Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@17:21:56 GMT

راهنمای مبارزه با اخبار نادرست برای خبرنگاران

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۳۵۹۱۰

یونسکو، کتابچه راهنمای مبارزه با اخبار جعلی و اطلاعات نادرست را برای خبرنگاران منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، یونسکو، کتابچه راهنمای مبارزه با اخبار جعلی و اطلاعات نادرست را برای خبرنگاران منتشر کرد.

این کتابچه برای شناخت هر چه بهتر اخبار جعلی (fake news) از اخبار درست منتشر شده است.

نسخه PDF این کتابچه را به زبان انگلیسی می توانید در اینجا مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: یونسکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۵۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست بین المللی شورای حکام مدیریت جامع حوزه‌های آبخیزداری

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در این نشست که شماری از سفرا و نمایندگان کشور‌های عضو همچون روسیه، قزاقستان، عراق، بلاروس و کنیا و نمایندگان سازمان‌های بین المللی مرتبط بویژه یونسکو، که این مرکز تحت پوشش آن می‌باشد و فائو و نهاد‌های مسؤول داخلی دولتی و غیردولتی حضور خواهند داشت، برنامه‌های میان و درازمدت، طرح‌های مرکز بین المللی در سال جاری میلادی و نیز اعتبارات موردنیاز مورد بررسی و تصویب قرار خواهد گرفت.   گفتنی است:موضوع تشکیل مرکز بین المللی مدیریت جامع حوزه آبخیز و تنوع زیستی در مناطق خشک و نیمه خشک در سی و هشتمین نشست کنفرانس عمومی یونسکو در سال ۱۳۹۴ در پاریس مورد تصویب قرار گرفت و در سال ۱۳۹۹ در قالب مراکز نوع دوم مؤسسات سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) با هدف توانمندسازی جوامع محلی و ارتقا دانش و فناوری عینیت یافت و نهایتا این مرکز با امضا وزیر وقت جهاد کشاورزی و مدیرکل سازمان یونسکو، در ایران و مستقر در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور تاسیس شد.   همچنین این مرکز با توجه به رویکرد قاطع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور نسبت به موضوعات اجتماعی و اقتصادی در بوم سازگان حوزه‌های آبخیز، بر لزوم اخذ تصمیمات فراگیر، جامع و هم افزا با مشارکت مردم تاکید داشته و آن را عنصری مهم و کلیدی در راستای مدیریت پایدار سرزمین و توانمندسازی و مشارکت جوامع محلی در سلامت حوزه‌های آبخیز و حفاظت از منابع طبیعی می‌داند.

دیگر خبرها

  • «نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • بارگذاری اطلاعات مربوط به مراکز انتفاعی در سایت شفافیت شهرداری
  • کشف کارگاه جعل مدرک تحصیلی در غرب کشور؛ دستگیری ۳ متهم اصلی
  • کشف کارگاه جعل مدرک تحصیلی در غرب کشور
  • مراقب کلاهبرداران اخذ مدارک تحصیلی باشید
  • نخستین اطلس کامل تنها قمر زمین منتشر شد
  • نشست بین المللی شورای حکام مدیریت جامع حوزه‌های آبخیزداری
  • اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ منتشر شد
  • جنجال‌آفرینی مجدد بولسونارو در برزیل
  • ترکیه موشک‌های ایران را رهگیری کرد؟