال الهی و ایمان به پشتکار و حرکت به سمت اهداف و مدد شدن از سوی خداوند را که وعده حق است، خواهند رسید.

وی افزود: تا به حال استقبال خوبی از این طرح شده است. مخاطب هنگام نگارش پاسخ به پویش مهر، حس گفت‌وگو با یک مقام عالی و بلند مرتبه در کشور را دارد و جواب دادن به این سوال برای آنها دارای شور و اشتیاق فراوانی است و تا به حال رضایت زیادی از نوشتن این نامه به رئیس جمهور ابراز داشته‌اند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان یادآور شد: علاوه بر این «پویش مهر» عاملی برای تقویت و افزایش یادگیری از طریق مشارکت در فرایند جذب اطلاعات از محرک‌های نوشتاری یا کلامی، تحلیل و تلفیق مطالب، شکل دهی فرضیه و سپس نظم بخشیدن به افکار است.

کد خبر 739648

دیگر خبرها

  • دانش آموز قمی برگزیده جشنواره جوان خوارزمی شد
  • ساخت مستند زندگی دانش‌آموزان و فرهنگیان شهید حادثه تروریستی کرمان
  • نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود/ ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز
  • نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود / ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • آغاز فرآیند ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۲۸ فروردین
  • شهادت بیش از پنج هزار دانش‌آموز فلسطینی از ابتدای جنگ
  • ترک تحصیل ۹۳۰ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی گذشته
  • شعر یک معلم برای دانش‌آموز بیمارش در حضور رهبر انقلاب + فیلم
  • شعرخوانی برای دانش آموز سرطانی در حضور رهبر انقلاب