Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به اینکه ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی شهر ها اتفاق می فتد لذا کمپین ۶۰۳۰ در جهت کاهش تلفات تصادفات رانندگی در ۵ نقطه از شهرستان رفسنجان آغاز به کار کرد.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان مسئول آموزش و ارتقای سلامت معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان امروز (29 دی) در این پویش در کمال آباد منطقه نوق شهرستان رفسنجان، در خصوص دلیل رخ دادن سوانح جاده ای و تصادفات رانندگی در ورودی شهرها گفت: رانندگان به ویژه مسافرانی که از شهرهای مختلف به مقاصد دیگر سفر می کنند هنگام نزدیک شدن به مقصد و در 30 کیلومتری ورودی شهر اگر خسته و خواب آلوده باشند به خیال رسیدن به مقصد سرعت را هم زیاد می کند که زودتر به مقصد برسد، اینجاست که متاسفانه تراژدی ناگوار تصادف در ورودی شهرها اتفاق می افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر نادعلی مهدی پور بیان کرد: از آنجایی که به ایام تعطیلات نوروزی هم نزدیک می شویم این فرهنگ سازی باید در مردم ایجاد شود که استراحت حتی 5 دقیقه ای در نزدیکی شهرها و مقاصد سفر می تواند خستگی را از تن راننده بزداید و به سلامت به مقصد برسد .

وی ادامه داد: به همین منظور کمپین و پویش 6030 در 5 نقطه از ورودی های شهر رفسنجان که شامل جاده رفسنجان – یزد، رفسنجان- کرمان، رفسنجان – نوق ( کمال آباد نوق)، رفسنجان- زرند و رفسنجان- سرچشمه ایجاد شده است به مدت ۵ روز اجرا خواهد شد.

مهدی پور گفت: در این کمپین ها که به همت هلال احمر و دیگر نهادها راه اندازی شده است رانندگان توقف می کنند و ضمن استراحت کوتاه مدت برنامه هایی هم از جمله نقاشی برای کودکان و پذیرایی مختصر برای انها اجرا می شود تا با ذهنی آسوده به مقصد برسند و آمار تصادفات و تلفات کاهش یابد.

 

پایان پیام/605

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان شورای عالی انقلاب فرهنگی ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان جنوب کرمان استان بوشهر سفر رئیس جمهور به گلستان دوره آموزشی آسیب های اجتماعی شیراز رفسنجان کمپین تصادفات جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۵۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۸ درصدی تصادفات منجر به جرح در استان کرمانشاه

عبدالحسین زارع رئیس‌پلیس راه استان کرمانشاه گفت : مأموران پلیس راه استان کرمانشاه بر اساس ماموریت‌های ابلاغی خود همواره در راستای مدیریت سفر‌ها و برقراری قوانین راهنمایی و رانندگی در محور‌های مواصلاتی استان کرمانشاه حضور دارند.

رئیس‌پلیس راه استان کرمانشاه گفت: هم‌اکنون ۶۵ تیم محسوس و نامحسوس پلیس راه استان کرمانشاه در محور‌های مواصلاتی استان به ویژه در نقاط حادثه‌ساز و پر تردد جاده‌ای حضور دارند تا بتوانند سفر ایمن را برای هم‌وطنانمان رقم بزنند.

زارع تصریح کرد: با همکاری و همراهی مردم طی فروردین‌ماه شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای بودیم که در نتیجه آن تصادفات منجر به جرح در استان کرمانشاه ۸ درصد کاهش یافت.

وی بیان کرد: با توجه به بارش باران در محور‌های مواصلاتی استان کرمانشاه هم‌اکنون سطح جاده‌های استان در برخی محور‌ها لغزنده است و شاهد بارش‌های پراکنده هستیم.

رئیس‌پلیس راه استان کرمانشاه گفت: رعایت سرعت مطمئنه، پرهیز از سبقت غیرمجاز و عجله، همراه داشتن تجهیزات لازم، اطمینان از ایمنی خودرو برای سفر ضروری است تا از حوادث ناگوار جلوگیری شود.

زارع خاطرنشان کرد: افرادی که قصد سفر و تردد در محور‌های مواصلاتی را دارند می‌توانند برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌ها با شماره ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها تماس حاصل کرده و مسیر مورد نظر خود را بررسی کنند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه در فصل بهار شاهد بارش‌های پراکنده در نقاط مختلف جاده‌ای هستیم به رانندگان توصیه می‌کنیم حتما قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا سفر ایمنی را برای خود و خانواده‌هایشان رقم بزنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۴درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای
  • برنامه های روز ملی ایمنی حمل و نقل در سیستان وبلوچستان تشريح شد
  • خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی
  • خط کشی یکصد کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان تصادفات جاده‌ای
  • کاهش ۸ درصدی تصادفات منجر به جرح در استان کرمانشاه